Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normale kostnader for å pendle? 

Er 7000kr i mnd galskap? Er da snakk om å pendle 10 mil hver vei, og bom koster 250 kr pr dag. 

Hadde du gjort det hvis det var eneste mulighet til fast jobb? 

Anonymkode: df0a9...360

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler man kan leie en leilighet for 7000kr.

Anonymkode: 8a6d7...7d7

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er normale kostnader for å pendle? 

Er 7000kr i mnd galskap? Er da snakk om å pendle 10 mil hver vei, og bom koster 250 kr pr dag. 

Hadde du gjort det hvis det var eneste mulighet til fast jobb? 

Anonymkode: df0a9...360

Kommer an på lønnen selvfølgelig, kan være greit overkommelig det.

Skrevet
Akkurat nå, Made4u skrev:

Kommer an på lønnen selvfølgelig, kan være greit overkommelig det.

Lønnen er ca 25000 kr utbetalt. Og det er turnus. 

Skrevet
Akkurat nå, Toadette82 skrev:

Satte visst anonym på første, men det er jeg som er TS.

Skrevet

Hvis det var varig hadde jeg flyttet.

Anonymkode: b1917...8ec

• Liker 8
Skrevet

Husk at du nok får en del avskrevet på skatten, så reell kostnad ikke blir 7000. Men det var mye syns jeg da. Er det inkludert drivstoff også?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler man kan leie en leilighet for 7000kr.

Anonymkode: 8a6d7...7d7

Man får jo allikevel kostnader til jobb da. Jeg har familie og bolig allerede og flytting er ikke aktuellt. 

Skrevet
Akkurat nå, Ariam skrev:

Husk at du nok får en del avskrevet på skatten, så reell kostnad ikke blir 7000. Men det var mye syns jeg da. Er det inkludert drivstoff også?

Det er Inkl drivstoff, bom og parkering. 

Skrevet

En ting er utgiftene, men all kjøringen kommer til å koste fysisk. Det blir ikke mye igjen av dagen når du skal pendle 20 mil hver dag i tillegg til jobbtimene.

• Liker 8
Skrevet

Hvis du får en jobb i nærområdet kan du gå ned over 100 000 i lønn og fortsatt sitte igjen med mer penger etter skatt.

Anonymkode: b1917...8ec

• Liker 12
Skrevet

Det var mye. Men hvis alternativet er å være uten jobb så gjør man jo det. Og da er det vel lite tvil om at elbil bør innkjøpes.

• Liker 2
Skrevet

10 mil er vel sånn omtrentlig avstanden Tønsberg - Oslo eller Fredrikstad - Oslo?

jeg kjenner folk som pendler disse avstandene på daglig basis, men de reiser med tog og har jobber i sentrum. De betaler mye mindre for månedskort enn den summen du skisserer, men du har kanskje ingen muligheter med offentlig uten å bytte underveis og bruke lengre tid?

Anonymkode: 1761b...184

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Ulven skrev:

En ting er utgiftene, men all kjøringen kommer til å koste fysisk. Det blir ikke mye igjen av dagen når du skal pendle 20 mil hver dag i tillegg til jobbtimene.

Tar ca 1 time hver vei, men ja det vil bli en utfordring. 

Skrevet

Hvis det er eneste mulighet til fast jobb, så bør du i hvert fall vurdere det, men hvis det er snakk om 10 mil hver vei, bruker du vel ca 1,5 time på kjøring hver vei også. Tror du at du orker det i lengden med familie osv.?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 mil er vel sånn omtrentlig avstanden Tønsberg - Oslo eller Fredrikstad - Oslo?

jeg kjenner folk som pendler disse avstandene på daglig basis, men de reiser med tog og har jobber i sentrum. De betaler mye mindre for månedskort enn den summen du skisserer, men du har kanskje ingen muligheter med offentlig uten å bytte underveis og bruke lengre tid?

Anonymkode: 1761b...184

Skulle gjerne brukt tog, men det går ikke pga arbeidstid. 

Skrevet
1 minutt siden, Toadette82 skrev:

Ok, da har du en ok vei å kjøre på, dvs. kanskje sentrale strøk, men da finnes det kanskje kollektivtransport hele eller deler av veien?

Skrevet
13 minutter siden, Toadette82 skrev:

Da blir 7000 kr i mnd litt i overkant, selv om du vil få reisefradrag på skatten.

Skrevet

Nå trekker jeg meg tilbake, ser du svarer på alt før jeg rekker å poste innlegg 😀

Skrevet
1 minutt siden, Toadette82 skrev:

1 time hver vei er da helt normalt. Skal ikke mye kø eller dårlig korensponderende kollektivtrafikk til før man bruker like lang tid selv om man bor betydelig nærmere jobb. Bor selv 40 km unna jobb og bruker i likhet med deg omtrent 1 time hver vei. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...