Gå til innhold

Gode manerer vs god hygiene

Anbefalte innlegg

Gjest Gitte
Skrevet

og forresten, aids smitter ikke ved å drikke av den samme koppen.

Skrevet

Er det så vanskelig å si "jeg tror ikke denne er helt ren"?

Ang. kruset så synes jeg de er vel så ok som te-kopper. Det smaker vel likt uansett??

Gjest gjest1
Skrevet
Ville bare bekrefte min sans for detaljer ved å nevne hvor naboen hennes kom fra da jeg attpåtil tok ham i hånden da jeg hilste på ham. Hyggelig fyr. Prøver du å insinuere at alle svarte mennesker har AIDS?? Naboen hennes kunne like godt vært bondetaus fra Ørsta for min del. :roll: Men dette har intet med saken å gjøre. Hva er det korrekte å gjøre når man havner i en slik situasjon? Skal man være "høflig" og gjøre noe som byr en imot eller fornærme verten?

Nei, det har intet med saken å gjøre, det var derfor jeg spurte, og jeg lurte med det spørsmålet om DU insinuerte at folk fra Afrika har aids.

Gjest Anonymous
Skrevet

Slike situasjoner er alltid litt ubehaglige, og selv om man har et godt forhold, så er det ikke lett å påpeke feil ved andres renhold/hygiene. Om det er en person man VET er veldig renslig av seg, er det kanskje lettere å si i fra, men er det en litt mindre "kresen" person, så er det jo litt flaut å påpeke det.

Jeg hadde nok ikke klart å drikke av den koppen, jeg altså.

Jeg har en svigerinne som jeg aldri rører oppvaskkluten til (den luuuukter det på lang vei av)

Gjest gjest1
Skrevet

Nei det er søren meg ikke enkelt å være på besøk til mennesker som har en helt annen standard på hygiene enn en selv! Har selv vært i situasjoner hvor jeg har mest lyst til å springe på butikken, kjøpe vaskemidler å lære folk at det går ann å vaske en og annen gangen! ( Og jeg er ikke utpreget pertentelig av meg....)

Jeg har forsøkt i det lengste å unngå å spise/drikke/bruke toalettet når jeg har vært hos noen med litt for mye møkk i krokene etter min smak. (Når belegget på komfyren ser ut som det er i live og klart til å fly i strupen på meg blir det i meste laget....)

Men jeg har ikke komentert det, er vel litt for feig....

Gjest Gjesta
Skrevet

Hadde sagt det rett ut jeg på en ok måte da.. må jo være bedre enn å løpe ut...

Skrevet
Ring byvetrinæren. Han har stengt en del resturanter i Oslo' date= kanskje han kunne ta en alvorsprat med venninna di.

:ler:

Og er fristet til å ønske Milla velkommen tilbake :wink:

Skrevet

Jeg er garantert feig på slikt.Jeg ville bare latt vær å drikke av den,og sagt jeg ikke var tørstig.Eller kommet med noe slikt som:jeg drakk så mye når jeg var hjemme,så jeg er forsynt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Oi,har du et annet krus? de hadde eg sat. Det ar o en god vennine, så det adde hun taklet.

at du måtte fly ut dørene pga dette finner eg snodg.

va i uleste hadde ha fra Nigeria med dette å gjøre?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes også det hadde gått an å si ifra på en litt pen måte. Bare si "oi, denne var visst ikke helt ren, har du en annen?". Ellers synes jeg det var et bra forslag å gi henne noen te-kopper i presang neste gang du skal dit! Så vet du i allefall at de er rene! :)

Skrevet

Ikke værre enn å si ifra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...