Gå til innhold

Lydnivå i et sameeie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høy musikk i leiligheten kan man spille i ikke nattrotiden i et sameie? Fint hvs noen vet sånn omtrentlig antall desibel som er tillatt.

Anonymkode: e486a...15d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så høyt at det plager naboene? Trenger ikke terrorisere naboene bare fordi det er "lov". Er det lytt, så prøver man å ta hensyn til hverandre. Litt lyd må man tåle, men om målet ditt er å ha det så høyt som mulig, så får du neppe fornøyde naboer 

• Liker 3
Skrevet

Hører ikke bedre med full guffe på....... 

Anonymkode: e2ae1...b00

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, altflyter skrev:

Ikke så høyt at det plager naboene? Trenger ikke terrorisere naboene bare fordi det er "lov". Er det lytt, så prøver man å ta hensyn til hverandre. Litt lyd må man tåle, men om målet ditt er å ha det så høyt som mulig, så får du neppe fornøyde naboer 

Ja, ser den, men hva er desibelnivået på litt lyd? 

Anonymkode: d2785...4c9

Skrevet

Desibelen har ikke noe å si. Lydene beveger seg forskjellig mellom leilighetene, og naboen i oppgangen bortenfor deg kan faktisk høre mer enn de under, pga betongen osv i bygget. Utover dette, vil jeg si at om man er på grensen av det lydnivået en tror muligens er for høyt, så er det for høyt ! 

Anonymkode: 67da9...5e4

• Liker 2
Skrevet

Høretelefoner brukes etter kl 23.  Når man har lagt seg og skal sove, og har det stille selv, skal det veldig lite lyd til fra naboen for å bli forstyrret.

• Liker 1
Skrevet
På 21.1.2019 den 17.18, AnonymBruker skrev:

Desibelen har ikke noe å si. Lydene beveger seg forskjellig mellom leilighetene, og naboen i oppgangen bortenfor deg kan faktisk høre mer enn de under, pga betongen osv i bygget. Utover dette, vil jeg si at om man er på grensen av det lydnivået en tror muligens er for høyt, så er det for høyt ! 

Anonymkode: 67da9...5e4

Desibelnivå har vel noe å si.

Anonymkode: d2785...4c9

Skrevet

Fantastisk overskrift! Kvart lapp som jeg er, vil jeg si at lydnivået kan være svært variabelt. Lykke til med å finne noen du kan eie 😂

Anonymkode: 80a4c...d00

• Liker 2
Skrevet
På 22.1.2019 den 20.41, AnonymBruker skrev:

Fantastisk overskrift! Kvart lapp som jeg er, vil jeg si at lydnivået kan være svært variabelt. Lykke til med å finne noen du kan eie 😂

Anonymkode: 80a4c...d00

😂😂 Skal ikke si hvor jeg er ifra, men jeg leste "lyder i et samleie". Og tenkte "jo høyere, jo bedre!" 

Usikker på om vi er til hjelp noen av oss. 

Anonymkode: 7c4bb...1e0

Skrevet

Hvis jeg hadde bodd i blokk hadde jeg forventet at det skulle vært stille etter kl 23.00.  Folk som har et stort behov for å spille høy musikk midt på natta må skaffe seg enebolig. 

Skrevet
På 20.1.2019 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Hvor høy musikk i leiligheten kan man spille i ikke nattrotiden i et sameie? Fint hvs noen vet sånn omtrentlig antall desibel som er tillatt.

Det skal være stille, folk skal sove og skal på jobb tidlig.  Bruk høretelefoner.

Skrevet

Haha, dere må ikke misforstå overskriften da.

Skrevet

Naboer skal ikke høre musikken. Vil du teste det ut så hører du med de over, under og ved siden av deg. 

Anonymkode: ea5c2...168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...