Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er i begynnelsen av 20-årene, og har nå prøvd på baby i 18-20 PP. Har regelmessige sykluser på ca 30 dager. Kjæresten er også ung, og vi har ingen problemer som vi vet av som kan gjøre oss mindre fertile.

Har ikke dratt til lege for å sjekke meg. Er det noe jeg bør vurdere? Hva er sjansen for at vi lykkes uten hjelp når vi ikke har lykkes enda? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 83cb4...bd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man prøvd ett år uten resultat behøver man, med veldig få unntak, hjelp for å bli gravid. 

Begynn med å sjekke ut mannen. Det er en enkel og rask test, mens utredning av kvinner tar tid og krever flere blodprøver og undersøkelser. 

Anonymkode: 20f7a...d03

• Liker 3
Skrevet

Begge bør til utredning, ja.

Anonymkode: aab45...776

• Liker 2
Skrevet

Ja eg synest du burde be om hjelp :)

Har du sex før, under og etter eggløsning?

Anonymkode: bf9b4...a64

• Liker 2
Gjest Prøver91
Skrevet

Jeg prøvde å få barn litt over 2 år. Dro med samboer og fikk beskjed om at vi kanskje trengte IVF. Skulle inn i februar, men ble gravid naturlig for noen uker siden. Er nå 5 uker på vei❤️😍❤️😍❤️😍

Alt er mulig😍

Skrevet

Ja, kom dere til legen begge to. Det trenger ikke være noe galt, men det er veldig greit å ha fått gjort en utredning uansett. Det er også en del som har møtt vansker med henvisninger videre når de er så unge, så greit å få ballen til å rulle :)

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja eg synest du burde be om hjelp :)

Har du sex før, under og etter eggløsning?

Anonymkode: bf9b4...a64

Ja, har det! 

4 timer siden, Prøver91 skrev:

Jeg prøvde å få barn litt over 2 år. Dro med samboer og fikk beskjed om at vi kanskje trengte IVF. Skulle inn i februar, men ble gravid naturlig for noen uker siden. Er nå 5 uker på vei❤️😍❤️😍❤️😍

Alt er mulig😍

Gratulerer, så gøy!! 😍 Er ett mirakel som dette jeg håper på, men ser mørkt ut 😔.

4 timer siden, Ginny skrev:

Ja, kom dere til legen begge to. Det trenger ikke være noe galt, men det er veldig greit å ha fått gjort en utredning uansett. Det er også en del som har møtt vansker med henvisninger videre når de er så unge, så greit å få ballen til å rulle :)

Takk for svar! Oppsøker nok hjelp snart, ja. Ville virkelig få til dette selv, trodde ikke det ville bli noe problem da vi begge er unge og friske.. 😔 Har også hørt det kan være vanskelig da man er ung, derfor jeg virkelig gruer meg..

takk for svar alle sammen!!

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har det! 

Gratulerer, så gøy!! 😍 Er ett mirakel som dette jeg håper på, men ser mørkt ut 😔.

Takk for svar! Oppsøker nok hjelp snart, ja. Ville virkelig få til dette selv, trodde ikke det ville bli noe problem da vi begge er unge og friske.. 😔 Har også hørt det kan være vanskelig da man er ung, derfor jeg virkelig gruer meg..

takk for svar alle sammen!!

Hva mener du med vanskelig fordi man er ung ? Aldri for tidlig å teste fertiliteten gitt, bare å kjøre på 👌🏽👍🏽☺️

Skrevet
23 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Hva mener du med vanskelig fordi man er ung ? Aldri for tidlig å teste fertiliteten gitt, bare å kjøre på 👌🏽👍🏽☺️

Jeg mener det er vanskelig å få hjelp når man er ung... leger vil heller at du skal prøve lengre, enn å sende deg videre for å få hjelp.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er vanskelig å få hjelp når man er ung... leger vil heller at du skal prøve lengre, enn å sende deg videre for å få hjelp.

Men dere har prøvd i nesten 2 år. Det er veldig lenge... :)

Anonymkode: 09a4b...6b2

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ! Men du må bare stå på, ikke gi deg ! Har du mulighet kan du bestille time privat også, ikke lange ventetiden ☺️👌🏽

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...