Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Jeg laget pølse og potetmos til middag i dag. Mannen min satt og pirket i maten med sin gaffel syns det hele var ekkelt, han spiste to pølser så rynket på nesen og kastet resten i søpla så gikk han og kjøpte seg brødskiver og peanøttsmør... Jeg blir irritert, syns ikke det er noe galt med pølser og potetmos??!!! Hva syns dere om sånn oppførsel. Han er kresen og driver meg til vannvidd!
Gjest lmari Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Be han lage sin egen mat eller holde kjeft og spise den du lager. Enkelt og greit.
Gjest marthepia Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 Potetmos og pølser er veldig godt. Det er enkelt å lage når du ikke gidder å lage en stor middag og tar ikke lang tid. Er han ikke fornøyd be han lage sin egen mat! Det ville jeg sagt Lager det noen ganger til meg og samboern min jeg å når jeg ikke kommer hjem fra skolen før 5, hall 6 om dagene. Han klager ikke
Gjest manic Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Pølse og potetmos er nammis!!! Begynn å lag middag til deg selv heller, så kan han sørge for sin egen mat. Blir man _servert_ middag bør man være storfornøyd, selv med kjedelig hverdagsmat!
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 Gutta mine også rynker på nesene over pølser og potetmos... og strengt tatt gir det ikke mye næring... det er hovedsaklig fett og stivelse og endel krydder
Nella Skrevet 6. april 2005 #6 Skrevet 6. april 2005 Hadde blitt rimelig irritert ja.. Men på en annen side. Jeg lager aldri mat som jeg vet sambo ikke liker. Det tar jeg når jeg er hjemme aleine og koser meg stort med det da Vet jo ikke om du vet han ikke liker det da så ikke sånn ment. Det gjelder jo å ta litt hensyn til hverandre også. Sambo har kun lungemos, mais og ris, noe han digger når jeg ikke er hjemme for det klarer ikke jeg å få ned. Han syns jo ikke det er noe galt med å servere lungemos, samme som du syns med pølser og potetmos. Hadde nok bedt han ta ansvar for middagen og om det er mest praktisk at du lager maten i forhold til jobb og sånn så be han sette opp en middagsplan for ei uke av gangen eller gjør det sammen og bli enige om den. Håper dere kan finne en god løsning på det for å gå rundt å irritere seg for sånne ting, noe jeg skjønner du gjør vil alltid tære på et forhold og ødelegge endel ting Lykke til.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2005 #7 Skrevet 6. april 2005 Liker man ikke så liker man ikke. Lager jeg mat mannen ikke liker så lager han seg noe annet eller bare tar seg noen brødskiver.
nallemaja Skrevet 6. april 2005 #8 Skrevet 6. april 2005 støtter mannen din fullt og helt! de få gangene gubben skal lage mat i en fei, lager han pølse og potetmos, og det er sååååå kvalmt. Blir nesten kvalm av å tenke på det! Men det er potetmosen som er problemet, ikke pølsene. Hvis jeg lager det bruker jeg EKTE potetmos som er noe langt bedre og næringsrikt enn den ekle posestappa... (egentlig burde potetmos på pose vært forbudt)
Gjest Gjesta Skrevet 6. april 2005 #9 Skrevet 6. april 2005 Jeg hadde ærlig talt også blitt fornærmet, for pølser er det aller verste noen kan servere meg.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #10 Skrevet 6. april 2005 Synes man alltid bør spise det man får servert uansett!
Arkana Skrevet 6. april 2005 #11 Skrevet 6. april 2005 Tja, generelt synes jeg man bør spise den maten man får servert, særlig hvis man aldri er den som lager maten selv. På den andre siden bør det jo være mulig å lage mat som begge liker. Det er ikke selve valget av mat som er problemet, jeg ser ingenting galt i så spise pølser og potetmos en gang i blandt selv om det ikke er spesielt sunt, men det at du valgte noe som du visste han ikke likte. Jeg er den som lager all mat her i huset, men jeg lager aldri noe jeg vet min samboer synes er grusomt, derimot kan jeg godt lage ting jeg vet han ikke synes er spesielt godt, men som han klarer å spise. Og jeg forventer at han spiser det uten å mukke, ellers får han lage maten sin selv.
Gjest skindeep Skrevet 6. april 2005 #12 Skrevet 6. april 2005 Den sjeldne gang min kjære lager middag, så spiser jeg det enten det er favoritt eller ikke! Men når jeg lager middag hver dag og blir så uheldig å lage en middag han ikke liker, så spiser han litt og sier han er mett! jeg vet han ikke er det, men synest det er bedre enn å rynke på nesen eller si at maten ikke er god!
Gjest seroxata Skrevet 6. april 2005 #13 Skrevet 6. april 2005 øøøøh.... greit nok å ikke like maten, men går da ann å si det på en fin måte.. Dessuten er pølse og potetmos et godt og raskt alternativ en dag en ikke orker lage stor middag..
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 6. april 2005 #14 Skrevet 6. april 2005 Pølser og potetmos er godt men potetmosen bør være hjemmelaget, den fra pose er ikke god!! Det blir enda bedre om man også lager en salat til.
Gjest Violetta Skrevet 6. april 2005 #15 Skrevet 6. april 2005 Hallo - når flyttes denne diskusjonen over til Mat og Drikke-forumet? Følge spent med!
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #16 Skrevet 6. april 2005 Var det kokte eller stekte pølser? Middagspølser?? Maggi potetmos??!! Tittet han opp til venstre da han kastet maten i søpla? Stekte middagspølser og maggi har ført til utroskap før. Det har jeg erfart selv. Tror du bør belage deg på å finne deg en ny mann.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2005 #17 Skrevet 6. april 2005 øøøøh.... greit nok å ikke like maten' date=' men går da ann å si det på en fin måte...[/quote'] Det er jeg enig i, men man kan ikke tivnge folk til å spise mat de ikke liker.
Gjest Violetta Skrevet 6. april 2005 #18 Skrevet 6. april 2005 Var det kokte eller stekte pølser? Middagspølser?? Maggi potetmos??!! Tittet han opp til venstre da han kastet maten i søpla? Stekte middagspølser og maggi har ført til utroskap før. Det har jeg erfart selv. Tror du bør belage deg på å finne deg en ny mann.
Gjest seroxata Skrevet 6. april 2005 #19 Skrevet 6. april 2005 Nei, det er jo klart! Selv om det er noen som faktisk gjør slikt.. Forøvrig ble jeg veldig sulten nå, og vurdere faktisk å lage meg pølse og potetmos selv nå
Gjest Gjesta Skrevet 6. april 2005 #20 Skrevet 6. april 2005 Det kan man ikke... Jeg forstår ikke hvorfor han satte seg til for å spise det i utgangspunktet, han visste vel på forhånd at han ikke likte den maten...? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå