Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en 15 år gammel jente som sliter mye med kropp. Er dessverre ikke noe glad i den. Men uansett, jeg trenger å gå ned i vekt, og det fort. På fritiden er jeg skitrener for barn melllom 1.klasse og 5.klasse, og jeg spiller fotball. Men keg kan ikke trene noe mye, fordi jeg har beinhinnebetennelse som legene/Fysioterapeuten/Ekspertene er redd for at kan bli kronisk, siden jeg har hatt det så lenge. Jeg har fått treningsforbud, men trenger veldig hjelp til å komme meg inn i en "rutine" eller få et bedre kosthold. 

Er det noen som har en tips?

Hva kan jeg spise til frokost? Lunsj? Er det noe jeg kan gjøre for å bli slankere?

Takk på forhånd<3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rapportert.

Anonymkode: 5d4b3...bfa

Skrevet

Ta kontakt med helsesøster og få henne til å hjelpe deg😊

Anonymkode: a46c1...92b

• Liker 6
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med helsesøster og få henne til å hjelpe deg😊

Anonymkode: a46c1...92b

Ok, takk som svarer<3

Skrevet

Barn skal ikke slanke seg! 

Anonymkode: 9af35...7b6

Skrevet

Støtter at du snakker med helsesøster. Det virker som som at du i utgangspunktet er aktiv, bare ikke akkurat nå. Og så lenge du spiser normal kost og litt godteri i helgene så har du nok ikke noe behov for å gå ned i vekt. Ofte må vi heller endre måten vi ser på oss selv på ❤

Anonymkode: e0c12...ecf

Skrevet

Snakk med fastlege og helsesøster 🙂 Ikke ta råd fra noen på internett. La treningen være lek enda.

Anonymkode: 5d1f1...666

Skrevet

Det som er viktigere enn tall på vekta er helsa. Man kan være tynn og ha dårlig helse, og man kan være mindre tynn og ha god helse. Du skal ha kroppen din hele livet, og den trenger god næring for å holde seg sterk gjennom årene. Dette er ekstremt viktig for å unngå bl.a. benskjørhet og demens. (Det er kanskje virkelighetsfjernt for deg som ungdom, men sannsynligheten for at du blir over 75 er ganske stor.) Det du kan gjøre for å styrke helsen din gjennom kostholdet, er å redusere inntak av sukker og raffinerte karbohydrater i hverdagen, kos deg heller med dette på lørdag, og øk inntak av protein, altså kjøtt, fisk og egg, naturlig fett (fett på kjøttet, samt smør, avocado, kokos og oliven) og grønnsaker. Det vil også gjøre kroppen bedre istand til å lege seg, jfr beinhinnebetennelsen. Det er også veldig viktig for hjernens funksjon og den mentale helsen med nok fett.  

Anonymkode: 1382b...a19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...