Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bikker snart 31 år, ufrivillig barnløs og behandlet for moderat endometriose.

Vært hos Spesialist gynekolog og nå fått time på Ullevål. Det gikk fort!

Henvisningen ble sendt 10.01 og fikk time 30.01.

Lurer på om noen vil dele sin erfaring med meg.

Er første innkallelse kun til samtale? Får jeg medisiner samme dagen eller  må jeg inn igjen senere?

Dette blir midt i Syklus, når begynner man på de ulike medisinene?

Var du sykemeldt i perioden av uttak eller innsett?

Heier på oss, 2019 skal det skje🙏

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en del ventetid (dette kan du sjekke på helsenorge sine sider). Jeg hører til porsgrunn, og der tok det ca 2 mnd fra forsamtalen til oppstart. 

Medisiner avhenger av hvilken behandling de vurderer som hensiktsmessig. Enten må du ha en nedregulering først, hvor man bruker nesespray før man starter opp på medisiner. Eller så blir det rett på sprøyter. Disse begynner man med rundt dag to i syklusen. 

Det er vanlig å bli sykemeldt fra uttak til innsett, men utover det er veldig individuelt. 

Lykke til, håper det klaffer fort for dere☺

Skrevet
27 minutter siden, bondekone skrev:

Det er en del ventetid (dette kan du sjekke på helsenorge sine sider). Jeg hører til porsgrunn, og der tok det ca 2 mnd fra forsamtalen til oppstart. 

Medisiner avhenger av hvilken behandling de vurderer som hensiktsmessig. Enten må du ha en nedregulering først, hvor man bruker nesespray før man starter opp på medisiner. Eller så blir det rett på sprøyter. Disse begynner man med rundt dag to i syklusen. 

Det er vanlig å bli sykemeldt fra uttak til innsett, men utover det er veldig individuelt. 

Lykke til, håper det klaffer fort for dere☺

Tusen takk for svar😊 Trodde kanskje det var medisiner å få i samtaletimen, men da er det en ventetid fra samtale til oppstart.

Hvor på Helsenorge finner man informasjon om ventetid? Jeg var inne og kikket men så ikke noe.

Skrevet
23 minutter siden, TiiBii skrev:

Tusen takk for svar😊 Trodde kanskje det var medisiner å få i samtaletimen, men da er det en ventetid fra samtale til oppstart.

Hvor på Helsenorge finner man informasjon om ventetid? Jeg var inne og kikket men så ikke noe.

Sjekket nå. Ullevål står at de ikke oppgir tid til behandling? Men innbiller meg nå at det kanskje er slik at ullevål tar utredningen, mens behandlingen er på riksen. Det er det sikkert noen om ar vært der som kan si noe om.

På riksen står det iallefall 9 uker til behandling. ☺ gå under velg behandling, så finner du frem. 

Skrevet

Du får nok ingenting på forsamtalen. Det er mange ulike fremgangsmåter for ivf og det skal derfor gjøres en vurdering om hvilken protokoll som passer i ditt tilfelle. 

Her gikk det 9 uker mellom forsamtale og oppstart medisiner.  Hører til ullevål/riks.

Anonymkode: 9753d...e5f

Skrevet
20 minutter siden, bondekone skrev:

Sjekket nå. Ullevål står at de ikke oppgir tid til behandling? Men innbiller meg nå at det kanskje er slik at ullevål tar utredningen, mens behandlingen er på riksen. Det er det sikkert noen om ar vært der som kan si noe om.

På riksen står det iallefall 9 uker til behandling. ☺ gå under velg behandling, så finner du frem. 

Du er en knupp! Tusen takk, det gjør undrings-/ventetiden min så mye lettere. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får nok ingenting på forsamtalen. Det er mange ulike fremgangsmåter for ivf og det skal derfor gjøres en vurdering om hvilken protokoll som passer i ditt tilfelle. 

Her gikk det 9 uker mellom forsamtale og oppstart medisiner.  Hører til ullevål/riks.

Anonymkode: 9753d...e5f

Takk for svar, er ny på dette så jeg vet ikke hva jeg kan og ikke kan forvente. Så glad for at det finnes forum med erfarne damer😁 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...