Aurora20 Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Har baka gulrotkake et par ganger nå. Bare så rågodt MEN, den jeg lager blir alltid mislykka. Altså, selve kaka blir veldig bra, men kremen/glasuren blir alltid tynn og stiv. Litt sånn melisaktig. Når andre baker den har kremen blitt luftig og god, så jeg vet jeg gjør noe galt. Pleier å smelte smøret og naturell osten i en kaserolle. Er det kanskje det jeg gjør feil? Og er det vanlig med litt sitron oppi? Hilsen bakemesteren :oops:
Gjest manic Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Du må ikke smelte osten!!! Det holder at den står ute og får romtemperatur Og selv foretrekker jeg veldig lite smør i kremen. Denne kremen synes jeg er rågo! * Ca en og en halv boks med Philadelphia Naturell * 450 Gram melis * Ca en spiseskje smeltet smør * En teskje vaniljesukker * En sprut Sitron Bland dette sammen og voila; fiks ferdig og veldig søt og tjukk krem
Gjest manic Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Gulrotkremen min blir aldri helt prikklik forresten, man trenger ikke følge oppskriften men smake og kjenne seg frem
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 Prøv med Mascarpone i stedet for naturell kremost! Tykk og kremig! Fåes kjøpt i større matbutikker som ultra osv... Litt dyrere, men fantastisk godt!!
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #6 Skrevet 7. april 2005 ikke smelt hverken smør eller ost. la det stå ute til det blir mykt, og bland sammen!
Gjest GreenSky Skrevet 7. april 2005 #7 Skrevet 7. april 2005 Er allergisk mot melk jeg, så jeg har bare vanlig melisglassur med sitronsaft når jeg lager gulrotkake. Funker det også.
Gjest Formosiss Skrevet 10. april 2005 #8 Skrevet 10. april 2005 Prøv tines kremost med mandarin og ananas - det blir nam det! Jeg er så glad i kremen at jeg alltid lager dobbelt opp :-P
Thomasine Skrevet 12. april 2005 #9 Skrevet 12. april 2005 Jeg bruker også Tines kremost med mandarin og ananas og litt melis!! Den er frisk og kjempegod!! Og ALDRI smør - da blir det bare en fet kvalmende smak synes jeg... :-?
Amarone Skrevet 12. april 2005 #10 Skrevet 12. april 2005 Mascarpone må jeg prøve! Det hørtes deilig ut. Jeg har sett at noen bakerier bruker marsipanlokk på toppen av gulrotkake. Jeg har ikke smakt det, men tipper at det også vil være godt. (Kan marsipan være vondt? )
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #12 Skrevet 4. oktober 2014 Mine innlegg :-) Bønn og tips til neste gang: Legg tråden inn som bokmerke/favoritt i nettleseren din i stedet. Slik at alle vi andre slipper å lese en ni år gammel tråd du dro fram igjen uten å ha noe som helst å tilføye eller bidra med. Anonymous poster hash: 9e7fb...4f3 3
Chelsea Skrevet 6. oktober 2014 #13 Skrevet 6. oktober 2014 Å beklager. Det tenkte jeg ikke på. Takk for tipset.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #14 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg bruker heller ikke smør i kremen Anonymous poster hash: eb878...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå