AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #1 Skrevet 21. januar 2019 Dette er grunnen til at du opplever at mange ikke gidder å henge med deg. Og du trenger ikke å ha gjort noe galt.. - Du er snill - Du er kjedelig/har ingenting å tilby sosialt - Du er ukul - Du har ingen status - Du har for liten eller ingen omgangskrets. Dette ser alle og vil derfor tenke at det er gode grunner til at ingen tar deg inn i varmen. - Du er annerledes/ser annerledes ut Anonymkode: 7cff3...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #3 Skrevet 21. januar 2019 3 minutter siden, Moondance skrev: Jaha Ja, dette er harde fakta😊 Anonymkode: 7cff3...ae9 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #4 Skrevet 21. januar 2019 Synes ikke dette var harde fakta akkurat. Mer personlig mening fra en ung person for dette trenger virkelig ikke å være grunnen til at man ikke har venner. Anonymkode: d5f39...8f9 15
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #5 Skrevet 21. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er grunnen til at du opplever at mange ikke gidder å henge med deg. Og du trenger ikke å ha gjort noe galt.. - Du er snill - Du er kjedelig/har ingenting å tilby sosialt - Du er ukul - Du har ingen status - Du har for liten eller ingen omgangskrets. Dette ser alle og vil derfor tenke at det er gode grunner til at ingen tar deg inn i varmen. - Du er annerledes/ser annerledes ut Anonymkode: 7cff3...ae9 Heldigvis mye man kan endre på her da. - Du er snill. Ikke vær overdrevent snill lenger. Ikke gi halvhjertede komplimenter i tide og utide. Ikke svar "klem" og "glad i deg" på alle meldinger. Ikke vær så snar til å stille opp, gi bort ting, kjøre og hente, låne bort penger etc. Vær litt mer hard yp get. - Du er kjedelig. Få deg en hobby. Meld deg på noe interessant. Gud vet hvilke nerder som melder seg på reality-TV hvert år. Reis et spenende sted. - Du er ukul. Se over. Osv Anonymkode: 9241c...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #6 Skrevet 21. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke dette var harde fakta akkurat. Mer personlig mening fra en ung person for dette trenger virkelig ikke å være grunnen til at man ikke har venner. Anonymkode: d5f39...8f9 Det er desverre slik det fungerer. For mange handler det om å henge med "de rette menneskene", og helst unngå å bli sett med de mindre populære. Du kan tro hva du vil, men dette er sannheten Det er slik det fungerer. Anonymkode: 7cff3...ae9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #7 Skrevet 21. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er desverre slik det fungerer. For mange handler det om å henge med "de rette menneskene", og helst unngå å bli sett med de mindre populære. Du kan tro hva du vil, men dette er sannheten Det er slik det fungerer. Anonymkode: 7cff3...ae9 Nei, når man blir voksen så er det mulig å finne venner uansett. En slik tankegang minner meg mest om ungdomsskolen eller videregående. Mulig noen drar med seg denne tankegangen når de begynner på høyere utdanning også, men slik jeg opplever det så er ikke det spesielt viktig lenger. Jeg tror ikke forresten. Jeg vet at det er slik siden jeg var lite populær frem til jeg sluttet på videregående. Etter det ble ikke slike ting viktig lenger eller kanskje innen visse miljøer. Allikevel er det mulig å finne seg venner uansett, men det kan være andre grunner enn de du listet opp som kan gjøre det vanskelig. Anonymkode: d5f39...8f9 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #8 Skrevet 21. januar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke dette var harde fakta akkurat. Mer personlig mening fra en ung person for dette trenger virkelig ikke å være grunnen til at man ikke har venner. Anonymkode: d5f39...8f9 Jeg er faktisk ikke ung, men 30 år Anonymkode: 7cff3...ae9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #9 Skrevet 21. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er faktisk ikke ung, men 30 år Anonymkode: 7cff3...ae9 Javel, da synes jeg det er rart siden jeg ikke ser det samme som deg. Anonymkode: d5f39...8f9 8
Kontorotta Skrevet 21. januar 2019 #10 Skrevet 21. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, når man blir voksen så er det mulig å finne venner uansett. En slik tankegang minner meg mest om ungdomsskolen eller videregående. Mulig noen drar med seg denne tankegangen når de begynner på høyere utdanning også, men slik jeg opplever det så er ikke det spesielt viktig lenger. Jeg tror ikke forresten. Jeg vet at det er slik siden jeg var lite populær frem til jeg sluttet på videregående. Etter det ble ikke slike ting viktig lenger eller kanskje innen visse miljøer. Allikevel er det mulig å finne seg venner uansett, men det kan være andre grunner enn de du listet opp som kan gjøre det vanskelig. Anonymkode: d5f39...8f9 Alle sannheter har noen modifikasjoner. - Når man blir voksen, så er det mulig å finne venner uansett. Har du lest alle trådene her inne om alle dem som ikke finner venner i voksen alder. Spesielt etter at de har flyttet til et nytt sted. Jeg tror også det er mulig å finne venner som voksen, men det krever mye av deg som person. Man må jobbe for det. Og man må ha tålmodighet. Det er punkter i listen til TS som kan stemme for mange. - Du er snill. Jeg har jo en mening om at det er viktig å være snill, men det er også viktig å ikke være dumsnill. Og er man snill hele tiden. Lar vær å si sin mening fordi man er redd for å såre andre, ja så kan det hende man setter opp murer man ikke ser selv, men som hindrer andre i å ville bli bedre kjent med deg. - Du har for lite omgangskrets. Som innflytter har jeg opplevd det selv. Jeg tror ikke det er selve omgangskretsen som betyr noe, men kanskje det at de vet at de ikke blir hengende med meg alene om de tør slippe meg inn. Med det mener jeg at når man ser en person som ikke har så mange rundt seg, kan man være redd for at all kontakt med denne personen blir litt påtrengende og klengete. 3
jegerusynlig Skrevet 21. januar 2019 #11 Skrevet 21. januar 2019 Det at noen ser annerledes ut er tross alt noen ikke kan noe for, inkludert meg. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #12 Skrevet 21. januar 2019 Akkurat nå, Kontorotta skrev: Alle sannheter har noen modifikasjoner. - Når man blir voksen, så er det mulig å finne venner uansett. Har du lest alle trådene her inne om alle dem som ikke finner venner i voksen alder. Spesielt etter at de har flyttet til et nytt sted. Jeg tror også det er mulig å finne venner som voksen, men det krever mye av deg som person. Man må jobbe for det. Og man må ha tålmodighet. Det er punkter i listen til TS som kan stemme for mange. - Du er snill. Jeg har jo en mening om at det er viktig å være snill, men det er også viktig å ikke være dumsnill. Og er man snill hele tiden. Lar vær å si sin mening fordi man er redd for å såre andre, ja så kan det hende man setter opp murer man ikke ser selv, men som hindrer andre i å ville bli bedre kjent med deg. - Du har for lite omgangskrets. Som innflytter har jeg opplevd det selv. Jeg tror ikke det er selve omgangskretsen som betyr noe, men kanskje det at de vet at de ikke blir hengende med meg alene om de tør slippe meg inn. Med det mener jeg at når man ser en person som ikke har så mange rundt seg, kan man være redd for at all kontakt med denne personen blir litt påtrengende og klengete. Ja, det var dette med at man må være populær jeg reagerte mest på og jeg skrev ikke at noe ikke kunne stemme. Jeg skrev at det var mulig uansett, men selvsagt kan det være ting som gjør det vanskelig. Det hadde vært mer interessant om ts faktisk var interessert i å se på de ulike grunnene og ikke ha en bastant mening om at dette er sannheten. Jeg har selv vært en av dem som ikke fant venner i voksen alder så jeg vet hvordan det er, men jeg er ikke enig i at man må være populær eller ha høy status for å finne seg venner. Anonymkode: d5f39...8f9 3
Kontorotta Skrevet 21. januar 2019 #13 Skrevet 21. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var dette med at man må være populær jeg reagerte mest på og jeg skrev ikke at noe ikke kunne stemme. Jeg skrev at det var mulig uansett, men selvsagt kan det være ting som gjør det vanskelig. Det hadde vært mer interessant om ts faktisk var interessert i å se på de ulike grunnene og ikke ha en bastant mening om at dette er sannheten. Jeg har selv vært en av dem som ikke fant venner i voksen alder så jeg vet hvordan det er, men jeg er ikke enig i at man må være populær eller ha høy status for å finne seg venner. Anonymkode: d5f39...8f9 I utgangspunktet enig med deg. Man trenger ikke være populær eller ha høy status for å finne seg venner. Men jeg ser og har merket at om man er helt ensom, holder andre seg litt borte. Jeg har vel "brent" meg litt selv også. Har ønsket å bli kjent med nye mennesker i nærområdet, på jobben, skolen osv. Men jeg har da hatt episoder hvor jeg har kjent meg kvalt. Om jeg har prata med de nye i lunsjen, så har de fortsatt å komme til bordet mitt hver gang. Og selv om jeg har prøvd å introdusere for andre kolleger, har jeg liksom følt at det har vært meg de vil sitte med, fordi det er meg de kjenner. Og plutselig sitter jeg der med dårlig samvittighet. For jeg vil gjerne prate med de nye, men jeg vil også gjerne prate litt alene med de gamle. Jeg vil gjerne hjelpe de nye naboene, men jeg vil ikke være den eneste som hjelper dem, da dagene er travle nok som de er. Om du forstår hva jeg mener. