AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #1 Skrevet 20. januar 2019 Hei.. Når datteren vår på to år våkner etter hun har lagt seg, er det bare jeg som kan roe henne ned. Om pappaen hennes kommer, så blir alt helt forferdelig og hun stopper ikke gråte (hylskriker). Han er veldig rolig og gir henne kos, men hun nekter.. Virker som hun heller vil være alene enn med pappaen sin, for jeg kan bare rope "vent litt, mamma skal bare tisse". Jeg er jo hjemme uansett, men bare lurer på om det er vanlig? Kommer det til å bli bedre når hun blir eldre, eller må vi tvangskvotere inn pappatid gradvis fra klokken 20? Anonymkode: 25cc6...d2a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #2 Skrevet 20. januar 2019 Slitsomt, men helt vanlig. Sikkert litt sårt for mannen din, men jeg har aldri hørt om en toåring som ikle foretrekker den ene forelderen fremfor den andre i slike settinger. Anonymkode: b9d2e...810
Skogkløver Skrevet 20. januar 2019 #3 Skrevet 20. januar 2019 Her bytter toåringen ca hver 3 uke hvem hun roper på om natten og hvem som skal legge. Hun får aldri lov å bestemme hvem som skal hverken legge eller trøste. Vi måtte trumfe gjennom med tvang. Det var tøft når det sto på, men etter noen uker med mye gråt og frustrasjon ble det gradvis bedre. Nå trasser hun og krangler på hvem som skal komme inn jevnt og trutt, men det går stort sett over på et par minutter. Det er jo ikke sånn at hun er utrygg med noen av oss, da tenker jeg at det bare må stå sin prøve. Jo deg blir nok beintøft for mannen din å stå i det, men til slutt går det over 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #4 Skrevet 20. januar 2019 16 minutter siden, Skogkløver skrev: Her bytter toåringen ca hver 3 uke hvem hun roper på om natten og hvem som skal legge. Hun får aldri lov å bestemme hvem som skal hverken legge eller trøste. Vi måtte trumfe gjennom med tvang. Det var tøft når det sto på, men etter noen uker med mye gråt og frustrasjon ble det gradvis bedre. Nå trasser hun og krangler på hvem som skal komme inn jevnt og trutt, men det går stort sett over på et par minutter. Det er jo ikke sånn at hun er utrygg med noen av oss, da tenker jeg at det bare må stå sin prøve. Jo deg blir nok beintøft for mannen din å stå i det, men til slutt går det over Oj såpass. Så bra at dere har fått det til:) . Så det er noe som må jobbes inn og går ikke over? Håpte egentlig litt på at det går over, og at hun tilbringer mer tid med pappaen sin, sånn at legging blir like kos uansett hvem som legger.. Anonymkode: 25cc6...d2a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #5 Skrevet 20. januar 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slitsomt, men helt vanlig. Sikkert litt sårt for mannen din, men jeg har aldri hørt om en toåring som ikle foretrekker den ene forelderen fremfor den andre i slike settinger. Anonymkode: b9d2e...810 Det er nok trist for ham, han sier det går bra, han skjønner det for sånn er barn, men jeg får jo vondt i magen hver gang hun sier "nei, mamma, gå!" Om jeg spør om hun vil ha en klem. Tenk hvordan det er for mannen min stakkar.. Men godt å vite at det er helt normalt:) Anonymkode: 25cc6...d2a
Skogkløver Skrevet 20. januar 2019 #6 Skrevet 20. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj såpass. Så bra at dere har fått det til:) . Så det er noe som må jobbes inn og går ikke over? Håpte egentlig litt på at det går over, og at hun tilbringer mer tid med pappaen sin, sånn at legging blir like kos uansett hvem som legger.. Anonymkode: 25cc6...d2a Nå tar det maks et par minutter med klaging før hun gir seg. Da er alt greit etterpå. Hun roper kanskje 30-60 sekunder på den som ikke er i rommet, men så glemmer hun seg litt og koser seg med nattafortelling det går litt i perioder. Alt kan gå helt fint en uke, før hun vil bestemme de neste 4 dagene. i en perfekt verden hadde hun vel skulle hatt oss begge to der inne 😂 legging er stort sett veldig kjekk nå 😊 men det var skikkelig hardt da det sto på.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #7 Skrevet 20. januar 2019 Altså kjære vene hvem er det som bestemmer i hjemmet deres, 2 åringen eller dere? Hun kan virkelig ikke få bestemme dette. Det hun ikke skjønner er at det er til hennes eget beste at hun lar andre enn bare mamma legge henne om kvelden. Pappa er mer enn bra nok til det formålet, og det må hun lære seg. Dere må gjøre noe for dette er en fryktelig uvane å ha. Jeg ville prøvd å latt far ta seg av leggingen heretter. Hun lider ingen nød, er jo tydeligvis bare mammadalt. Anonymkode: d318a...ae2 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #8 Skrevet 21. januar 2019 Min er prikk lik. Det er nok fordi jeg har tatt alt av nattevåk, sovet med han når han har vært syk og jeg er den som våkner når han våkner om natta. Pappaen våkner ikke av noe, så da må jeg fysisk riste han våken før han får med seg at barnet gråter. Min er tre og står opp selv, og kommer inn til meg om natta eller om morgenen. Hvis jeg sover på sofaen eller gjesterommet og han ikke finner meg i senga, går han videre til han finner meg og legger seg der. Pappaen enser ikke at han kommer inn eller noe. Dermed er det jeg som er tryggheten om natta, og da er det meg det går ut over. Pappaen kan ta leggingen, da, det er ikke noe problem. Det er bare om nettene han ikke er god nok. Anonymkode: 01975...720
Gjest BearMama Skrevet 21. januar 2019 #9 Skrevet 21. januar 2019 Helt normalt. Her tvang vi igjennom viljen vår om at mannen skulle legge. Det var mye drama i starten. Naturlignok siden jeg alltid har vært forbundet med søvn og kos pga amming og samsoving. Pappa marsjerte inn hver eneste kveld en periode og til slutt så ble det også normalt. Nå legger vi han begge uten problemer.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #10 Skrevet 21. januar 2019 helt vanlig.. sånn er det hos oss også.. 4 år nå, og mamma er fortsatt favoritten når det gjelder legging og soving Anonymkode: b84ec...461
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #11 Skrevet 21. januar 2019 Takk for svar:) godt å vite at det er normalt. Tror jeg må tygge litt på denne med at vi skal kjempe nå.. det er jo ikke snakk om at hun bestemmer, men for å være ærlig orker jeg ikke å høre på den gråten, det er helt forferdelig følelse, og jeg er langt unna nettverk i denne byen, så kunne ikke tatt særlig overnattinger andre steder heller.. Anonymkode: 25cc6...d2a
Gjest BearMama Skrevet 21. januar 2019 #12 Skrevet 21. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar:) godt å vite at det er normalt. Tror jeg må tygge litt på denne med at vi skal kjempe nå.. det er jo ikke snakk om at hun bestemmer, men for å være ærlig orker jeg ikke å høre på den gråten, det er helt forferdelig følelse, og jeg er langt unna nettverk i denne byen, så kunne ikke tatt særlig overnattinger andre steder heller.. Anonymkode: 25cc6...d2a Bare bryt vanen allerede i kveld. Pappa legger. Ferdig snakket. Og la han ta hele uken. Plutselig så aksepterer hun det 😊
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #13 Skrevet 21. januar 2019 Her er kun pappa god nok på natta når barnet våkner. Vondt i mammahjertet, men går nok over☺️ Anonymkode: bdc2a...4e9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #14 Skrevet 21. januar 2019 Her kan vi begge legge men nå har 2 åringen en periode hvor han våkner rundt midnatt og da er det kun mamma som gjelder. Det er en fase og det går over. Før vår pappa favoritten på natta. Anonymkode: ebff5...d6d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #15 Skrevet 21. januar 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Oj såpass. Så bra at dere har fått det til:) . Så det er noe som må jobbes inn og går ikke over? Håpte egentlig litt på at det går over, og at hun tilbringer mer tid med pappaen sin, sånn at legging blir like kos uansett hvem som legger.. Anonymkode: 25cc6...d2a Her roper fortsatt tenåringer på meg om de trenger noe på natta lol. Så nei, for det meste går det ikke over for seg selv. Anonymkode: 2bbaf...785
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #16 Skrevet 21. januar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her roper fortsatt tenåringer på meg om de trenger noe på natta lol. Så nei, for det meste går det ikke over for seg selv. Anonymkode: 2bbaf...785 Hehe slår de seg vrang og høres besatt ut om pappaen kommer inn da eller?😂 4 timer siden, BearMama skrev: Bare bryt vanen allerede i kveld. Pappa legger. Ferdig snakket. Og la han ta hele uken. Plutselig så aksepterer hun det 😊 Han er villig til å stille opp på det:) Han jobber veldig mye og jeg er hjemmeværende, så vi har liksom ikke fått prioritert det, men kanskje det løser seg:) Anonymkode: 25cc6...d2a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #17 Skrevet 21. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar:) godt å vite at det er normalt. Tror jeg må tygge litt på denne med at vi skal kjempe nå.. det er jo ikke snakk om at hun bestemmer, men for å være ærlig orker jeg ikke å høre på den gråten, det er helt forferdelig følelse, og jeg er langt unna nettverk i denne byen, så kunne ikke tatt særlig overnattinger andre steder heller.. Anonymkode: 25cc6...d2a Finnes det ikke hoteller der du bor? Anonymkode: 90b7b...56b 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #18 Skrevet 21. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar:) godt å vite at det er normalt. Tror jeg må tygge litt på denne med at vi skal kjempe nå.. det er jo ikke snakk om at hun bestemmer, men for å være ærlig orker jeg ikke å høre på den gråten, det er helt forferdelig følelse, og jeg er langt unna nettverk i denne byen, så kunne ikke tatt særlig overnattinger andre steder heller.. Anonymkode: 25cc6...d2a Den gråten må du bare tåle. Barnet lider ingen nød så lenge far er en engasjert pappa i det daglige som barnet er trygg på. Da handler gråten bare om at barnet ikke får viljen sin. Vi tok den kampen og jeg angrer ikke. Vi har flere barn å ta oss av både eldre og yngre så er ikke aktuelt at jeg skal låse meg til ett enkelt barn. Når pappa fikk slippe til ble han vant til at pappa også kan trøste om han våkner på natta. Legging har vi begge gjort siden 1 års alder selv om det også var protester i begynnelsen. Anonymkode: ebff5...d6d 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #19 Skrevet 21. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes det ikke hoteller der du bor? Anonymkode: 90b7b...56b Det blir jo veldig overdrevet. Ta inn på hotell liksom😂 Anonymkode: 25cc6...d2a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #20 Skrevet 22. januar 2019 Her er det pappa som er favoritten. Han har vært lengst hjemme med barnet. Barnet vårt er ett fosterbarn, og pappa har mest ekspertise når det gjelder barnets problemer. Derfor har han av ulike årsaker blitt fristilt fra jobben sin. Jeg er en god nummer 2 da. Anonymkode: f1897...d94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå