Gå til innhold

Tenner ikke på mannen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen i 16 år. Sexlivet har vel aldri vært helt topp, eller fungert særlig bra. Han kommer altfor fort, og jeg får ingenting ut av det. Dette har ikke endret seg på alle disse årene og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Vi er ingen bra match. Dette har ikke vært det viktigste for meg i forholdet, og jeg har levd greit med det. Men nå som barna er større og jeg har mer overskudd kjenner jeg på savnet etter litt lidenskap.  

Ting er for tiden ganske ille for meg ifht. mannen. Jeg tenner ikke på han i det hele tatt, og jeg klarer ikke at han tar i meg engang. Gir han meg en klem skyver jeg ham instinktivt bort. Jeg vil ikke ha noe nærkontakt med ham. Tro meg jeg har virkelig prøvd, men alt føles helt feil. Om vi en sjelden gang har sex så stivner jeg helt i kroppen, klarer ikke tenke på annet enn at jeg vil han skal slutte og etterpå føles det hele som et overgrep. Ingen bra følelse, og jeg lurer på om det er noe galt med meg. Men jeg har ingen problem med å tenne på andre...

Kan dette fikses på noe vis? Hva gjør man i en slik situasjon? 

Jeg blir trist av å tenke på at det skal være slik resten av livet.

Kan jeg ta det opp med ham, at jeg ikke tenner på ham lenger eller er det da spikeren i kista? Tenker at det et det siste noen vil høre..

Kvinne 36

Anonymkode: 7f5e2...869

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det alltid har vært slik at du ikke tilfredsstilles av sex dere mellom er det ikke rart at du ikke har lyst på ham lenger. Det er GOD sex som gjør at man har lyst på mer sex med personen. 

Hadde det tidligere vært bra og dabbet av hadde det nok vært mer håp. 

Ingen lett løsning å gi deg, men kan vel si det sånn at jeg ikke hadde blitt i det forholdet. Sex er en for viktig del av livet for meg til å slå meg til ro i en slik situasjon. 

Anonymkode: 6a181...458

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært sammen i 16 år. Sexlivet har vel aldri vært helt topp, eller fungert særlig bra. Han kommer altfor fort, og jeg får ingenting ut av det. Dette har ikke endret seg på alle disse årene og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Vi er ingen bra match. Dette har ikke vært det viktigste for meg i forholdet, og jeg har levd greit med det. Men nå som barna er større og jeg har mer overskudd kjenner jeg på savnet etter litt lidenskap.  

Ting er for tiden ganske ille for meg ifht. mannen. Jeg tenner ikke på han i det hele tatt, og jeg klarer ikke at han tar i meg engang. Gir han meg en klem skyver jeg ham instinktivt bort. Jeg vil ikke ha noe nærkontakt med ham. Tro meg jeg har virkelig prøvd, men alt føles helt feil. Om vi en sjelden gang har sex så stivner jeg helt i kroppen, klarer ikke tenke på annet enn at jeg vil han skal slutte og etterpå føles det hele som et overgrep. Ingen bra følelse, og jeg lurer på om det er noe galt med meg. Men jeg har ingen problem med å tenne på andre...

Kan jeg ta det opp med ham, at jeg ikke tenner på ham lenger eller er det da spikeren i kista? Tenker at det et det siste noen vil høre..

Kvinne 36

Da er vi i samme båt. På linje med mange andre menn jeg kjenner, tenner jeg overhodet ikke på kona etter 10 års samliv. Men jeg holder ut av hensyn til ungene.

Anonymkode: 18767...e6f

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Om vi en sjelden gang har sex så stivner jeg helt i kroppen, klarer ikke tenke på annet enn at jeg vil han skal slutte og etterpå føles det hele som et overgrep. Ingen bra følelse, og jeg lurer på om det er noe galt med meg.

Hvis du fortsetter på denne måten ødelegger du deg selv mer og mer.

Men for all del, om det aller viktigste er å holde sammen for enhver pris må du jo bare fortsette.

Anonymkode: 1ee8e...92b

• Liker 1
Skrevet

Livet har mange kapitler. Og jeg tenker at dette kan avsluttes. Dere får det begge bedre med noen andre, tenker jeg. Man lever kun èn gang, så ikke kast bort muligheten for å oppleve mer lidenskap. Det blir opprivende og vondt noen uker, så blir det bedre. Mye bedre 🙂

Anonymkode: 031f6...0ce

• Liker 6
Skrevet

Syns faktigst det er bra at ikke alle vil tenne på mannen sin jeg. Syns det er trist at noen er så frustrert på mannen sin at de tenner på han.

Anonymkode: dd8b5...82d

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns faktigst det er bra at ikke alle vil tenne på mannen sin jeg. Syns det er trist at noen er så frustrert på mannen sin at de tenner på han.

Anonymkode: dd8b5...82d

Det innlegget hører til her:

Anonymkode: a061c...47f

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det alltid har vært slik at du ikke tilfredsstilles av sex dere mellom er det ikke rart at du ikke har lyst på ham lenger. Det er GOD sex som gjør at man har lyst på mer sex med personen. 

Hadde det tidligere vært bra og dabbet av hadde det nok vært mer håp. 

Ingen lett løsning å gi deg, men kan vel si det sånn at jeg ikke hadde blitt i det forholdet. Sex er en for viktig del av livet for meg til å slå meg til ro i en slik situasjon. 

Anonymkode: 6a181...458

klassisk. stikke med halen mellom bena med engang det blir problemer, gidder ikke engang å prøve. ikke rart det er så mange skillsmisser og alenemødre fortiden

her må mannen skjerpe seg, han må trene, bli bedre i senga og ta tak i seg selv, men han vet jo ingenting når ts ikke sier noe til han. men ts skal liksom bare forlate forholdet uten å snakke med han. skjerp deg 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet har mange kapitler. Og jeg tenker at dette kan avsluttes. Dere får det begge bedre med noen andre, tenker jeg. Man lever kun èn gang, så ikke kast bort muligheten for å oppleve mer lidenskap. Det blir opprivende og vondt noen uker, så blir det bedre. Mye bedre 🙂

Anonymkode: 031f6...0ce

nå har ikke TS snakket med mannen sin enda, så han vet ikke om dette, men man skal vell bare stikke med halen mellom bena med engang det blir det minste motgang i livet, klassisk ansvarsløse kvinner. meg meg meg meg meg , mine behov meg meg meg mine følelser

her er det mannen som må ta tak i seg selv, men han vet ingenting om ts ikke snakker til han

• Liker 1
Skrevet

Tror vi har det på samme måte omtrent. Jeg blir ikke kåt av å se på ham, og han er ikke med i fantasiene mine. Jeg gruer meg til å ha sex hver dag og jeg tenker aldri på å kose med ham. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, fordi han blir kåt bare jeg går med ettersittende klær. Hverdagene har blitt mye verre også. Hat  

Anonymkode: 5c1d0...de8

Skrevet
2 minutter siden, stardust75 said:

stikke med halen mellom bena med engang det blir problemer, gidder ikke engang å prøve.

TS har prøvd i mange år allerede.

2 minutter siden, stardust75 said:

her må mannen skjerpe seg, han må trene, bli bedre i senga og ta tak i seg selv, men han vet jo ingenting når ts ikke sier noe til han. men ts skal liksom bare forlate forholdet uten å snakke med han. skjerp deg 

Skjerp deg du. Lite konstruktivt innlegg.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, stardust75 said:

nå har ikke TS snakket med mannen sin enda, så han vet ikke om dette, men man skal vell bare stikke med halen mellom bena med engang det blir det minste motgang i livet, klassisk ansvarsløse kvinner. meg meg meg meg meg , mine behov meg meg meg mine følelser

Oi, bitter much?

Skrevet

Én ting er å ikke få så forferdelig mye ut a  sexen deres, en annen ting er jo at du synes det er ekkelt at han tar på deg! 

Men jeg vil bare si at hvis du forteller ham at du synes det er så ekkelt at han tar på deg at du opplever det som et overgrep hver gang han tar på deg, så er du direkte ond.. For om du opplever det slik så er det virkelig ikke slik. Han tror jo reelt at det er to mennesker som elsker hverandre som har sex, mens du lurer ham opp i stry.

Han fortjener bedre enn deg. 

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har prøvd i mange år allerede.

Skjerp deg du. Lite konstruktivt innlegg.

er ikke noe å skjerpe seg for. tenner man ikke på mannen så må han ta noen tak, man kan ikke bare forfalle og bli lat fordi man har vært kjærester lenge. ta vare på seg selv, sitt eget utseende og ikke bli lat i sengen er noe man bør passe på

Skrevet

Har dere snakket ut om det? Terapi? Han må jo bli frustrert han også, og vil vel være interessert i å gjøre noe. Du er jo alt for ung til og ikke ha noe sexliv! 

Anonymkode: f762f...ecf

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, bitter much?

nope, er du bitter much ?

bare henviser til at over 70 prosent av skillsmisser er det kvinnene som  tar initiativ til, de som aldri blir fornøyde og ikke gidder å jobbe for forholdet og blir ulykkelig senere fordi dem angrer

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, stardust75 skrev:

er ikke noe å skjerpe seg for. tenner man ikke på mannen så må han ta noen tak, man kan ikke bare forfalle og bli lat fordi man har vært kjærester lenge. ta vare på seg selv, sitt eget utseende og ikke bli lat i sengen er noe man bør passe på

Dette har nok ikke så mye med forfall å gjøre. Seksuell kjemi er mye mer komplisert enn som så. Iallfall for menn, er det min erfaring at kjemien ofte forsvinner fordi man rett og slett går lei av partner.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne 36

Du må jo bare ut å leve. Det er til det beste for dere begge. Men ikke si at ikke du tenner på ham! Si som sant er, at det handler om mer enn sex.

Anonymkode: a966c...105

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har nok ikke så mye med forfall å gjøre. Seksuell kjemi er mye mer komplisert enn som så. Iallfall for menn, er det min erfaring at kjemien ofte forsvinner fordi man rett og slett går lei av partner.

det er nok ganske så feil, seksuell kjemi er overhodet ikke komplisert for menn, alt går med det vi ser. for menn er veldig visuelle. de tenner på det de ser. menn kan bli så kåt at det renner over for dem av kvinner de hater av hele sitt hjerte, kun av det visuelle, det er allerede konstantert av forskning. menn tenner på det visuelle, det er fakta fra et biologisk perspektiv, jo mer ung og fruktbar en kvinne ser ut jo mer seksuell oppmerksomhet vil hun få

din smale erfaring er ikke et argument, forskning, data og studier har mer å si enn folks personlige erfaring

Endret av stardust75
Skrevet

Jeg ville ha snakket med han og sagt at det dere gjør nå fungerer ikke, og at dere må prøve å endre på ting. Men vær forsiktig med hvordan du ordlegger deg mtp at det seksuelle ikke gir deg noe og i alle fall følelsen av overgrep. Det er ingen grunn til å gi mannen dårlig samvittighet for en følelse han ikke vet at du har. Den er du selv ansvarlig for å ta tak i, syns jeg. Kan være enig i at det er lite realistisk med stor forbedring og et lidenskapelig sexliv, men det er jo noe med å gi et langt forhold sjansen til å hente seg inn før man kutter. Magefølelsen din sier vel uansett hva som er best.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...