Gå til innhold

Svikter man ungene om man reiser til utlandet på helgetur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren tar seg nesten ikke tid til ungene. Men mor har satt ned foten og sagt at han skal ha de hele helgen når det er hans tur. Jeg bor i utlandet (EU). Saken er bare at mor gruer meg veldig for å reise igjen, har ikke reist på over 26 år. Hun føler at hun svikter barna på 11 om hun reiser :S er unger virkelig sååå hindrende? De har faren sin der. Er det slik at far kan reise rundt mens mor er den som skal holde seg hjemme konstant? 

Anonymkode: e2006...048

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei overhodet ikke! Man må kunne ta seg en helg fri selv om man har barn :) Er barna 11 år? Da klarer de seg helt fint en helg om mor tar seg en tur :)

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Faren tar seg nesten ikke tid til ungene. Men mor har satt ned foten og sagt at han skal ha de hele helgen når det er hans tur. Jeg bor i utlandet (EU). Saken er bare at mor gruer meg veldig for å reise igjen, har ikke reist på over 26 år. Hun føler at hun svikter barna på 11 om hun reiser :S er unger virkelig sååå hindrende? De har faren sin der. Er det slik at far kan reise rundt mens mor er den som skal holde seg hjemme konstant? 

Hvem er du? Er du moren? Eller kjæresten til mor? 

Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hvem er du? Er du moren? Eller kjæresten til mor? 

Hvorfor skal du vite det?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du vite det?

For å svare skikkelig på innlegget ditt, serru. Siden du vet så mye om mor og far, så lurte jeg på hvem du er, ikke verre enn det. 

Men jeg trenger strengt tatt ikke vite noe som helst jeg, synes bare det var rart skrevet. Fant liksom ikke sammenhengen i at du bor i EU, hva har det med saken å gjøre? Derfor lurte jeg på hvem du er. 

Skrevet

Mor er jo den som kjenner barnet best og vet selv om 11-åringen klarer seg en helg alene. Jeg ville hørt på mor.

Anonymkode: 41eaa...8aa

Skrevet

Skjønte ingenting av denne tråden.

Anonymkode: b8daf...41e

• Liker 6
Skrevet

Hvis faren har barnet den helgen han skal og mor stoler på at de blir ivaretatt, så kan hun selvfølgelig bare reise de helgene. Men jeg får et inntrykk av at hun ikke har full tillit til far? Hvor reellt er mistilliten i så fall? Hvis hun tror at barnet har det fint der, så er ikke 11-åringen avhengig av at hun er hjemme!

Anonymkode: 23b10...cc5

Skrevet

Sjalu kjæreste som kan reise til moren i stedet. 

Anonymkode: f9cff...cd7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at far kan reise rundt mens mor er den som skal holde seg hjemme konstant? 

NEI. I et sånt tilfelle kan mor reise med god samvittighet! 

Anonymkode: eb684...24b

Skrevet

Hvis faren har barnet den helgen han skal og mor stoler på at de blir ivaretatt, så kan hun selvfølgelig bare reise de helgene. Men jeg får et inntrykk av at hun ikke har full tillit til far? Hvor reellt er mistilliten i så fall? Hvis hun tror at barnet har det fint der, så er ikke 11-åringen avhengig av at hun er hjemme!

Anonymkode: 23b10...cc5

Det har ingenting med å gjøre med at de ikke blir ivaretatt. 

Skrevet

Skjønte ingenting av denne tråden.

Anonymkode: b8daf...41e

Forventer det ikke heller, etter å ha sett mange svar her inne 😛

Skrevet

Det var et særdeles forvirrende og lite sammenhengende innlegg.

På generell basis kan jeg si at jeg synes ikke man er en dårlig forelder om man drar bort en helg, så lenge ungene blir ivaretatt av en god omsorgsperson i mellomtiden. Vanskelig å være mer spesifikk fordi jeg skjønte så lite av innlegget.

Anonymkode: 500ea...f83

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hun føler at hun svikter barna på 11 om hun reiser :S er unger virkelig sååå hindrende? De har faren sin der.

Ikke-tema, IMO. Var masse alene fra den alderen. Lås Inn Skytevåpen, og Alkoholen du er mest glad i, -problem løst. -God tur.  Går helt fint.

Edit. Legge igjen noe lettvarma for, da...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Skrevet

Om faren er normalt oppegående skal det vell gå bra, trur det fort blir enn bjørnetjeneste å alltid være tilgjengelig for faren/barnet.. 

Anonymkode: e8c92...eb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...