heihei13 Skrevet 20. januar 2019 #1 Skrevet 20. januar 2019 Hei jeg har sagt opp leiligheten min å vi ble enige om at oppsigelsen gjelder fra desember. utleier driver hele tiden å endrer utflyttingsdatoen min imellom 1 mars og 1 april. har han lov til dette? også maser han om å få komme inn her å sier at han har rett til å komme å sjekke leiligheten å se-følgelig skal han det men jeg har hatt det veldig opptatt å er veldig opptatt fremover å ga han en dato som passet meg men han driver fortsatt å sender sms å sier jeg kommer til mandag eller tirsdag bestem hvem dag som passer best. har jo sagt ganske klart i fra at jeg er skikkelig opptatt denne uka å at det ikke passer å har akkurat starta med å prøve å bli kvitt møbler jeg ikke har tatt ut alt av ting i skap å hyller osv.. som jeg driver å går igjennom er esker å dritt overalt her.. har han virkelig lov å sende sms å si at han kommer i morra? er det ikke 1 uke i forveien som er regelen med mindre folk skal komme å se? å jeg har vell lov å si at det ikke passer når det er kaos her? har han lov til å bare komme på døra til uka å evt låse seg inn eller må han han sette igang en sak hos namsmannen før han får komme inn her? jeg syns ikke noe om han i det hele tatt da han har vært ekkel i 2 år å føler meg sexuelt trakasert, han kom jo 2-3 ganger i uka å banka på døra de første 6-7 månedene jeg bodde her, har sikkert 60-70 sms fra han å så vidt jeg vet skal vell ikke utleier ta kontakt med mindre jeg sier i fra eller spørr om noe ang leiligheten eller han skal fikse noe her? han sender alltis sms mellom 5-7 på morran. han kan stå på døra kl 8 på en søndag eller begynne kl 8 på morran å fikse oppkjørselen her uten å si i fra i det hele tatt. han pleier å snoke rundt her å han går alltid en tur inn i garasjen vår så ned i kjelleren å sjekker bodene våres så opp en tur å banker på døra mi. han har invitert seg selv på middag, sender sms hvor han kaller meg god jenta, jeg syns du er søt, kom inn her en gang selv om jeg sa det ikke passa å begynnte å snakke om fuck friends og dagen etter fikk jeg en sms hvor han sa jeg skulle si i fra uansett åssen behov jeg har, å han har alltid prøvd å gi meg klemmer å stryker meg på skulderen,armen,ryggen å på siden av magen... ikke nokk med dette så har han jugd i kontrakta å sagt at han skulle bytte vinduene så fort det ble litt varmere i været da de er ganske råtne. har nå sitti i 2 vintre å fryst ihjel, er mugg i alle vinduene, kan nesten ikke se ut av flere av vinduene da de bare dugger å på vinteren fryser de, ligger alltid vann i vinduskarmene, får nesten ikke lukka de opp da de enten er fryst,slår seg vrange eller henger igjen i en rusten skrue å nesten detter ut.. han gidder ikke å fikse utgangsdøra som nesten ikke går igjen så blir enda kaldere når den står oppe hele tiden å står at den skal låses å være låst i kontrakta men det får man ikke gjort da nøkkelen ikke går rundt en gang. han har ikke kommet med noe som helst brannalarmer eller sloknings aparater, nede i kjelleren må jeg ha vaskemaskinen på en skjøteledning som i følge brannvesenet ikke er lov. strømmen går nesten vær gang jeg bruker f.eks mikrobølgovnen, rørene her piper osv.. er masse problemer her orker ikke å ramse opp alt. han gidder ihvertfall ikke å gjøre noe som helst skal bare ha penger.å jeg har ligge i nesten 2 år med feber, konstant migrene, utmattelse, tørre øyne osv.. å jeg får bare beskjed av han at jeg må være flink til å tørke av vinduene -.- begynner også å lure på om han sa ja til hund kunn for å få nytt gulv (dette gulvet er 60 år gammelt å ikke noe pent fra før) da han prøvde å få meg å tidligere leietager til å betale å legge nytt gulv å uten å ha vert her inne å sett leiligheten har han allerede flere ganger bedt meg om å pusse opp leiligheten. har også hørt at han tokk deposiutm fra tidligere leietager på grunn av en spiker i veggen.. å disse pengene har han tatt rett i lomma da han ikke sjekket denne leiligheten å var meg å hu forje som hadde kontakt under hele flytte prossesen før jeg flytta inn.. så igjen åssen rettigheter har jeg her om han f.eks krever nytt gulv av meg? han har også gått til sak å krevd depositum av alle som har bodd her tidligere så ja
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #2 Skrevet 20. januar 2019 1 minutt siden, heihei13 said: har han lov til å bare komme på døra til uka å evt låse seg inn Nei. Hvorfor har du valgt å leie av denne fyren? Anonymkode: 12703...f64 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #3 Skrevet 20. januar 2019 Å låse seg inn i en leilighet man leier ut uten at det er avtalt er likestilt med innbrudd. Med mindre det er fare for liv og helse, brann eller lignende. Anonymkode: 11838...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #4 Skrevet 20. januar 2019 Han har absolutt ikke lov til å endre på oppsigelsesdatoen. Du har vel sagt opp skriftlig? Han har jo lov til å plage deg, men jeg ville truet med politiet med hans oppførsel. Anonymkode: e9a4c...1fe
Thyroidea Skrevet 20. januar 2019 #5 Skrevet 20. januar 2019 Shit, for et mareritt da!! Han virker som en syk syk mann. Se på oppsigelsestiden på leiligheten. Gjelder oppsigelsen fra 1 desember og det er tre måneder oppsigelse skal du ut 1 mars, er det to måneder skal du ut i februar. Noe utover det tørr jeg ikke si eller råde deg om, bortsett fra; kom deg ut fort!
heihei13 Skrevet 20. januar 2019 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Hvorfor har du valgt å leie av denne fyren? Anonymkode: 12703...f64 var eneste leiligheten jeg fant på den tiden som godtokk hund å nav garanti
heihei13 Skrevet 20. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2019 1 minutt siden, Thyroidea skrev: Shit, for et mareritt da!! Han virker som en syk syk mann. Se på oppsigelsestiden på leiligheten. Gjelder oppsigelsen fra 1 desember og det er tre måneder oppsigelse skal du ut 1 mars, er det to måneder skal du ut i februar. Noe utover det tørr jeg ikke si eller råde deg om, bortsett fra; kom deg ut fort! ja har funnet noen intervjuer med han hvor han mener at alle som døde på utøya har seg selv å takke så han virker ikke helt god når han kan si sånne ting -.- planen er å komme meg ut løpet av uka orker ikke det her holder med de to åra han har holdt på 😧
Thyroidea Skrevet 20. januar 2019 #8 Skrevet 20. januar 2019 Bare å komme seg ut før oppsigelsen da, det bestemmer du helt klart selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå