AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #1 Skrevet 20. januar 2019 Hvor lite tenker dere at man må eie for å komme i den kategorien? Absolutt ingenting? Eller mye mindre enn folk flest? Selv er jeg passert 40, eier ikke bolig eller særlig annet av verdi. Har lavtlønnsjobb (i overkant av 24 000 utbetalt i måneden), 400 000 på sparekonto og ca 60 000 på bufferkonto. Det er mye mindre enn de fleste på min alder. Men det er også nok av dem som er dårligere stilt. Jeg lever ikke under fattigdomsgrensen, og har penger i bakhånd til uventede utgifter. Kommer jeg inn under kategorien "å ikke eie nåla i veggen"? Anonymkode: 74638...e42
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #2 Skrevet 20. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: 400 000 på sparekonto og ca 60 000 på bufferkonto Er det en grunn til at disse er adskilte? Anonymkode: 876b5...424 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #3 Skrevet 20. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lite tenker dere at man må eie for å komme i den kategorien? Absolutt ingenting? Eller mye mindre enn folk flest? Selv er jeg passert 40, eier ikke bolig eller særlig annet av verdi. Har lavtlønnsjobb (i overkant av 24 000 utbetalt i måneden), 400 000 på sparekonto og ca 60 000 på bufferkonto. Det er mye mindre enn de fleste på min alder. Men det er også nok av dem som er dårligere stilt. Jeg lever ikke under fattigdomsgrensen, og har penger i bakhånd til uventede utgifter. Kommer jeg inn under kategorien "å ikke eie nåla i veggen"? Anonymkode: 74638...e42 jeg tenker narkomane kommer i den kategorien. Anonymkode: 55148...7c4 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #4 Skrevet 20. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lite tenker dere at man må eie for å komme i den kategorien? Absolutt ingenting? Eller mye mindre enn folk flest? Selv er jeg passert 40, eier ikke bolig eller særlig annet av verdi. Har lavtlønnsjobb (i overkant av 24 000 utbetalt i måneden), 400 000 på sparekonto og ca 60 000 på bufferkonto. Det er mye mindre enn de fleste på min alder. Men det er også nok av dem som er dårligere stilt. Jeg lever ikke under fattigdomsgrensen, og har penger i bakhånd til uventede utgifter. Kommer jeg inn under kategorien "å ikke eie nåla i veggen"? Anonymkode: 74638...e42 460000 kroner på bok er ikke å ikke eie nåla i veggen. Du har mye penger. Anonymkode: 40039...504 31
Nerine_ Skrevet 20. januar 2019 #5 Skrevet 20. januar 2019 Nei jeg ville ikke sagt det iom du har noen penger på sparekonto. Men jeg tenker også at det avhenger av hvorfor man eier forholdsvis lite i en viss alder. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 20. januar 2019 #6 Skrevet 20. januar 2019 TS: De fleste av oss har ikke 460.000 på sparekonto. "Å ikke eie nåla i veggen" er et uttrykk for at man er så fattig at man ikke kan betale regningene sine. Der er ikke du. 24.000 utbetalt i måneden sier absolutt ingenting om hvor mye du tjener i forhold til gjennomsnittslønn. Dette fordi du kan ha fratrekk for diverse. Det eneste reelle sammenligningsgrunnlaget er brutto årslønn (grunnlønn, uten overtid og ubekvem tillegg). Den forteller hva folk tjener og da kan man sammenligne person A og B. Med 460.000 i oppspart kapital kan du uten problemer kjøpe deg en nøktern bolig - det kan ikke en person som er fattig. Jeg blir helt matt av disse fullstendig forskrudde idéene folk har om sin inntekt sammenlignet med andres og mindreverdighetskomplekset man har fordi man ikke har prioritert å eie bolig.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #7 Skrevet 20. januar 2019 Jeg mener at du ikke faller under den kategorien. Om du har mye gjeld, bil betalt med lån, lånt penger for sofa, bord, tv, pc og har mye gjeld havner du i den kategorien. Men leier du, men eier alt du har, og har ingen sparekonto, da kan du snakke om å ikke eie nåla i veggen. I mine øyne Anonymkode: cb840...d18 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #8 Skrevet 20. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lite tenker dere at man må eie for å komme i den kategorien? Absolutt ingenting? Eller mye mindre enn folk flest? Selv er jeg passert 40, eier ikke bolig eller særlig annet av verdi. Har lavtlønnsjobb (i overkant av 24 000 utbetalt i måneden), 400 000 på sparekonto og ca 60 000 på bufferkonto. Det er mye mindre enn de fleste på min alder. Men det er også nok av dem som er dårligere stilt. Jeg lever ikke under fattigdomsgrensen, og har penger i bakhånd til uventede utgifter. Kommer jeg inn under kategorien "å ikke eie nåla i veggen"? Anonymkode: 74638...e42 Da har du det knallbra! Eier ingen ting, har 1500,- på konto! Anonymkode: 8800b...e54 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #9 Skrevet 20. januar 2019 Hvorfor kjøper du deg ikke leilighet når du har såpass mye i ek? Anonymkode: 1ac1d...2b0 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #10 Skrevet 20. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lite tenker dere at man må eie for å komme i den kategorien? Absolutt ingenting? Eller mye mindre enn folk flest? Selv er jeg passert 40, eier ikke bolig eller særlig annet av verdi. Har lavtlønnsjobb (i overkant av 24 000 utbetalt i måneden), 400 000 på sparekonto og ca 60 000 på bufferkonto. Det er mye mindre enn de fleste på min alder. Men det er også nok av dem som er dårligere stilt. Jeg lever ikke under fattigdomsgrensen, og har penger i bakhånd til uventede utgifter. Kommer jeg inn under kategorien "å ikke eie nåla i veggen"? Anonymkode: 74638...e42 I overkant av 24 000 utbetalt er IKKE lavtlønns jobb! Du har også nok på ko to til egenkapital til bolig, det virker som du har urealistiske forventninger til hva som er vanlig. Anonymkode: 61e49...8ff 11
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #11 Skrevet 20. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I overkant av 24 000 utbetalt er IKKE lavtlønns jobb! Du har også nok på ko to til egenkapital til bolig, det virker som du har urealistiske forventninger til hva som er vanlig. Anonymkode: 61e49...8ff Når du er o er 40 bør du ha litt mer peiling enn som så. Anonymkode: 61e49...8ff 2
TONJELA Skrevet 20. januar 2019 #12 Skrevet 20. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lite tenker dere at man må eie for å komme i den kategorien? Absolutt ingenting? Eller mye mindre enn folk flest? Selv er jeg passert 40, eier ikke bolig eller særlig annet av verdi. Har lavtlønnsjobb (i overkant av 24 000 utbetalt i måneden), 400 000 på sparekonto og ca 60 000 på bufferkonto. Det er mye mindre enn de fleste på min alder. Men det er også nok av dem som er dårligere stilt. Jeg lever ikke under fattigdomsgrensen, og har penger i bakhånd til uventede utgifter. Kommer jeg inn under kategorien "å ikke eie nåla i veggen"? Anonymkode: 74638...e42 Ut i fra det du skriver nå, føler ihvertfall JEG at jeg ikke eier nåla i veggen.. jeg har inntekt på 12000 kr i mnd pga aap... 8
Minitroll Skrevet 20. januar 2019 #13 Skrevet 20. januar 2019 Kremen av lattelige innlegg. Du vet at du er bedre stilt enn de fleste, og skriver sikkert bare dette innlegget for å sparke andre som ligger nede. skam deg! 16
Monica1968 Skrevet 20. januar 2019 #14 Skrevet 20. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøper du deg ikke leilighet når du har såpass mye i ek? Anonymkode: 1ac1d...2b0 Jeg lurer på det samme. Uttrykket «Å ikke eie nålen i veggen» anvender jeg om voksne mennesker som ikke eier egen bolig. Samtidig er det da svært få som har en slik sum på sparekonto, uten å eie en nedbetalt bolig(vi som eier bolig vil som regel prioritere nedbetaling av boliglån og oppussing før vi samler opp en slik sun på sparekonto). Med fast inntekt og en såpsss høy sum på sparekonto, er jeg forundret over at TS leier. 5
Nerine_ Skrevet 20. januar 2019 #15 Skrevet 20. januar 2019 2 minutter siden, Minitroll skrev: Kremen av lattelige innlegg. Du vet at du er bedre stilt enn de fleste, og skriver sikkert bare dette innlegget for å sparke andre som ligger nede. skam deg! Er virkelig TS bedre stilt enn flertallet? Alder tatt i betrakning 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #16 Skrevet 20. januar 2019 I en periode eide vi ingenting. Leide møblert og samlet flasker langs veiene som vi pantet for å ha råd til mat på slutten av måneden. Anonymkode: 012c4...9d6 4
Million Skrevet 20. januar 2019 #17 Skrevet 20. januar 2019 Å ikke eie nåla i veggen er vel et uttrykk ment om de som hverken eier noe eller har noe som helst av penger på konto. Ingen bil, ingen leilighet eller noenting. 4
Monica1968 Skrevet 20. januar 2019 #18 Skrevet 20. januar 2019 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Er virkelig TS bedre stilt enn flertallet? Alder tatt i betrakning Det er tvilsomt. 40 - åringer flest eier boligen de bor i her i landet. Til tross for at det ofte finnes gjeld på boligen, sitter da de fleste i samme aldersgruppe på langt mer enn 460 000 i egenkapital. 2
SoWhat? Skrevet 20. januar 2019 #19 Skrevet 20. januar 2019 Lurer på hva de som ikke "eier nåla i veggen" tenker om innlegget ditt... Det er noe med det i Norge at en skal eie leilighet. Jeg vil aldri mer eie en leilighet eller et hus! For meg blir det å stagnere, og det vil jeg ikke. Vil heller ikke ha det ansvaret! Jeg kan godt forstå småbarnsforeldre som vil,for det blir vel i mange tilfeller mer trygghet enn stagnasjon. Nå er ikke jeg der, og syns det er frihet å leie. Jeg flyttet til en større leilighet i høst og gikk opp 2000 kr i faste boutgifter. Likevel har jeg 8000 som jeg fritt kan bruke til hva jeg vil i måneden når alt er betalt og sparebeløp er satt inn. Mange vil kanskje si at det er lite, men som singel så trenger jeg virkelig ikke mer enn halvparten på div som mat og husholdningsartikler i måneden. Når jeg kjøper klær så handler jeg dyrt, men det er fordi klærne jeg kjøper skal ha kvalitet, så de holder ihvettfall to, tre sesonger. Det jeg kjøper mest av er bukser, og de kan jeg kjøpe på HM. Skjønner ikke alt det statusjaget og det å eie mest mulig. Fatter ikke hvilken glede det gir å følge trender og være lik "alle andre". Drittkjedelig spør du meg. Og så er det noe med at det kommer til et punkt hvor tingene eier deg. Gjeld holder jeg meg også unna, selv om jeg har litt fra tidligere. Ville aldri tatt opp lån igjen. Beraler regninger lenge før forfallsdato og har det veldig fint sånn. Selv om jeg altså har mye mindre enn mange andre. Friheten ved å leve som jeg gjør, gir meg den største tryggheten. 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #20 Skrevet 20. januar 2019 Om du er mann så vil jeg si at du ikke eier nåla i veggen. Er du kvinne...hvem bryr seg, kvinner blir ikke målt på sånt. Anonymkode: 386b7...234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå