Gå til innhold

Kan man være venner med eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen ble nylig enige om at vi måtte avslutte forholdet bl. a pga avstand. Jeg tror jeg tar dette tyngst selv om vi begge er enige om at vi bryr oss om hverandre. 

Jeg tror innerst inne at det er lurest å kutte helt kontakt og slette hverandre på sosiale medier, men han mener det ikke trenger å være sånn og at vi fortsatt kan ha litt kontakt.

Jeg synes det er tungt å ha mindre kontakt enn før, og er ganske ofte på vent på neste gang vi meldes, noe som fører til at jeg ikke klarer å se fremover og gå videre.

Men tanken på å bryte helt kontakt gjør meg så trist.

Noen med erfaringer? 

Bør vi kutte helt kontakt?

Anonymkode: ce620...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at man bare kan være venner (på en positiv måte) om man egentlig ikke var mer enn venner når man var sammen heller og er bare totalt ferdig med hverandre romantisk sett.  

I din sitasjon: vil det etter all sannsynlighet bare forlenge sorgen og såre deg, siden du har føelser. Det er vel ingen som har lyst til å hive folk de er glad i ut av livet sitt, men akkurat med eksen er det som regel nødvendig..og skjer før eller siden uansett. 

Anonymkode: 69baf...50f

• Liker 2
Skrevet

Flere med innspill? 

Ts 

Skrevet

Dersom dere fortsetter som venner og du egentlig kanskje vil noe mer, kommer du til å bli alvorlig såret den dagen du finner ut at han har vært på date med en annen. For å beskytte deg selv bør du ta mer avstand allerede nå. Venner kan dere heller bli senere eventuelt, når du har fått forholdet mer på avstand.

Anonymkode: 72942...776

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg tror han også vil synes det er trist hvis vi kutter helt kontakt, men forstår ikke hvorfor han mener vi kan ha litt kontakt?

Flere som har innspill? 

Ts 

Skrevet

Om man fremdeles skal være venner med eksen, avhenger helt av hvor mye følelser man sitter igjen med ved bruddet. Det høres ut som du har for mye følelser til at vennskap i fortsettelsen er noen god ide.

Selv er jeg venner med to ekser, og kan fint omgås dem uten annet enn vennskap. Han ene er far til barnet mitt. Hadde vi ikke hatt barn sammen, hadde jeg ikke brydd meg om jeg aldri så han igjen noengang, for jeg har overhodet ikke noen følelser for han. Han andre omgås jeg i blant rett og slett fordi han er en utrolig grei og real fyr som det er fint å være venner med.

Skrevet

Føles som det blir svært tungt å avslutte helt, men samtidig er det tungt å bare ha litt kontakt for da går jeg og venter på melding, og det er sårt.

ts 

Skrevet

Gikk gjennom det samme for noen år siden. For meg var det best å kutte kontakt.

Skrevet

- vennskapet trenger ikke ta slutt selv om kjærstedelen avsluttes, men da må begge være på samme nivå. Dersom den ene ønsker mer og den andre ikke blir det nok vanskelig å være venner, spesielt hvis den ene går videre.

Jeg er god venn med min eks, vi prater ofte og om alt mulig og han kommer innom på kaffi med meg og min mann når det passer slik. Han kom til oss når det ble brudd med hans forrige partner, og vi snakket mange timer forelden om en situasjon med hans nåværende partner da den påvirker felles barn. Jeg vet 100% sikkert at han kun er en venn før noen går den veien og at det gjelder oss begge - som par er vi ferdige med hverandre.

Skrevet

Er det ikke barn i bildet ville jeg kuttet helt ut, men spørs om du bor på et lite sted.

Anonymkode: 7eba5...a85

Skrevet

Jeg er veldig god venn med min eks, og vi prater ofte i telefonen. Vi har ikke hengt noe sammen på ett års tid, siden vi begge har fått oss kjærester som har trengt å venne seg litt til vennskapet mellom oss, men det er uproblematisk nå. 

Tror grunnen til at det går så fint er at vi ikke hadde noen romantiske følelser igjen da det ble slutt, bare vennskap, og bruddet var noe vi hadde sett komme i lang tid. Vi er hvertfall begge glad for at det ble slutt, og at vi har beholdt vennskapet. 

Skrevet

Jeg holder på å finne ut om jeg skal kutte helt kontakt nå eller ikke. Han svarte at han ikke har noe imot å ha kontakt, men han forstår hvis det gjør det tyngre for meg.

Blir et stort tomrom :( 

ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å finne ut om jeg skal kutte helt kontakt nå eller ikke. Han svarte at han ikke har noe imot å ha kontakt, men han forstår hvis det gjør det tyngre for meg.

Blir et stort tomrom :( 

ts

Vær ærlig mot deg selv: Vil du egentlig ha ham tilbake? Ingenting du skriver tyder på noe annet.

Anonymkode: 72942...776

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og eksen ble nylig enige om at vi måtte avslutte forholdet bl. a pga avstand. Jeg tror jeg tar dette tyngst selv om vi begge er enige om at vi bryr oss om hverandre. 

Jeg tror innerst inne at det er lurest å kutte helt kontakt og slette hverandre på sosiale medier, men han mener det ikke trenger å være sånn og at vi fortsatt kan ha litt kontakt.

Jeg synes det er tungt å ha mindre kontakt enn før, og er ganske ofte på vent på neste gang vi meldes, noe som fører til at jeg ikke klarer å se fremover og gå videre.

Noen med erfaringer? 

Alle mine ekser sa vi fortsatt skulle være venner. Har i dag ikke kontakt med dem og de er etablerte. Det at en fortsatt skal være venner er bare noe man sier. Dessuten må du spørre deg om du og din nye flamme vil være venn med eksen og dens nye flamme hvis det skjer. Her sitter vi 4. 2 av dere knullet før. Men selvfølgelig.. det kan jo funke.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen med erfaringer? 

no problemo. men begge burde være ferdig følelsesmessig. hadde ikke så mye kontakt med min ex de 2 førte åra. litt vanskelig siden vi er i samme vennegjeng men nå er alt som det var før vi ble sammen. den andre exen min er jeg god venn med

Anonymkode: 1d6aa...1ca

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen med erfaringer? 

Jeg hadde brutt all kontakt, fordi dette var kjæresten din! Hvordan takler du at han er sammen med andre kvinner seksuelt som han garantert vil være når dere bare er venner! Vil du synes dette er greit? Jeg hadde overhodet ikke taklet det.

Da er det mye bedre å bare gå videre, og legge det bak seg. Videre hva skjer når du selv får en ny kjæreste? Kan han akseptere at du er sammen med din "ex" ? Det er bare problemer slik jeg ser det. Om man har barn  sammen må man ha et vist "administrativt" samvær, det forstår jeg. Men mange sliter jo selv med dette! Men det er ditt valg.

Anonymkode: 5175d...d21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...