AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #1 Skrevet 21. januar 2019 Min hun bjeffer litt konstant ofte i møte med andre hunder. En klar "voff-voff" gjentagende lyd. Av og til fortsetter han å lage litt sånn småpipende lyder og akkurat som når babyer "sutrer" og lager koselyder😂 Jeg får følelsen av at han tenker "å, jeg må få hilst på" og blir helt "gal" om han ikke får lov. Men samtidig er han ikke slik mot alle. Kan bjeffe og se noe aggressiv ut innimellom, men mistenker da at de andre hundene er hannhunder. Anonymkode: 3f38f...188
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #2 Skrevet 21. januar 2019 Tenker at dette er knyttet til oppspilthet og forventning. Hunden forventer at noe skal skje i møte med andre hunder, derfor bjeffer han og lager litt spill. Passeringstrening kan få bort dette med tid. Anonymkode: ee9bd...722
Tabris Skrevet 21. januar 2019 #3 Skrevet 21. januar 2019 Jeg tenker det samme som AB ovenfor. Det høres ut som om hunden har knyttet en forventning til at hund betyr hilsing. Det beste du kan gjøre er å slutte å la hunden hilse på fremmede hunder i bånd og så trekke ut av veien og trene passeringstrening (belønne hunden når den andre hunden passerer, enten den ser på deg eller hunden) slik at din hund etterhvert begynner å assosisere passerende hunder med godbit fra deg i stedet for noe å hilse på. Samtidig bør hunden selvsagt få lov til å være sosial med andre hunder, men da løs og litt over tid, slik at de får blitt ordentlig kjent og får brukt språket skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå