Devana Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Jeg har tenkt til å lage en romantisk middag til meg og samboer på mandag, men det skal gjerne være noe litt enkelt. Noen som har noen forslag og tips til meg?
Calla Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Min samboer blir veldig glad for hjemmelaget lasagne med salat og godt brød til... Motsatt, så blir jeg veldig glad om sambo lager biff med hjemmelaget bernaise og godt tilbehør til... Spurte sambo om tips nå....men han er lei av å tenke på mat (er kokk) så han foreslo å bestille pizza... Typisk mannfolk...?
kariannemor Skrevet 7. april 2005 #3 Skrevet 7. april 2005 Fløtegratinerte poter, sopp, paprika, mais, løk, strimla svinekjøtt stekes i pannen 5-10 min peppersaus/ bearnaisesaus.. Kjempe godt!
Arkana Skrevet 7. april 2005 #4 Skrevet 7. april 2005 Min samboer blir i allefall superglad om han får en god biff. Servert med peppersaus eller bernaise, hjemmelaget champignonstuing (løk, hvitløk, champignon, litt tomatpuré, worcestershiresaus, fløte og crème fraîche/rømme), bakte poteter/fløtegratinerte poteter/pommes frites og diverse grønnsaker. Eller hva om du tar noe helt enkelt som reker/skalldyr med majones (gjerne hjemmelaget for en ekstra vri), godt brød og hvitvin til. Veldig sommerlig, men enkelt. En god og spennende gryterett som paella, jambalaya e.l. Eller hva med f.eks. pasta med kylling. Stek kyllingfilet med hakket hvitløk. Ha i et glass hvitvin og la koke litt. Ha i et par dl kremfløte og la koke litt, dryss over persille og server.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #5 Skrevet 7. april 2005 Biff er veldig godt, men jeg syns ikke det passer så godt til en romantisk middag. Blir jo så tung og trøtt av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå