Gå til innhold

Hvordan kan jeg lære å bli venner med andre kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er litt flaut, da jeg nå er en voksen kvinne som innser at jeg sårt trenger en omskiftning i tankemønstre.

Gjennom barne- og ungdomsskolen opplevde jeg å bli mobbet og utfryst av jentegjengene både på skole og på fritid. 

I søskenflokken ble jeg alltid behandlet dårlig av søstre, men med brødre har jeg alltid følt meg trygg.

Mine interesser er typisk gutteinteresser og jeg har fått mange av mine kompiser via her. På studiet har jeg kun ei venninne jeg forholder meg til. Jeg er svært sky ovenfor større jentegjenger, og har alltid holdt meg utenfor selv om de inviterer meg inn.

Nå har det seg slik at det stadig dukker opp jenter her og der i min krets. Jeg prøver å ikke vise det men føler meg veldig utrygg på disse individene. Ser henne som en trussel.

Det er ikke så moro.

Hvordan lærer jeg å være venn med kvinner og være avslappet rundt dem? Gutter er så mye enklere.. 

Anonymkode: 70906...156

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres veldig kalkulert ut, men jenter kan lukte frykt. Om du er tydelig utilpass og nervøs så vil de fleste jenter merke det på deg og styre litt unna. Dette er ikke noe gutter pleier å bry seg om etter min erfaring. 

Selv om du prøver å skjule at du ser dem som en trussel og er usikker på deg selv, så er det veldig enkelt å plukke opp. De fleste er ikke interessert i å bli kjent med en som virker "desperat", men heller en som er jordnær, selvsikker og genuin. 

Forøvrig, som med alt av angst, så er det viktigst å bare hoppe ut i det. Prøv å snakke med andre jenter så mye du kan selv om det er ubehagelig. Jo mer du spesialiserer deg med andre jenter, jo enklere blir det. 

Anonymkode: 2b0e9...873

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...