Gå til innhold

Hvor mye Paracet/ Ibux er greit i løpet av et døgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå oppe i 10 stk av hver (500 mg/200mg) det siste døgnet. Jeg veit det er for mye i forhold til hva som står på pakkene, men det er jo ikke så mye for mye. Går det bra med noen sånne døgn framover?

Anonymkode: 42b2f...28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå oppe i 10 stk av hver (500 mg/200mg) det siste døgnet. Jeg veit det er for mye i forhold til hva som står på pakkene, men det er jo ikke så mye for mye. Går det bra med noen sånne døgn framover?

Dette MÅ du spørre på apotek eller giftinformasjonen eller legevakten om!

Anonymkode: 10e9c...267

• Liker 3
Skrevet

Det er alt alt for mye! Og de skal ikke blandes!

Gå til legen og få noe sterkere smertestillende!

Anonymkode: e6ec4...71e

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed at 12 gram Paracet var giftig dose, men du bør absolutt ikke ta dette og i hvertfall ikke over flere dager! Leveren din kan slite veldig, selvom det ikke er dødelig dose

Anonymkode: 86f99...e22

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed at 12 gram Paracet var giftig dose, men du bør absolutt ikke ta dette og i hvertfall ikke over flere dager! Leveren din kan slite veldig, selvom det ikke er dødelig dose

Hva er grunnen til at du tar så mye?

Gjest tranedatter
Skrevet

Står på pakka. Om du tar så mye fordi det ikke hjelper med mindre, så er det annen medisin du skal ha. Snakk med legen om at paracet ikke hjelper mot det du har?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paracet og Ibux kan godt tas sammen. De inneholder forskjellige virkestoffer.  

Det bør gå minst 4 timer mellom hver dosering. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan, og bør, de blandes. Noe leger anbefaler da de virker på ulik måte. 

I og med at du har tatt tabletter som inneholder 500g paracetamol og 200g ibux kan du maks ta 8 paracetamol og 4 Ibux i døgnet. Ingen skade skjedd, men hold deg til maksdosene fremover da det å ta for mye over tid kan føre til alvorlige skader. Og skal love at det er mye verre en det som feiler deg nå... 

Anonymkode: 9faeb...9ec

Skrevet

4 gram er max døgndose man bør ta. Dette sammenlagt så klart.

Anonymkode: 09d17...b06

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, leveren din har det IKKE bra med så store doser, hvorfor tar du disse dosene? Har du smerter, bør du heller få resept på noe annet

• Liker 2
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilken kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Rustelefonen på 08588 eller på deres nettsider http://www.rustelefonen.no/. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre.

Med vennlig hilsen Ninab82, mod

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...