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #14 Skrevet 21. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er grunnen til at du opplever at mange ikke gidder å henge med deg. Og du trenger ikke å ha gjort noe galt.. - Du er snill - Du er kjedelig/har ingenting å tilby sosialt - Du er ukul - Du har ingen status - Du har for liten eller ingen omgangskrets. Dette ser alle og vil derfor tenke at det er gode grunner til at ingen tar deg inn i varmen. - Du er annerledes/ser annerledes ut Anonymkode: 7cff3...ae9 Du kan ikke være gammel utfra det du skriver, tipper du også er kvinne. Anonymkode: 5c84d...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #15 Skrevet 21. januar 2019 Hva er dette slags innlegg. Prøver du å psyke folk ut? Jeg er ikke den målgruppa du sikter til. Men du bør tenke over at slike ting du skriver kan forsterke negative følelser hos folk som ikke har venner og er deprimerte. Anonymkode: 7e8c8...563 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #16 Skrevet 21. januar 2019 Her er min forklaring: Folk liker å være med likesinnede. Hvis man er litt annerledes, er det ikke like mange som er som deg, ergo færre som vil henge med deg. Derfor bør man bli med i en klubb/gruppe som deler samme hobby/interesse, feks språkkurs, tegne/sy/strikke-klubb, kajakkpadlegruppe etc. Folk som ikke har noen hobbyer eller interesser blir nok fort oppfattet som kjedelige og uinteressante. Anonymkode: a9fd4...aa4 1
Gjest ti10 Skrevet 21. januar 2019 #17 Skrevet 21. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke dette var harde fakta akkurat. Mer personlig mening fra en ung person for dette trenger virkelig ikke å være grunnen til at man ikke har venner. Anonymkode: d5f39...8f9 Enig. Sikkert samme person som påsto han/hun var 27, samtidig som han/hun definerte alderen til folk ut fra når de var russ😂
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #18 Skrevet 21. januar 2019 Jeg henger ikke med noen. Jeg er sammen med de Anonymkode: c23f4...5c2
Duftavsommerregn Skrevet 21. januar 2019 #19 Skrevet 21. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, når man blir voksen så er det mulig å finne venner uansett. En slik tankegang minner meg mest om ungdomsskolen eller videregående. Mulig noen drar med seg denne tankegangen når de begynner på høyere utdanning også, men slik jeg opplever det så er ikke det spesielt viktig lenger. Ser på den yngre garde, har mange venner på ungdomskolen, mister kontakten med disse på videregående fordi man da pleier vennskap med nye mennesker, går videre til høyere utdanning og mister da kontakten med de fra videregående skole, så får de arbeid og familie og de mister kontakten med sine "venner" fra ungdomsårene. Fordi all tid går med til jobb og familie. Ofte treffer de ikke denne perioden sammen med tidligere venner, og har ikke samme felles interesser. "Vennskapet" dør da ut. Så blir barna voksne og flytter til slutt ut, da sitter man der med en meget tynn vennekrets. Men hva er en venn da? En du kan stole helt og fult på, som er hos de uansett hva som skjer! Hvor mange har man av slike i livet! Ikke veldig mange, ofte bare et par stykker maksimalt. Når man så er godt voksen er det ikke veldig lett å finne nye vennskap, for da bruker mange tiden sin på barnebarn og slik ender syklusen. Man skal jobbe hardt for å dyrke noen få gode vennskap, og så håpe på at de holder. For min del var syklusen litt slik også. Nå er det gode arbeidskolleger jeg har mest kontakt med, men det er ikke "vennskap" slik sett, mye mer bekjentskaper. Helt greit det også. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #20 Skrevet 21. januar 2019 Jeg er alt det der. Nå har jeg bestemt meg for å gi faen. Spammer ned instaen min med rævbilder og partytriks. Gidder ikke være hyggelig for å være hyggelig om du er en dritt/bossy bitch. Synger når det passer meg. Gidd å behandle meg som søppel liksom. Jeg går rett på, samme hva jeg støter på. Anonymkode: ada84...26e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå