Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt noen kjemiske graviditeter rett etter hverandre. Jeg temper meg, får alltid fine og høye stigninger som vil si at man produserer godt med progesteron, slik man skal. Positive tester fra 7-11 dpo. Har vært hos legen, får beskjed om og fortsette å prøve, siden det ikke er gått 1 år enda. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå kjemiske graviditeter? samboer har lav sædkvalitet og jeg har endometriose. Men utrolig nok så blir jeg jo befruktet hver måned. Føler meg veldig gravid ved positive tester, men etter noen dager så blir de helt negative igjen. 

Anonymkode: 53a73...e3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt med og teste så tidlig så slipper du å bli skuffet hver eneste måned.

Anonymkode: 22872...e18

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når barneønsket er stort, blir man skuffet uansett 

Anonymkode: 0a573...ff9

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Vi har fått vite i flere år at kroppen min aldri kommer til å klare og befrukte noen egg med dårlig spermkvalitet og fordi jeg har endometriose ved eggstokker osv. Har gått lenge og trodd at ingenting skjer i kroppen min, men hatt mye symptomer før IKM. Har hele tiden fått høre at vi MÅ ha IVF. Men nå har vi jo fått vite via tidlige tester at befruktning faktisk skjer, men at kroppen ikke klarer å holde på det. Så nå blir neste steget og finne ut av hva vi kan gjøre med det? Heldigvis så finnes det mye medisiner der ute for disse problemene. Det kan være noen fordeler ved å teste tidlig også vettu.

- TS

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når barneønsket er stort, blir man skuffet uansett 

Anonymkode: 0a573...ff9

Jeg gjorde det for å finne ut av om egget blir befruktet eller ei. Men ja, man blir jo så klart skuffet.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Latterlig tankegang! Da bør en ikke begynne å tenke på babyen før fødselen er overstått, mye som kan skje i løpet av et svangerskap.

Til TS, hvor gammel er du? Med mindre du er i midten av 30 årene så må dere nok vente et år på utredning. Jeg hadde 3 tidlig SA er før spiren satt etter et lite år. Så dere må ikke gi opp. 

Anonymkode: 37779...d40

Skrevet

Hvilke tester bruker du? Er du sikker på de er positive? 

Ser jo at mange legger ut bilder her som de mener (og noen som svarer mener) er positive, men så er de faktisk helt klart negative. Tror noen ser streker som ikke er der.

Anonymkode: a65d9...b11

Skrevet

Med endometriose OG lav sædkvalitet så ser jeg ikke hvorfor dere skal vente på videre utredning.

Jeg går utfra at du har hatt lapraskopi tidligere og han har testet sædkvalitet over flere ganger siden dette er konstantert? Det skal være nok for å få hjelp kombinert tenker jeg.

Jeg har endometriose og er nå til IVF - er ikke kjent med medisiner som skal hjelpe her utover IVF og lang protokoll.

Anonymkode: 52dfd...b24

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Latterlig tankegang! Da bør en ikke begynne å tenke på babyen før fødselen er overstått, mye som kan skje i løpet av et svangerskap.

Til TS, hvor gammel er du? Med mindre du er i midten av 30 årene så må dere nok vente et år på utredning. Jeg hadde 3 tidlig SA er før spiren satt etter et lite år. Så dere må ikke gi opp. 

Anonymkode: 37779...d40

Jeg er i tidlig 20 årene. Så vet at jeg har god tid. Men samboer er over 30 år. Har gått uten prevensjon i flere år, uten at noe har skjedd. Har hatt gjevnlig sex også disse årene. Fikk operasjon i 2018, og derfra så skjedde ting ganske fort. Ble satt på venteliste til ICSI forsøk med en gang. Har samtale på sykehuset om 1 måned. Men vi har begynt å prøve ordentlig med EL tester og temping i mellom tiden før forsøket. Uff, så trist at du måtte igjennom flere tidlig SA.. Jeg har så lyst til og få til dette på egenhånd. Vi fikk privat i høst, men mistet når jeg var over 3 måneder på vei. Også nå denne kjemiske..

- TS

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke tester bruker du? Er du sikker på de er positive? 

Ser jo at mange legger ut bilder her som de mener (og noen som svarer mener) er positive, men så er de faktisk helt klart negative. Tror noen ser streker som ikke er der.

Anonymkode: a65d9...b11

Har brukt one step og clearblue digital. Begge slår ut på graviditet også får jeg gravid 1-2. Så innbiler meg det ikke, dessverre. Jeg er helt enig med deg. Har tittet i den posten før, men er ikke så mye tvil når jeg tester med den digitale også :/

ts

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med endometriose OG lav sædkvalitet så ser jeg ikke hvorfor dere skal vente på videre utredning.

Jeg går utfra at du har hatt lapraskopi tidligere og han har testet sædkvalitet over flere ganger siden dette er konstantert? Det skal være nok for å få hjelp kombinert tenker jeg.

Jeg har endometriose og er nå til IVF - er ikke kjent med medisiner som skal hjelpe her utover IVF og lang protokoll.

Anonymkode: 52dfd...b24

Vi ble satt på venteliste til IVF/ICSI etter laparoskopien min av sykehuset. Siden de hadde liten tro og vi har allerede vært flere år uten prevensjon, men har ikke prøvd aktivt med EL tester og temping før nå.. skal på samtale for forsøket neste måned. Ble nok bare veldig sjokkert når graviditetstestene ble positive, fikk plutselig et nytt håp. Har allerede vært igjennom et forsøk privat og syntes det var svært tungt. Endte i fosterdød når jeg var over 3 måneder på vei :/  ja, sædkvalitet er sjekket mange ganger.

lykke til!! :)

- TS

Skrevet

Skal finnes sånn sprøyte du kan ta for at egget skal feste seg bedre eller du kan bruke glidemiddel som sksl hjelpe, det kan hjelpe og få orgasme og slappe helt av! Massasje ved korsryggen og mye sex med beina opp etter veggen og pute under korsryggen kan hjelpe så fler sædceller kommer seg inn, har hørt at det er et middel som blir laget med sædcellene som også kqn hjelpe til å feste egget, lykke til❤️🥰 håper spiren snart sitter❤️

Snakk med legen om evt hjelp til å få egg til å feste seg! :) vært borti 2 kjemiske og spontan aborter selv, har du gått på prevensjon? Og hva slags? 

Anonymkode: fe934...994

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal finnes sånn sprøyte du kan ta for at egget skal feste seg bedre eller du kan bruke glidemiddel som sksl hjelpe, det kan hjelpe og få orgasme og slappe helt av! Massasje ved korsryggen og mye sex med beina opp etter veggen og pute under korsryggen kan hjelpe så fler sædceller kommer seg inn, har hørt at det er et middel som blir laget med sædcellene som også kqn hjelpe til å feste egget, lykke til❤️🥰 håper spiren snart sitter❤️

Snakk med legen om evt hjelp til å få egg til å feste seg! :) vært borti 2 kjemiske og spontan aborter selv, har du gått på prevensjon? Og hva slags? 

Skulle gjerne visst hva den sprøyta eller glidemiddelet heter.. 😉 Har nemlig aldri hørt om noe sånt fra noen leger..

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye svada du ! Hvor i alle verdens land og rike har du fått alt dette fra ? 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, prøverpåny skrev:

Skulle gjerne visst hva den sprøyta eller glidemiddelet heter.. 😉 Har nemlig aldri hørt om noe sånt fra noen leger..

https://www.vitusapotek.no/intim%2C-sex-og-lyst/glidemiddel-og-massasjeolje/prefert-vaginal-gel---1-sett-glidemiddel-til-deg-som-vil-bli-gravid/p/951808

Denne hjalp på meg :) prøvde i 1,5 år prøvde denne ble gravid med en gang

https://www.babyverden.no/prover/alternativ-medisin-for-a-bli-gravid/

Skrevet
5 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Her var det mye svada du ! Hvor i alle verdens land og rike har du fått alt dette fra ? 

Personlig og nære relasjoner som har prøvd og det har funket på:) 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig og nære relasjoner som har prøvd og det har funket på:) 

Ok, mange av påstandene er hvertfall ikke bevist med forskning. De har nok hatt en del flaks der de tilfeldigvis har gjort det ene og det andre :) 

Skrevet
5 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Ok, mange av påstandene er hvertfall ikke bevist med forskning. De har nok hatt en del flaks der de tilfeldigvis har gjort det ene og det andre :) 

Lov og prøve da? Er jo bsre tips jeg er ikke lege! :)

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seff, bare å prøve. Men når jeg vet det ikke stemmer, er det greit å si fra. Falske forhåpninger er kjipt. "Ligger jeg opp med beina i en time etter samleie blir jeg sikkert gravid" forskning viser det ikke har noe som helst å si. Har prøvd å bli gravid over etter år selv, når folk kommer med tullete tips jeg vet ikke stemmer syns jeg det er greit å si fra som sagt 👍🏽☺️ Finnes det en sprøyte som gjør at egget fester seg hadde nok heller ikke like mange slitt med å bli gravide. Det samme med glidemiddelet 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda.

Men glidemiddel hjelper ikke egg å feste seg på folk som sliter med to tilstander som fører til større vanskeligheter med å bli gravid.

Det rådet er jo ganske useriøst.

Det som derimot er fakta, er at det finnes preparater som bruker særskilt ved ulike type tilstander, eksempelvis habituell abort/endometriose osv. 

Man vil også gjerne fortsette med preparatene til uke 12, avhengig av hva det er.

Ingen verdens glidemiddel eller ryggmassasje eller hva det var kan hjelpe når man har faktiske tilstander. Og jada, jeg har nå prøvd tilstrekkelig med ganger sjøl bare for moro skyld.

TS kommer til å bli fulgt opp gjennom ICSI regner jeg med. 

Endometriose = lang protokoll med spray, og at man tar betennelsesdempende medikament i tillegg (Prednisolon). 

Lav sædkvalitet = ISCI.

Jeg kan lite om habituell abort, men har inntrykk av at de får en kombinasjon av Albyl E og noe annet (mulig jeg tar feil).  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...