AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #1 Skrevet 20. januar 2019 Hei, jeg skal snart ut i praksis (sykepleie) og skal på sykehus. Hvordan klarer man å vise at man har kunnskap, uten at veilederen spør deg direkte om noe? Jeg syntes det er vanskelig fordi jeg er ikke en person som liker å vise meg frem, så jeg har ikke så mye erfaring med å være sånn. Jeg er også stille av meg og er ikke så glad i å prate med mindre jeg må det. Jeg har sett at noen av mine medstudenter er kjempe flinke på å snakke for seg, og de viser hva de kan når de har ``vanlige``samtaler. Sånn er ikke jeg. Tips? Også er det dette med å ta initiativ. Jeg er litt treig på sånt i begynnelsen, spesielt når jeg ikke kan noe om det jeg skal gjøre, og sliter derfor med å ta masse initiativ. Jeg syntes det er nesten litt flaut å si at jeg vil gjøre ting, fordi jeg er så redd for at de skal tenke at det er en byrde å ha med seg en student som ikke kan så mye. Det må jo være kjedelig å se på en student bruke 10 min på noe som tar dem 2 min. å utføre. Noen som har noen tanker om dette her? Anonymkode: aa6c4...15c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #2 Skrevet 20. januar 2019 Du sier alt det du har skrevet her til veilederen din og ber om tips. Anonymkode: 4cdd6...3f4
Hundama Skrevet 20. januar 2019 #3 Skrevet 20. januar 2019 Du kan jo prøve å spørre mye, om alt de gjør, osv. Prøv heller å vise interesse for å lære, og ikke fokusere så mye at du skal prestere. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå