Aurora20 Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Hallois :-) Dette har jeg faktisk tenkt på en de ganger. Alle 50 år gamle damer giftet jo seg etter gymnaset. Dette er jo langt ifra vanlig idag. Jeg er selv 20 år, og vært forlova siden jeg var 17 år. Men føler på ingen som helst måte en trang til å gifte meg. Synes det rett og slett er for tidlig til å gifte seg i en alder av 20 til 22, jeg.. Noen andre som sier seg enig? Når giftet du deg, og når har du planer om å gifte deg? En annen ting! Er det vanlig at svigerforeldrene deler på bryllupskostnadene? Jeg synes hvertfall dette blir litt feil, hvertfall i min situasjon, der foreldrene mine ikke vasser i penger. Jeg tror hvertfall jeg venter til jeg er 23 med å gå opp til alteret
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Gift deg når du føler deg klar for det. Var selv 27 da jeg giftet meg.
Gjest gjesta Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 Jeg er 28, er 29 neste år når jeg gifter meg Traff min kjære når jeg var 25- Faren min gir 60.000,- og svigers betaler alkoholen.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Jeg var 22. Tidlig nok, kunne sikkert venta.
Ms Lilja Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 Har såvidt fylt 27år når jeg gifter meg, syns ikke det er noe å stresse med. Ta den tiden dere trenger :-)
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2005 #6 Skrevet 6. april 2005 Jeg er snart 24, og har ingen planer om det ennå, selv om jeg ikke føler meg "for ung" til å ta en slik avgjørelse... Bare ingen av oss som har noen hast enda! :-) Men vil gjerne gifte oss før vi får barn, så om tre-fire år kanskje??
Lillemilla Skrevet 6. april 2005 #7 Skrevet 6. april 2005 Hei! Vi har vært sammen siden vi har 15/16 år gamle, dvs 7 år. Ingen av oss har egentlig noe hast med å gifte oss, men etter at lillejenta vår ble født for et år siden og med tanke på at vi har det godt sammen så føltes det naturlig å feire bryllup neste år. Hvis man skal se litt bort fra den romantiske delen av det så er det jo en fordel for par med barn å gifte seg, med tanke på evt. arv og andre rettigheter gifte har og ikke samboende. Vi fyller 23 i år og vil fylle 24 i året vi gifter oss.
kariannemor Skrevet 6. april 2005 #8 Skrevet 6. april 2005 Jeg skal gifte meg er i mai, og er da 20 år.. Jeg og sambo var veldig gode venner i 2 år før vi ble sammen, og flyttet sammen etter vi hadde vært sammen 3 uker! Vi fikk ei lita jente for 4 måneder siden, og føler at det bare er rett å gifte seg nå! Men det er vel opp til hver enkelt når man føler seg klar for det!
Scaramouche Skrevet 6. april 2005 #9 Skrevet 6. april 2005 Jeg og sambo er 25 når vi gifter oss til sommeren. Dette er et passelig tidspunkt for oss, men er jo noe som er veldig individuelt. Gift dere når dere er klar for/ har lyst til det Bryllpskostnadene blir delt helt likt mellom mine foreldre og svigerforeldrene.
Molla Skrevet 7. april 2005 #10 Skrevet 7. april 2005 Jeg og sambo har vært sammen i 2 år og bodd sammen like lenge. Vi er 32 og 38 år gammle når vi gifter oss i slutten av mai. Jeg var ikke klar for å gifte meg nå. Har alltid sagt at jeg aldri skulle gifte meg, og skulle jeg så ble det ikke i kirken. Ikke en gang i løpet av et 9 år langt forhold jeg fra tidligere har jeg ønsket å gifte meg. Ikke en eneste gang. Men da jeg traff min nåværende samboer endret jeg mening med en gang....
Kristin S Skrevet 7. april 2005 #11 Skrevet 7. april 2005 Jeg er 21 når jeg gifter meg til sommeren. Samboeren min er da 28. Har vært sammen i litt over 2 år nå og bodd sammen like lenge. For meg så føles det riktig å gifte seg nå! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #12 Skrevet 7. april 2005 20 - 22 år er altfor tidlig å gifte seg. Man skal være klar over at vi snakker om resten av livet. Selv giftet jeg meg første gang når jeg var 23 år. Helt vanvittig, og det måtte gå galt. Nå er jeg gift for andre gang, da jeg var 36. Da er du voksen nok til å innse hva "resten av livet" innebærer. Greit nok at det forskjell på hvor moden vi er i den alderen, men hvis vordende bruder i den alderen ser for seg ekteskapet uten bryllypet, dvs fem min på et kontor istedet for festen de planlegger, så kan det være det samme med hele ekteskapet, da kan man bare være samboer noen år til. Ikke la bryllupet avgjøre om du vil gifte def eller ikke, men fokuser på selve ekteskapet.
Arkana Skrevet 7. april 2005 #13 Skrevet 7. april 2005 Jeg er 26 og sambo 35, vi har vært sammen i 6 år og gifter oss om to år. Jeg synes det er vanskelig å si hva som er "for ungt", men statistikken viser jo at det er langt høyere skillsmissetall for de som gifter seg før de er 25, så det sier jo sitt. Jeg tror det vesentlige er at man har vært sammen en stund, har vært gjennom noen opp- og ned-turer, og kjenner hverandre godt. Det teller etter min mening mer enn alderen på personene, dog forandrer man seg mye i tenårene og i 20-årene, så alder er ikke helt uvesentlig. Personlig kan jeg ikke helt forstå hvorfor folk har slikt hastverk når de bare er i begynnelsen av 20-årene, hva er galt med å bo sammen litt først?
linky Skrevet 7. april 2005 #14 Skrevet 7. april 2005 Gift dere når dere føler dere klar for det. selv er jeg 21 og gifter meg denne mnd, og syns IKKE det er for tidlig å gifte seg når man er rundt 20-22.
linky Skrevet 7. april 2005 #15 Skrevet 7. april 2005 må bare få med at vi har kjent hverandre veeldig leneg. vært sammen over 3 år, forlovet i ca. 2,5 år, og bodd sammen i over 2år. så vi kjenner hverandre ut og inn.
linky Skrevet 7. april 2005 #16 Skrevet 7. april 2005 20 - 22 år er altfor tidlig å gifte seg. Man skal være klar over at vi snakker om resten av livet. Selv giftet jeg meg første gang når jeg var 23 år. Helt vanvittig' date=' og det måtte gå galt. Nå er jeg gift for andre gang, da jeg var 36. Da er du voksen nok til å innse hva "resten av livet" innebærer. Greit nok at det forskjell på hvor moden vi er i den alderen, men hvis vordende bruder i den alderen ser for seg ekteskapet uten bryllypet, dvs fem min på et kontor istedet for festen de planlegger, så kan det være det samme med hele ekteskapet, da kan man bare være samboer noen år til. Ikke la bryllupet avgjøre om du vil gifte def eller ikke, men fokuser på selve ekteskapet.[/quote'] ja tror du ikke vi er klar over at det er for resten av livet???? hm man gifter seg da ikke for løye heller da. tror de fleste vet hva de går til.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #17 Skrevet 7. april 2005 Jeg syntes også det er for tidlig å gifte seg når man er 20/22 år. Om jeg skulle giftet meg den gangen (noe jeg følte den gang, "han skal jeg leve resten av livet med"). Da hadde jeg vært skillt i dag. Jeg har blitt en helt annen person etter 25-års alderen. Giftet meg når jeg var 28 år. Det er da ikke noe å stresse med, og uansett om man har kjent hverandre lenge og vært sammen lenge, forandrer man seg selv personlig. Dette har da ikke noe å gjøre med parten man lever sammen med.
Smashing Skrevet 7. april 2005 #18 Skrevet 7. april 2005 Jeg giftet meg da jeg var 20. Var allerede da drittlei av å høre på alle andre rundt meg (faktisk ikke de nærmeste, men andre "bekjente") som sa at jeg var veldig ung. Jeg følte virkelig at tiden var inne. Og det med samboerskap er jeg personlig i mot. Derfor var det bare naturlig å gifte. Jeg mener at alder spiller ingen rolle. Det er hvor moden en føler seg. Lykke til alle dere vordende bruder hvor enn "gamle" dere er..
Gjest Melk Skrevet 7. april 2005 #19 Skrevet 7. april 2005 Jeg mener at alder spiller ingen rolle. Som Arkana sier, så har du ALL statistikk imot deg i denne betratningen. Alder har faktisk ganske mye å si.
Lia Skrevet 7. april 2005 #20 Skrevet 7. april 2005 Jeg giftet meg nå i vinter. Blir snart 32 og Liamannen snart 34. Da jeg var liten, trodde jeg at jeg kanskje kom til å være gift og ha barn når vi kom til år 2000. Jeg var forlovet med en annen i en alder av 20, og trodde (eller kanskje helst ønsket å tro) at han var mannen i mitt liv. Vi snakket om å gifte oss også, og bare det å bli enige om hvordan, hvor osv. var jo en umulighet. Vi var fra to forskjellige land. Jeg var klar for å forlate Norge og hele nettverket mitt for å flytte til ham i 98/99, da jeg innså at vi faktisk levde på hver vår planet. :-? Så da brøt jeg opp i stedet. Og vinteren 2001 traff jeg Liamannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå