Gå til innhold

Om du skulle velge for et helt liv - kvinne eller mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det vært to tråder om kvinne eller mann for en dag. Det har vært morsomheter på det annet kjønns bekostning og noen som har blitt skikkelig fornærmet.

Men om du fikk valget før du var født - hva ville du valgt? Å bli født som kvinne eller mann? Hvilke kjønn er du i dag og gjerne begrunn ditt valg.

Tenker da Norge og tiden vi lever nå.

For egen del er jeg mann og jeg hadde nok valgt mann. Karriæremessig er det nok lettere å være mann. I alle fall med det jeg driver med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kvinne og veldig fornøyd med det

Anonymkode: ca3ae...1dc

Skrevet

Kvinne. Alltid kvinne. 

Anonymkode: d8cf8...ea9

Skrevet

Er mann og er fornøyd med å være mann. Tror ikke livet som kvinne vil vært noe enklere.

Anonymkode: eb146...e94

Skrevet

Jeg er kvinne. Hvis jeg kunne valgt, ville jeg vært mann. Man er sterkere og får i tillegg lov å oppføre seg som en blanding av uansvarlig drittunge og psykopat hele livet, som unnskyldes "fordi man bare er en mann". 

Anonymkode: b0b33...c5f

• Liker 12
Skrevet

jeg er jo en kvinne, så kan liksom ikke velge noe annet enn det. I så fall hadde jeg vel vært transe. Men uten å tenke sånn så er jeg litt delt. Karriere, barn, familie osv, der er det best å være mann. Men singel og valg av menn osv, der er det best å være kvinne..

Anonymkode: b5c31...94d

• Liker 2
Skrevet

Er bifil kvinne, og anser meg selv som 100% kvinne. Men om jeg kunne ha valgt hadde jeg nok valgt mann, dersom jeg også hadde følt meg som en mann.  Mindre drama, flere privilegium, slippe å føde barn for å få biologiske barn, slippe mensen og jeg tror (bare tror) livet generelt er litt lettere for menn. Uten at jeg vet helt hvorfor. 

Anonymkode: fdcda...8c9

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne. Hvis jeg kunne valgt, ville jeg vært mann. Man er sterkere og får i tillegg lov å oppføre seg som en blanding av uansvarlig drittunge og psykopat hele livet, som unnskyldes "fordi man bare er en mann". 

Enig i denne.. Og det å kunne gå i bar overkropp om sommeren ❤️ 

Skrevet

Er nå aldri greit å være psykopat uansett. Tosker finnes blant kvinner og menn. Tror også det er godt fordelt.

Skrevet

Kvinne, rett og slett pga muligheten å bære frem et barn, ville aldri vært uten den følelsen man har når man har et barn i magen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville vært mann. Virker som om livet er litt mere simpelt. Er du stygg så er du stygg liksom. Er en kvinne stygg så skal det sminkes og styles og opereres, en mann kan bare gro et fancy skjegg og mye av stygg blir skjult. Folk forventer mindre så det er lettere å imponere. 

Anonymkode: 6c237...340

• Liker 5
Skrevet

Hadde valgt mann, for å ha et lettere og tryggere liv hvor jeg kunne gjøre det jeg ville uten å stå i fare for overgripere, befølere og undertrykkende menn, og kunne gjøre helt vanlige ting som å gå i sommershorts uten å bli sett på som en hore og bli beglodd så heftig at man etter hvert holder seg innendørs på sommeren fordi det er så ubehagelig med alle mennene som er ekle. 

Anonymkode: 6b2dc...bc7

• Liker 6
Skrevet

Det ville sikkert vært enklere for meg å være mann siden mine største interesser er jakt, fiske og friluftsliv. Til tider er spesielt jakt en hobby det er vanskelig å være kvinne i. Jeg synes også det er vanskelig med alle menn i dagens samfunn som føler jeg er mer mann enn dem når det kommer til interesser (mange sier det rett ut at jeg er mer mann enn dem), og det er også vanskelig når noen menn ikke er interessert i å høre på mine kunnskaper fordi kvinner ikke skal ha kunnskaper om sånt. Jeg blir ofte dømt på bakgrunn av mitt kjønn og ikke for hvem jeg er som person. 

Altså, jeg liker å være kvinne og kunne egentlig ikke tenke meg å bytte, men jeg synes disse mennene jeg tenker på gjør det veldig vanskelig å være kvinne, og det er trist. 

Anonymkode: ec602...4d0

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde valgt mann, for å ha et lettere og tryggere liv hvor jeg kunne gjøre det jeg ville uten å stå i fare for overgripere, befølere og undertrykkende menn, og kunne gjøre helt vanlige ting som å gå i sommershorts uten å bli sett på som en hore og bli beglodd så heftig at man etter hvert holder seg innendørs på sommeren fordi det er så ubehagelig med alle mennene som er ekle. 

Anonymkode: 6b2dc...bc7

De fleste som blir drept er menn

De fleste som blir utsatt for blind vold er menn

De fleste uteliggere er menn

De fleste skoletapere er menn.

De fleste selvmord er menn

Ja menn har det enkelt

Anonymkode: e08a0...6d6

• Liker 5
Skrevet

De fleste som blir drept er menn

De fleste som blir utsatt for blind vold er menn

De fleste som dreper er menn

De fleste som er voldelige er menn

Anonymkode: 489a7...915

• Liker 8
Skrevet

Velger mann. Kunne valgt kvinne, altså. Men da ville jeg iallefall først skrevet kontrakt med gud og vært sikker på at jeg hadde fått en god deal.

• Liker 4
Skrevet

Hvor mange av dere kvinner har blitt angrepet fysisk uten noen grunn? Som mann har jeg opplevd blind vold fire ganger. Heldigvis har jeg trent mye kamsport så kom meg uskadd fra alle gangene bortsett fra et par kutt i ansiktet av en kniv som streifet ansiktet mitt. Kunne vært mye værre. Hadde valgt å være kvinne for min del.

Anonymkode: fbf1b...0d0

• Liker 3
Skrevet

Kvinne. Synes det virker generelt enklere.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du misforstått noe.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kvinne og elsker det! ❤️ Så hadde helt klart valgt det på nytt. 

Elsker å pynte meg, sminke meg, være feminin, elsker å gå gravid og finnes ikke noe mer magisk enn å føde. Elsker å være MAMMA!!

Digger hvor «enkelt» det er for oss kvinner å finne seg en mann. Og ELSKER menn!! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...