Gå til innhold

Hva handler du i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger en tur over grensa snart og tenkte jeg skulle forberede meg litt. 

Hva bør man kjøpe? Og da tenker jeg ikke utelukkende på hva som er billig, men også hva som er bra og ting man kanskje ikke finner eller har dårlige utvalg av i Norge. Helst varer med god holdbarhet, eller som kan fryses. 

Del dine beste Svergietips og advarsler! 

Anonymkode: e97cb...844

Skrevet

Andebryst

Anonymkode: 175a5...9f3

• Liker 1
Skrevet

Brus, kyllingfilet, pålegg, melk, karbonadedeig, proteinpuddinger, ost

Skrevet

Håndkrem 😎

Skrevet

Medisiner, havrefløte, støvsugerposer, brødposer, økologiske grønnsaker, mandelsmør, alternative meltyper og frossen tyttebær.

Anonymkode: d2761...485

Skrevet

Det er en del apotekvarer, som allergimedisin uten blå resept, som er billigere i Sverige.

Anonymkode: 540ef...1a9

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en del apotekvarer, som allergimedisin uten blå resept, som er billigere i Sverige.

Anonymkode: 540ef...1a9

Veldig mye billigere. Her i huset reiser vi til Sverige for å kjøpe medisiner hver tredje måned og sparer rundt 32.000,- på det hver gang. Det er MYE penger spart på et år. 

Skrevet

Har dårlig erfaring med å kjøpe billig kjøtt i Sverige. Jeg synes det smaker veldig mye mindre eller direkte vondt i forhold til det jeg kjøper i Norge. Kjøper du billigste kyllingfilét, kjøttedeig, ost osv her i Norge, så vil du kanskje ikke merke forskjell. Men det verste er "kjøttdeig"/"karbonadedeig", fæle greier!

Jeg kjøper mest varer som ikke finnes i Norge. Det er ikke så billige dagligvarer i Sverige at det er så nøye. De tar sjeldent inn varer utenom helt standard varer, utvalget er dårlig. Bryr du deg ikke om smak eller om næringsinnhold så er det greit.

Vin er billigere. Kjøper vin, høy-proteinprodukter, frosne bær, apotekvarer og klær i de dyrere butikkene. Tror ikke jeg sparer så mye, men blir med om noen spør om jeg vil være med. :)

Skrevet

De aller fleste meierivarer er hyggeligere priset hos broderfolket enn her hjemme. 1,5 l Lättmjölk koster 12,50 og Kesam koster 7,90.

Ost er en gjenganger og det samme er apotekvarer, oppvaskmaskintabletter og nikotin.

Anonymkode: 62f04...a9a

Skrevet

Alltid snus og brus, ofte så er det eneste årsaken til at jeg drar til sverige.

Anonymkode: 7cbab...c5c

Skrevet

Brett med ramlösa, brus og redbull, snus, vegetarprodukter, alkohol, ormekur til katta, klær og sko. 

Anonymkode: 7f9d9...c4a

Skrevet

Hårfarge, sukker, mel, knekkebrød, ost.

Anonymkode: 2d48f...18f

Skrevet

Ramløsa, brus, vin, glutenfritt, saft, juice, potetmos, ost, polarbrød, syltetøy, bacon, pulled pork, spareribs, parmesan, serranoskinke, smøreoster, proteinpudding...

Skrevet

Kjøper alltid (altså hvert fjerde-femte år eller så) Fanta lemon, Marabou apelsinkrokant, biftekikrydder fra Santa Maria og M&M.

Og kattemat siden pus også blir matlei av å spise det samme hver dag.

Skrevet (endret)

Speltmel i 5 kilos poser, vårhvetemel, tipo00-mel, diverse korn og frø fra Saltå Kvärn, olivenolje og andre produkter fra Zeta, steinsoppravioli og annen pasta fra Rana, andeconfit, angusburgere, store flasker Fever Tree tonic, firpakk San Pellegrino, diverse oster samt vegetarmat til famiiens veggis. For ikke å glemme kattesand og såpe. Og vitaminer samt Pukka-te (3 for 99) på apoteket.

Endret av ashera
Skrevet

Alt er billigere i Sverige. Deres karbonadedeig har bittelitt lavere fettinnhold enn kjøttdeigen i Norge, men den er ypperlig til Taco og ting vi bruker kjøttdeig til. Hvis en skal ha kyllingfilet, sjekk vanninhold og om de er mørnet. Den helt uten vann ligner mest på den vi får i våre butikker. Litt dyrere i Sverige, men likevel mye billigere enn her.

Bare å slå seg løs, skal godt gjøres og ikke spare penger uansett hva en er ute etter

Skrevet

Hva slags apotekvarer kjøper dere der?

Hørte nesespray skulle være så billig, jeg synes Otrivin var omtrent samme pris der som her....

Anonymkode: 9b60e...42e

Skrevet

Kjøper 6-8 kg billig blandfars (okse og svin) eller karbonade deig,, tulip bacon, oster, spekemat, bokser med brus, snop, snus, noe kattemat, biff, oliven. Tja også blir det jo litt forskjellig utenom.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags apotekvarer kjøper dere der?

Hørte nesespray skulle være så billig, jeg synes Otrivin var omtrent samme pris der som her....

Anonymkode: 9b60e...42e

Vi henter ut reseptene våre der. 

Skrevet

Bacon, kjøttdeig, ost, apotekvarer, nøtter, biffkjøtt/strimler, kyllingfilteter, krydder på dagligvarebutikken. 
Pleier å kjøpe tannbørster, tannkremer, sjampo, kunstige planter på Nille-lignende butikk (Rusta tror jeg den heter, gul logo) 
Og sports og frilufts utstyr er veldig billig i sportsbutikken. Hundemat på dyrebutikken eller dagligvarebutikk store sekker sparer mye på det. 

Fyll bensintanken full før du kjører hjem igjen for bensin er også billigere der :)

Anonymkode: f0c3b...ba7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...