Gå til innhold

Ensomt med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har to små barn og bor langt fra familie. Jeg har blitt kjent med noen i byen her jeg bor, men jeg har ikke så mye nettverk. Nå på vinteren er det mye snø her, og jeg føler meg helt isolert. 

Tingen er at jeg føler at alt er så forutsigbart og kjedelig. Helgene er lange. Mannen min jobber masse, og vi finner på så lite. Jeg savner livet mitt før når jeg kunne dra på kafé en lørdag midt på dagen. Jeg har ikke vært på byen eller drukket vin med venninner på 3-4 år. Jeg føler meg gammel selv om jeg ikke er det.

Jeg tror kanskje jeg er litt deppa, for alt virker så meningsløst og alle dager er like. Jeg er et sosialt vesen som egentlig liker at det skjer mye. Noen som kjenner seg igjen!? Noen tips? 

Anonymkode: 3690b...09f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo et helt annet liv med barn enn uten, så tror du må akseptere litt sånne ting til barna blir litt større. Prøv å ha en agenda klar hver helg med ting dere skal gjøre så ikke helgen bare forsvinner ut i meningsløsheten. Abbonerer du på lokalavisa vil du ha en oversikt over ting som skjer i nærområdet, noe som er greit å ta med barna på. Om mannen din ikke jobber i helgene syns jeg dere kan dele dere opp litt slik at dere begge opplever litt voksentid. Da kan du kanskje være borte en hel helg her og der?

• Liker 1
Skrevet

Du skriver ikke hvor gamle barna dine er, men finnes det ikkje aktiviteter dere kan være med på? Akebakke med andre barn i nærheten? Et sted hvor også foreldrene er mer, slik at du kan bli litt kjent?

Vennskap i voksen alder kan ta tid å få til. Om du har mulighet bør du melde deg på ett eller annet en kveld i uka. En hobby, turgruppe, frivillighetsarbeid e.l. Fortell mannen hvor viktig dette er for deg og hvor tungt du har det.

Det er du selv som må ta initiativ til å treffe folk, så gjør en liten innsats en tid fremover. Jeg har en venninne som bor langt unna meg, og er i samme situasjon som deg. Hun lagde seg et nyttårsforsett om å ta mer kontakt med folk rundt seg. Før var hun kun på hils med naboen, nå har hun invitert på kaffe og konsert. Hun har også gått bort til fremmede og tatt kontakt, om hun ser situasjonen ikke er altfor "rar". For mange er det uventet med slik kontakt, men hun sier det har ført til flere bekjentskaper, og hun har også blitt invitert tilbake av de hun har truffet. Så for henne har dette vært en veldig positiv erfaring.

Anonymkode: b5878...f82

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver ikke hvor gamle barna dine er, men finnes det ikkje aktiviteter dere kan være med på? Akebakke med andre barn i nærheten? Et sted hvor også foreldrene er mer, slik at du kan bli litt kjent?

Vennskap i voksen alder kan ta tid å få til. Om du har mulighet bør du melde deg på ett eller annet en kveld i uka. En hobby, turgruppe, frivillighetsarbeid e.l. Fortell mannen hvor viktig dette er for deg og hvor tungt du har det.

Det er du selv som må ta initiativ til å treffe folk, så gjør en liten innsats en tid fremover. Jeg har en venninne som bor langt unna meg, og er i samme situasjon som deg. Hun lagde seg et nyttårsforsett om å ta mer kontakt med folk rundt seg. Før var hun kun på hils med naboen, nå har hun invitert på kaffe og konsert. Hun har også gått bort til fremmede og tatt kontakt, om hun ser situasjonen ikke er altfor "rar". For mange er det uventet med slik kontakt, men hun sier det har ført til flere bekjentskaper, og hun har også blitt invitert tilbake av de hun har truffet. Så for henne har dette vært en veldig positiv erfaring.

Takk for gode tips. Jeg treffer litt jevnaldrende på jobb og slikt, men jeg synes at skrittet er så stort mellom å ha det koselig på jobb til å spørre om de vil være med på kafé osv. Men de tenker kanskje ikke på det som rart. Huff, det er så mye vanskeligere å få venninner nå enn når man var yngre, hehe

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna mine er 2 og 6. Toåringen hater snø, så ikke så lett å få begge ut nå på vinteren. Problemet er at alle virker som de he planer i helgene. Det hr aldri vi, og i gata vi bor er det kun folk over 40 med større barn

Skrevet

Meld barna inn på en aktivitet, f.eks fotball/svømming. Mitt barn går på fotball, startet når det var 5 år. Og fra han det var 6 år så var det masse fotballcup er i helgene. Svømming er det svømmestevner. Dans er også kjekt. Og håndball.

Anonymkode: 42315...18a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...