Gå til innhold

Hvor stor var deres baby i uke 30?

Jento89

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i uke 30, baby blei målt til å være ca 1550g, noe de mente var lite,men ok. Må inn på ny kontroll om 14 dager. Hvor stor var deres baby i uke 30? Kjenner jeg stresse litt pga dette. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min baby ble født i uke 30+5. Var 1690g og ble sagt å være stor hele svangerskapet, men hadde flatet litt ut mot slutten. Likevel godt innenfor normalen. 

Anonymkode: b6614...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at han var liten av jordmor på slutten. Fødte en perfekt gutt på 4 kg. 

Anonymkode: 99e77...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd i uke 29 og hun ble målt til å være 1400 gram. Fikk høre at det var helt normalt og fint. Var hos den berømte dr.Lundring på Jessheim. Hun er enda ikke født, så vet ikke hva vekten ender på. Sf målene ligger midt på streken.

Anonymkode: 3f0bf...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen sier babyen min er 1650 g i uke 30+0. Så dette må være gjennomsnittet?

Etter uke 30 legger barnet på seg 100-150 g per uke.

Endret av Ny Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som får opplyst mål på babyen etter OUL, er det privat ultralyd eller har dere ekstra oppfølging? Jeg har ikke fått noen estimater av jordmor siden OUL, er det noe jeg burde fått? Eneste målene jordmor tar er symfyse. Er uke 35 nå..

Anonymkode: 32372...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var mitt barn født før uke 30 da men i uke 30 +2 så var han 1200g. 

Også er det veldig lett og måle feil med slike apparater. En mm her og en mm der kan bety mye. Forskjellige leger måler gjerne forskjellig også så dette kan ha mye og si. På 5 dager så hoppet min fra 19 percentil til 50 percentil. 

Anonymkode: 46148...852

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som får opplyst mål på babyen etter OUL, er det privat ultralyd eller har dere ekstra oppfølging? Jeg har ikke fått noen estimater av jordmor siden OUL, er det noe jeg burde fått? Eneste målene jordmor tar er symfyse. Er uke 35 nå..

Jeg får ekstra oppfølging pga jeg har nettopp fått påvist svangerskapsdiabetes.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd 30+1 og baby ble målt til 1550g. Fikk beskjed om at det var midt på normalkurven og helt fint 🤷🏼‍♀️☺️

Anonymkode: abf50...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble tatt med haste-ks i uke 32, veide da 1550g. Det var pga meg det ble ks, alt var fint med baby. 

Storesøster var også liten, 2550g når hun ble igangsatt i uke 37. Alt var kjempefint med hun og, var jeg som var grunnen til igangsettingen der og. 

Var på jevnlige vektkontroller med begge to. Noen får store babyer og noen får små babyer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får gjerne slik oppfølging dersom jordmor eller oppdager noe som burde sjekkes nærmere. Feks stort eller lite symfysemål, svangerskapsforgiftning eller svangerskapsdiabetes. Eller helt andre ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på uke 30 men i uke 32 var bebis rett i underkant av 2 kg, ble fortalt at dette var helt på snittet.

Anonymkode: 841b9...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...