AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #101 Del Skrevet 23. januar 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Og man nærmer seg den tiden da titusenvis av stillinger skal fases ut pga at automatikken tar over. Hva skal de godt utdannede gjøre da, tro? Anonymkode: 1a00a...7e1 Ok, nå klarte jeg ikke bare følge med på diskusjonen lengre. For jeg har ventet spent på at noen skulle spørre om hva yrkene utenfor boksen er?! Anonymkode: bc22d...64c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #102 Del Skrevet 23. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, nå klarte jeg ikke bare følge med på diskusjonen lengre. For jeg har ventet spent på at noen skulle spørre om hva yrkene utenfor boksen er?! Anonymkode: bc22d...64c Hehe dette lurer jeg også på! Jeg har vel egentlig gått ut i fra at han sikter til å være fisker eller starte noe for seg selv, slik som gjerne var vanlig da han var ung men som ikke er relevant i dagens samfunn. Tror det skal godt gjøres å starte opp et firma fra grunnen rett etter man er ferdig med ungdomsskolen, som ikke raskt går konkurs og som man tjener rått på Anonymkode: 2ef1d...08b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #103 Del Skrevet 23. januar 2019 Just now, AnonymBruker said: Haha, dagens!😂 Så klart ab7e1 troller. Håper iallfall det. H*n høres ut som verste konspirasjonsteoretiker'n. «Robotane kjem!»😱 Anonymkode: afad0...2f9 Det gjør de også. En bedrift jeg kjenner til har sagt opp flere hunde og de har blitt erstattet av roboter og vikarer. Anonymkode: 4bbc2...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #104 Del Skrevet 23. januar 2019 Kan vi legge fra oss dette nå og holde oss til temaet?🙈 så flere kan svare hvis de har erfaring på hovedspørsmålet i denne tråden.. Anonymkode: 8b20e...a95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #105 Del Skrevet 23. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan vi legge fra oss dette nå og holde oss til temaet?🙈 så flere kan svare hvis de har erfaring på hovedspørsmålet i denne tråden.. Anonymkode: 8b20e...a95 Ja, folkens, kan dere ikke bare droppe denne interessante og relevante diskusjonen, som holder liv i en tråd som egentlig lå død i 22-tiden på mandag? Folk står jo i kø for å fortelle om utdanningen de angrer på kl. 03:50 på natten, og dere monopoliserer tråden! Anonymkode: afad0...2f9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #106 Del Skrevet 23. januar 2019 Master i reiseliv Komplett bortkastet og aldri jobbet en dag i bransjen. Lederne for reiselivsbedrifter har studert økonomi. Resepsjonister, reiselivskonsulenter osv trenger ikke høyere utdanning Anonymkode: 5ef55...115 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #107 Del Skrevet 23. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Master i reiseliv Komplett bortkastet og aldri jobbet en dag i bransjen. Lederne for reiselivsbedrifter har studert økonomi. Resepsjonister, reiselivskonsulenter osv trenger ikke høyere utdanning Anonymkode: 5ef55...115 Hva har du valgt å jobbe med istedenfor? Anonymkode: 8b20e...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #108 Del Skrevet 23. januar 2019 Det virker som godt over nitti prosent av samtige kommentarer i denne tråden egentig ike er relevante for trådens tema... Anonymkode: e6ead...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #109 Del Skrevet 23. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, dagens!😂 Så klart ab7e1 troller. Håper iallfall det. H*n høres ut som verste konspirasjonsteoretiker'n. «Robotane kjem!»😱 Anonymkode: afad0...2f9 Japp, "robotane kjem". Så mange som 1 av 3 arbeidsplasser vil bli automatisert bort. 2,7 millioner mennesker var i jobb i landet i 2018. Tar man vekk 33% av dette, vil det si at 890000 mennesker har fått jobben erstattet av automatisering. https://www.utdanningsnytt.no/utdanning/artikler/2017/november/nar-robotene-tar-over/ Dett er sikkert en konspirasjonsteori for deg, men slik er det nok i virkeligheten. Hvordan du skal skape nye jobber til disse 890000 som også ikke blir automatisert, blir spennende å høre. Anonymkode: 1a00a...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #110 Del Skrevet 23. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hahaha, enda mer konspirasjonsteori! Hvem er «de», og hvordan har de klart å gjøre det nødvendig å utdanne seg innenfor alle yrker? Kanskje fordi man må det? Skulle gjerne likt å se den vanvittige suppa av forsikringssaker og det som verre er, når folk uten utdanning starta opp rørleggerbedrifter! Eller folk som droppa ut i 9. klasse skulle vært regnskapsfører eller revisor?😂 Anonymkode: afad0...2f9 Nettopp mitt poeng. Det er derimot ingen som har sagt at en skal starte rørleggerbusiness uten å ha utdannelse. Å være rørlegger er definitivt ikke å tenke utenfor boksen, heller tvert om. Anonymkode: 1a00a...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #111 Del Skrevet 23. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, nå klarte jeg ikke bare følge med på diskusjonen lengre. For jeg har ventet spent på at noen skulle spørre om hva yrkene utenfor boksen er?! Anonymkode: bc22d...64c Det må du finne ut av. De aller fleste yrker er innafor boksen, slik systemet er rigget i dag. Anonymkode: 1a00a...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #112 Del Skrevet 23. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe dette lurer jeg også på! Jeg har vel egentlig gått ut i fra at han sikter til å være fisker eller starte noe for seg selv, slik som gjerne var vanlig da han var ung men som ikke er relevant i dagens samfunn. Tror det skal godt gjøres å starte opp et firma fra grunnen rett etter man er ferdig med ungdomsskolen, som ikke raskt går konkurs og som man tjener rått på Anonymkode: 2ef1d...08b Det skal jeg love deg. En skal være både heldig og flink. Men vil man nok, så går det:-) Anonymkode: 1a00a...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #113 Del Skrevet 23. januar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som godt over nitti prosent av samtige kommentarer i denne tråden egentig ike er relevante for trådens tema... Anonymkode: e6ead...419 Pga at det ikke er flere som svarer på det. Anonymkode: 1a00a...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #114 Del Skrevet 24. januar 2019 Ble stille her nå, jaAnonymkode: 1a00a...7e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå