Gå til innhold

Har dere studert noe som har vært bortkastet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert en av de ubrukelige fagskolene.

Det folk ikke skjønner er at man får jobb i den bransjen via nettverk, ikke pga utdannelse.

Anonymkode: 4fe31...5a7

Jepp, helt riktig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt jeg studerte var egent bortkastet, helt til jeg bygde på med lærerutdanning. Det absolutt gøyeste var fremmedspråk! Studerte ikke realfag.

Anonymkode: 54c14...4d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bachelor i petroleumsteknologi.

Anonymkode: c0646...cf5

Det kommer jobber i massevis nå da, store deler av arbeidsstokken til Equinor skal av med pensjon om få år, de skal ansette 250 fagfolk og 150 lærlinger i nær fremtid. 

Anonymkode: 9a7f5...8ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bachelor i biologi.

Jeg mistet interessen underveis, men fullførte 3 år (+et halvt ekstra år for opptak av enkeltfag) av ren stahet. Dummeste jeg noen gang har gjort. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ferdig med bachelor ennå, men må si at journalistikk for meg var litt bortkastet da jeg fant ut jeg ikke ønsker jobb i yrket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg har lest om barneoppdragelse har vært fryktelig bortkastet.... funker ikke 🤔

Anonymkode: dbb99...405

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke si at det er bortkastet siden jeg ser at jeg kan bruke noe av det i nåværende utdanning og at noe av kompetansen kommer til nytte senere, men skulle ønske at det ikke hadde tatt sånn tid for å finne min vei.

Jeg har studert litt innen humaniora og ja, det kan være vanskelig å få jobb om man ikke er bevisst på hva man ønsker eller bygger på med noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt jeg har lest om barneoppdragelse har vært fryktelig bortkastet.... funker ikke 🤔

Anonymkode: dbb99...405

Var vel en eller annen poet/tenker/filosof på 1600-tallet som skal ha uttalt noe sånt som at han hadde startet med seks teorier om barneoppdragelse, men nå hadde han seks barn og ingen teorier.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdannelse er bortkastet. Altfor få tenker utenfor boksen.

Anonymkode: 1a00a...7e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knirke skrev:

Bachelor i biologi.

Jeg mistet interessen underveis, men fullførte 3 år (+et halvt ekstra år for opptak av enkeltfag) av ren stahet. Dummeste jeg noen gang har gjort. 

Hvorfor var det dumt? Du lærte masse og kunne fått jobb om du ville?

Anonymkode: d7888...660

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå si at 108.000 kr for å være skolelei er jævlig bortkastet. To år på folkehøgskole, det jeg satt igjen med etter at deler av lånet ble omgjort til stipend. Ikke for å snakke om utgiftene som lånekassen ikke dekket.  

Anonymkode: 0442b...ba0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerte sammenlignende språkvitenskap. Havnet i administrasjonsjobb på universitetet som krevde en mastergrad, uansett fra hvilket fagområde. Her sitter jeg og en haug med kolleger som også har tatt ubrukelige mastergrader, og gjør rutinearbeid som ikke har noenting med kunnskapen vår å gjøre. Men jeg har i allefall en jobb.

Anonymkode: ae8a4...1cc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor var det dumt? Du lærte masse og kunne fått jobb om du ville?

Anonymkode: d7888...660

Det er ingen jobber å få med kun bachelor (kanskje bortsett fra lærer, som jeg ikke er interessert i). Jeg hadde hverken karakterer eller motivasjon til å ta Master/doktorgrad.

Kunnskap er ferskvare, og nå er den gått ut på dato for lengst😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ex.phil var jo kjipt....

Anonymkode: db098...1ed

Ex.phil er jo bare et emne, ikke et studieprogram.

Syns også det var kjipt og ubrukelig som student når jeg satt og pugga til den j** eksamen, tror det er den verste jeg har hatt. Men jeg er faktisk litt glad for det i dag, lærte egentlig ganske mye. Veldig nyttig i jobbsammenheng? Tjaaa, nei. Men som ett av tre emner en høst, var det ikke det verste jeg har brukt tiden på.

Anonymkode: 4f8a4...6f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utdannelse er bortkastet. Altfor få tenker utenfor boksen.

Anonymkode: 1a00a...7e1

Sa h*n som ikke har studert i det hele tatt?

Anonymkode: 2ef1d...08b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle årene ved Livets harde skole, fullstendig bortkastet. 

Anonymkode: 9d959...bef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Fem påbegynte og ufullførte. Ble forvirra av det da, og mistet mestringsfølelse av å ikke fullføre noen av dem, men ja, jeg lærte masse av dem. Har nå funnet en utdanning jeg står ved, og det er godt.

Anonymkode: 1e921...64c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Bachelor i petroleumsteknologi.

Anonymkode: c0646...cf5

Bygg på eller utvid da. 

Har den samme utdannelsen selv, og hadde jobb før endt utdannelse. Har senere byttet beite i nytt yrke etter mer utdannelse.  Hadde da også jobb før skoleåret var omme, ble til og med headhuntet da! 

Anonymkode: 64fc0...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...