Gå til innhold

Hvilken skole er best for urolige barn i Østensjø/Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære bestevenninne er alene med sin 6 år gamle jente. Hun er av den skikkelig urolige/ukonsentrerte typen, sliter med vennskap, tar kontrollen i lek og har mulig litt dårlig selvtillit. 

Nå vil mor flytte tilbake til Oslo etter å ha bodd i Stavanger. Hun sokner til østensjø (er oppvokst der), og vil tilbake dit. Vil sååå gjerne hjelpe henne, så jeg lurer på:

dere med urolige, ukonsentrerte barn -ADHD eller ikke: hvor er det veldig gode skoler med tanke på forståelse, god hjelp og tilrettelegging. Da tenker jeg gode lærere, en god og hjelpsom rektor og ordnede gode forhold. 

Hun vurdererer Godlia skole, men er åpen for forslag.

takknemlig for forslag i østensjø, evt andre gode skoler i Oslo/Akershus. Ønsker helst svar fra foreldre med egen-erfaring. Siden hun må bytte skole på barnet for å flytte, ønsker hun ikke å måtte risikere å bytte igjen pga dårlig skole.

Anonymkode: 52b7a...65b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper noen har erfaring. Har hørt at Oppdal skole er bra, men vet dessverre for lite om skolen ellers. 

Anonymkode: d2810...23a

• Liker 1
Skrevet

Har selv hatt en datter på Østensjø skole, går på Skøyenåsen nå. Jeg mener bestemt at østensjø skole er den beste skolen på de traktene, vi bor på Oppsal.

Som en god nr 2 vil jeg si trasop. Godlia og Oppsal hadde vært no go for vår del.

Er rett og slett for mange ressurssvake foreldre på de 2 sistnevnte skolene. Jeg mener da ikke ressurssvake ift lite penger men ift oppdragelsen, engasjementet og tid de legger i ungene sine.

Det resulterer i dårlig klassemiljø, mobbing og generelt uoppdratte drittunger og da er det bare så mye lærere kan gjøre.

På Østensjø gir de alle fleste foreldre utrolig mye av seg selv og de bryr seg. Hvis barnet har adferdsproblemer ville jeg definitivt ha valgt Østensjø da jeg tror det barnet vil bli bedre tatt imot av medelever på den skolen.

Men etter det du skriver å dømme så må nok venninnen din sikkert søke ekstra personell til barnet sitt uansett hvilken skole det går på.

Anonymkode: b1476...70a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke barn AFAIK. Men var ¨¨Eleven fra Helvete¨¨... -Groruddalen. Mitten av 70 tallet...

Mamma prøvde og utsette skolestart ett år, -jeg var akkurat på grensa vdr. alder, yngst i mitt kull...

Ble alldri sånn, -men mamma ville jeg skulle gå på Steinerskolen...

Skrev en post, i denne tråden...

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1235037-steinerskolen-første-klasse/?

Har alltid lurt på hvordan livet hadde blitt da... Klart meg, -jeg, og ingen andre enn meg sjøl å takke for de ¨omvegene¨ jeg har gått... -Egentlig Sprøtt jeg lever, men som pappa sa...

Er ikke farlig å være ¨dum¨, -så lenge man ikke er redd for å jobbe... 

Bare en tanke.

Edit... Dårlig selvtillit har neppe vært problemet mitt... Men INGEN Skulle duppere \ tvinge meg, -til Noe Som ikke passet Meg... ER Sta Som faen. -Trolig derfor jeg lever, og...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 2
Skrevet

*Oppsal skole, mente jeg. Østensjø er da ikke i Trøndelag 🤦‍♀️ 

Anonymkode: d2810...23a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...