AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #1 Skrevet 20. januar 2019 Har en, eller egentlig to venninner som er sånn at de er så hyggelig og imøtekommende når jeg er med de og tydelig viser at de ønsker kontakt. Men så sender jeg en melding og får kanskje ikke svar før dager etter eller ikke i det hele tatt. Eller at jeg får en melding, svarer og tar med et spm og ikke får svar. Slitsomt synes jeg! Andre som har sånne venner??? Man blir liksom litt usikker.. Anonymkode: 4b4c6...f97 2
BMW 5-serie 535D Skrevet 20. januar 2019 #2 Skrevet 20. januar 2019 Kanskje de ikke bryr seg så mye om telefonen, det er bare bra. Så lenge de er så imøtekommende som du sier og ønsker kontakt når dere er sammen så er det det beste. Da viser de hver fall at de bryr seg om deg, men kanskje gir litt faen i kommunikasjon via telefonen hvis det ikke er viktig. 5
Raspberrypi Skrevet 20. januar 2019 #3 Skrevet 20. januar 2019 Jeg er en sånn venn. Dessverre 🙈 Kan gjerne lese en melding og tenke at jeg skal svare senere og så glemmer jeg ser rett og slett. Jobber med å bli bedre på akkurat dét! 15
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #4 Skrevet 20. januar 2019 Jeg er en sånn venn! I mitt tilfelle er det ikke personlig. Jeg har alle varsler for meldinger av, og det kan ta flere dager før jeg svarer. Ofte går jeg inn på f.eks. Messenger for å spørre noen om noe uten å svare på uleste meldinger. Anonymkode: c2239...52f 7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #5 Skrevet 20. januar 2019 2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Kanskje de ikke bryr seg så mye om telefonen, det er bare bra. Så lenge de er så imøtekommende som du sier og ønsker kontakt når dere er sammen så er det det beste. Da viser de hver fall at de bryr seg om deg, men kanskje gir litt faen i kommunikasjon via telefonen hvis det ikke er viktig. Hvorfor er det bra? Trenger ikke å være superopptatt av mobilen, men å svare når venner skriver er da viktig. Hvordan skal en ellers få kontakt eller avtale å møtes? Å ikke kunne kommunisere via mobil fungerer ikke i 2019, eller kanskje disse som ikke kan kommunisere via mobil drar hjem til folk for å avtale noe? Neppe. 2 minutter siden, Raspberrypi skrev: Jeg er en sånn venn. Dessverre 🙈 Kan gjerne lese en melding og tenke at jeg skal svare senere og så glemmer jeg ser rett og slett. Jobber med å bli bedre på akkurat dét! Tror dette har skjedd mange, det er én ting å glemme å svare en gang i blant, men blir det et fast mønster er det ikke greit. Anonymkode: 9d5b7...1eb 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #6 Skrevet 20. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en sånn venn! I mitt tilfelle er det ikke personlig. Jeg har alle varsler for meldinger av, og det kan ta flere dager før jeg svarer. Ofte går jeg inn på f.eks. Messenger for å spørre noen om noe uten å svare på uleste meldinger. Anonymkode: c2239...52f Men når du ser meldingene, antar jeg at du svarer? Det TS skriver om, er folk som ikke svarer eller gir lunkne svar. Anonymkode: 9d5b7...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #7 Skrevet 20. januar 2019 Hva om du heller ringer? ;) :) Anonymkode: 14c58...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #8 Skrevet 20. januar 2019 16 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Kanskje de ikke bryr seg så mye om telefonen, det er bare bra. Så lenge de er så imøtekommende som du sier og ønsker kontakt når dere er sammen så er det det beste. Da viser de hver fall at de bryr seg om deg, men kanskje gir litt faen i kommunikasjon via telefonen hvis det ikke er viktig. Ja kan skrive under på dette . 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når du ser meldingene, antar jeg at du svarer? Det TS skriver om, er folk som ikke svarer eller gir lunkne svar. Anonymkode: 9d5b7...1eb Jeg svarer ikke om det ikke er noe viktig som må spikres fast der og da, selv om jeg har sett meldingen. Da syn s jeg at å gi lunkne svar er verre enn ikke svar. Anonymkode: 9dbc2...101
Daria Skrevet 20. januar 2019 #9 Skrevet 20. januar 2019 Ring i stedet. Jeg ha en venninne som er sånn; meldinger er noe hun tilsynelatende ikke forholder seg til. Om det er et bevisst valg hun har tatt eller om det er fordi hun er så distré at hun aldri kommer seg til å svare vet jeg ikke, jeg har bare innsett at sånn er det.
