Gå til innhold

Når slutter man å være en gutt/jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser folk i 30 årene som refererer til seg selv som gutt/jente. Når slutter man å være en gutt/jente?

Anonymkode: 2b513...f00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pommegutt?

Anonymkode: 7d75e...03e

Skrevet

Rundt 20-22, kanskje. 

"En jente på 21" eller "en gutt på 20" høres greit ut. Men en "gutt på 30" høres ut som en som prøver å kapre seg en yngre dame og vil prøve og virke yngre.

Ser mange på dating-nettsider som skriver sånn. "Gutt på 35".....turn-off!

Anonymkode: b1b11...e7f

• Liker 3
Skrevet

De som er ti år yngre enn meg er gutter og jenter. Uansett deres alder. 

Men ellers er det vanskelig synes jeg. Jeg er ingen dame, føler meg ikke så veldig kvinnelig heller, så selv om jeg er 43, så blr jeg ofte jente hvis jeg skal definere meg selv. Synes det "krever" litt det å være dame og kvinne, den innsatsen har jeg ikke lagt i mitt kjønn enda. flyr enda rundt uten sminke og i behaglige klær.

Anonymkode: 9a5d2...ccc

Skrevet

Et sted mellom midten og slutten av 20-årene, tenker jeg. 

Skrevet

Når man er 20 og ikke lenger tennåring så slutter man å omtale seg som gutt\jente da er man mann\kvinne

• Liker 1
Skrevet

Når man har passert 18 år

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Pommegutt?

Anonymkode: 7d75e...03e

Hva er det?

Anonymkode: 974e2...cc6

Skrevet

20

Anonymkode: cd831...019

Skrevet

Jente/gutt frem til 20.
Mann/Kvinne 20+

Dame/Herremann - 60+ 
Jeg hater når noen kaller meg for dame, jeg er ikke 60! jeg er bare 30, jeg kvinne, ikke dame. Kjerring er du når du har passert 50, men om du vanker jevnlig hos din nærmeste bingo så er du bingokjerring fra 40+ 

Anonymkode: 5d691...fc7

Skrevet

Ifølge nyhetsmedia så er man mann rundt 19, og kvinne rundt 27. I nyheter generelt er mange jenter til over 30.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jente/gutt frem til 20.
Mann/Kvinne 20+

Dame/Herremann - 60+ 
Jeg hater når noen kaller meg for dame, jeg er ikke 60! jeg er bare 30, jeg kvinne, ikke dame. Kjerring er du når du har passert 50, men om du vanker jevnlig hos din nærmeste bingo så er du bingokjerring fra 40+ 

:klo:

Anonymkode: 974e2...cc6

• Liker 1
Skrevet

Frem til 20-årsdagen, og man ikke er tenåring lenger.

Anonymkode: 83404...dcd

Skrevet

Jeg synes det er litt rart når folk på 30+ kalles jenter og gutter. Det bør være forbeholdt ungdommer. De som ikke er ungdommer lenger er menn og kvinner

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jente/gutt frem til 20.
Mann/Kvinne 20+

Dame/Herremann - 60+ 

Jeg har møtt kjerringer på 20, ja til og med mannlige kjerringer. For meg er det en viss type oppførsel som gjør en til kjerring. Kranglete, vanskelig, prippen og belærende person som gjerne snakker dritt om andre = kjerring.

Skrevet

Jeg aner egentlig ikke, 20-25, kanskje? Men jeg husker godt den første gangen jeg ble kalt dame. "Flytte deg så damen får komme til", sagt av en mor da jeg skulle hente en pakke. Jeg snudde meg for å se etter damen, men det var bare meg, barnet og moren der. Da følte jeg meg brått eldgammel.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser folk i 30 årene som refererer til seg selv som gutt/jente. Når slutter man å være en gutt/jente?

Man må vel søke om kjønnskiftet. Så jeg ville sagt etter man har fått søknaden godkjent.

Anonymkode: a89af...91f

Skrevet

Hva tenker dere når damer og menn over 30 referer til seg selv som jente eller gutt?

Skrevet

Må ærlig innrømme jeg grøsser litt når jeg hører menn og kvinner (mest kvinner) omtale seg selv som gutt eller jente, etter 20-25. Jeg føler første halvdel av 20-årene på nød kan gå ann, da man fortsatt er ung på mange mulige måter. Men etterpå... Føler det blir litt rart.

Jeg personlig (27) bærer ordet "kvinne" med stolthet, og føler oppgraderingen fra "jente" til "kvinne" bare er positiv. Selv om jeg sikkert leser altfor mye inn i dette ordet da jeg har slitt mye med tanken på å bli voksen (sånn ordentlig voksen som man på magisk blir etter fylte 25), kan jeg ikke annet enn å tenke at de som omtaler seg selv som jente/gutt i voksen alder kanskje har et slags problem med alderen sin de bør ta tak i.

Anonymkode: 8b04e...db1

Skrevet
På 21.1.2019 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Må ærlig innrømme jeg grøsser litt når jeg hører menn og kvinner (mest kvinner) omtale seg selv som gutt eller jente, etter 20-25. Jeg føler første halvdel av 20-årene på nød kan gå ann, da man fortsatt er ung på mange mulige måter. Men etterpå... Føler det blir litt rart.

Jeg personlig (27) bærer ordet "kvinne" med stolthet, og føler oppgraderingen fra "jente" til "kvinne" bare er positiv. Selv om jeg sikkert leser altfor mye inn i dette ordet da jeg har slitt mye med tanken på å bli voksen (sånn ordentlig voksen som man på magisk blir etter fylte 25), kan jeg ikke annet enn å tenke at de som omtaler seg selv som jente/gutt i voksen alder kanskje har et slags problem med alderen sin de bør ta tak i.

Anonymkode: 8b04e...db1

Enig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...