BMW 5-serie 535D Skrevet 20. januar 2019 #10 Skrevet 20. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det bra? Trenger ikke å være superopptatt av mobilen, men å svare når venner skriver er da viktig. Hvordan skal en ellers få kontakt eller avtale å møtes? Å ikke kunne kommunisere via mobil fungerer ikke i 2019, eller kanskje disse som ikke kan kommunisere via mobil drar hjem til folk for å avtale noe? Neppe. Anonymkode: 9d5b7...1eb Nå vet jo ingen av oss om meldingene er viktige eller bare slik småsnakk som jeg tenker det er. Er det viktig tror jeg at ho hadde svart, men kan jo ikke vite. Ringe isteden da
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #11 Skrevet 20. januar 2019 Jeg er også en sånn venn. Jobber med saken, men jeg har lett for å glemme å svare hvis jeg får en melding mens jeg holder på med noe annet. Og Messenger gjør meg helt svett, jeg er ingen chatteperson. Men det er absolutt ikke vondt ment, hvis det er noen trøst. Prøver å skjerpe meg også! Anonymkode: 467fb...64c 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #12 Skrevet 20. januar 2019 Ja, jeg har ett par sånne.. jeg blir usikker på de. Men tydeligvis er de bare sånn at de glemmer å svare. De mener ikke noe vondt med det. Anonymkode: a0aba...cb8
Gjest hind Skrevet 20. januar 2019 #13 Skrevet 20. januar 2019 Jeg er sånn. Jeg vet at noen irriterer seg kraftig over meg, men jeg irriterer meg også over dem. Det er så mange som holder på med småprating via meldinger. Hjelp! Jeg gidder da virkelig ikke å droppe det jeg holder på med for å knote med meningsløst småprat på en liten mobilskjerm! Jeg setter ikke ungene og mannen min på vent for sånt, eller praten med andre foreldre mens ungene trener, eller samtalen med svogeren min som jeg sitter midt i når meldingen kommer. Det er jo ikke bare den ene venninnen som sender melding. I løpet av en dag tikker det inn ganske mange, og hvis jeg skal prioritere å bruke tid på dem går det ut over noe. Derfor gidder jeg ikke med mindre jeg har masse tid og overskudd. Jeg svarer hvis det faktisk er noe de vil ha svar på og sånn, men ellers ikke. Jeg foretrekker å avtale et treff i stedet, og dette vet de som kjenner meg.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #14 Skrevet 20. januar 2019 30 minutter siden, hind skrev: Jeg er sånn. Jeg vet at noen irriterer seg kraftig over meg, men jeg irriterer meg også over dem. Det er så mange som holder på med småprating via meldinger. Hjelp! Jeg gidder da virkelig ikke å droppe det jeg holder på med for å knote med meningsløst småprat på en liten mobilskjerm! Jeg setter ikke ungene og mannen min på vent for sånt, eller praten med andre foreldre mens ungene trener, eller samtalen med svogeren min som jeg sitter midt i når meldingen kommer. Det er jo ikke bare den ene venninnen som sender melding. I løpet av en dag tikker det inn ganske mange, og hvis jeg skal prioritere å bruke tid på dem går det ut over noe. Derfor gidder jeg ikke med mindre jeg har masse tid og overskudd. Jeg svarer hvis det faktisk er noe de vil ha svar på og sånn, men ellers ikke. Jeg foretrekker å avtale et treff i stedet, og dette vet de som kjenner meg. Dette. Hvis jeg skal småprate eller oppdatere venner på meldinger hele tiden ville jeg aldri hatt noe å dele når vi treffes. En liten kombinasjon med små, korte oppdateringer eller beskjeder og mer kontakt via telefonsamtale (med venner som ikke bor i nærheten) eller å faktisk treffes er måten du holder kontakt med meg Selv KG er en tidstyv, men her sitter jeg ikke og oppdaterer venner skriftlig. Anonymkode: 01eb5...013 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #15 Skrevet 20. januar 2019 Jeg er dårlig på å svare. Jeg får opp at jeg får melding, men jeg trykker ikke på den slik at det står at jeg har lest/sett. Det er fordi jeg ofte jobber, spesielt på ettermiddagen til sent på kvelden. Rekker ikke gi et ordentlig svar, eller å skrive at jeg er på jobb heller. Når jeg er med venner så har jeg selv merket at jeg bruker mobilen betraktelig mindre enn andre.. Folk snakker med meg samtidig som de scroller på facebook og instagram. Jeg er bare ikke så opphengt i snapchat og facebook lengre. Før var jeg kun i mobilverden og svarte innen 5 min etter å ha fått snap. Brukte myye mobildata. Nå ser jeg på den to ganger for dagen ca. De svarer mest sannsynlig ikke fordi de er opptatt den dagen. Hadde de kjedet seg og ikke hatt noe å gjøre så hadde de nok svart. Jeg har kun 1GB mobildata per måned og jeg bruker ikke halvparten en gang. Lar den ikke mobilnettet stå på hele dagen. Er jeg hjemme går det på min wifi, men ute får jeg ikke med meg meldingene. Så det er hvertfall min forklaring på hvorfor jeg ikke lengre svarer med en gang. Anonymkode: 4995f...133
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #17 Skrevet 20. januar 2019 Så mye som folk plukker på mobilen i dag har jeg vanskelig for å tro at noen "glemmer" å svare på meldinger _hver gang_. Hvor mye plukket disse venninnene dine på mobilen når dere er sammen? Anonymkode: 445aa...d14
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #18 Skrevet 20. januar 2019 5 timer siden, hind skrev: Jeg er sånn. Jeg vet at noen irriterer seg kraftig over meg, men jeg irriterer meg også over dem. Det er så mange som holder på med småprating via meldinger. Hjelp! Jeg gidder da virkelig ikke å droppe det jeg holder på med for å knote med meningsløst småprat på en liten mobilskjerm! Jeg setter ikke ungene og mannen min på vent for sånt, eller praten med andre foreldre mens ungene trener, eller samtalen med svogeren min som jeg sitter midt i når meldingen kommer. Det er jo ikke bare den ene venninnen som sender melding. I løpet av en dag tikker det inn ganske mange, og hvis jeg skal prioritere å bruke tid på dem går det ut over noe. Derfor gidder jeg ikke med mindre jeg har masse tid og overskudd. Jeg svarer hvis det faktisk er noe de vil ha svar på og sånn, men ellers ikke. Jeg foretrekker å avtale et treff i stedet, og dette vet de som kjenner meg. Deilig svar! Enig, skjermen er ikke noe å bruke tid på. Det er sjelden det er noe viktig. Selv har jeg alltid på lydløs, dette stresser meg MYE mindre! Sjekker hellet tlf når det passer, svarer om det er noe som ER å svare på. Tenk så mange som bruker uante timer på tlf med bare tåkemeldinger. Anonymkode: 6cf2a...422 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #19 Skrevet 20. januar 2019 Jeg er slik. Har barn, studier og mye å tenke på. Har angst og stresser også mye, så jeg er veldig sliten. Får meldinger og folk ringer og jeg orker ikke alltid ense det. Anonymkode: 9f855...0a3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #20 Skrevet 20. januar 2019 Jeg er overrasket og glad over at det er så mange andre som er slik. Jeg er også en slik venn. Ofte åpner jeg meldingen når jeg ikke har tid til å svare og glemmer det ut senere, men utenom det så er jeg lite på telefonen. Heder jeg leser en melding på jobb, men har ikke muligheten til å svare, kjører deretter hjem, lager mat (da ligger som regel tlf i jakkelommen fremdeles) går tur bikkjene, dvs det er et vindu på 3 timer der jeg svarer. Jeg er heller ikke på facebook, det får jeg faktisk nesten litt angst av. Dersom noen ringer meg tar jeg den oftere, med headset tar jeg telefonen i bilen, mens jeg lager mat og mens jeg går på tur. Dersom jeg har et tapt ubesvart anrop ringer jeg alltid tilbake (kan så klart hende jeg har glemt det en gang eller to). Dersom jeg skal/vil være alene og slappe av i helgen, hender det ofte at jeg skrur av telefonen. Da føler jeg jeg får slappet godt av. Jeg er så glad for at de fleste veninnene mine godtar dette. De har fått klar beskjed om at jeg svarer ikke på facebook, glemmer ofte meldinger, ring meg!:) Anonymkode: 73793...5aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå