Omorosa Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Jeg havnet i en noget kinkig situasjon idag da jeg var bedt hjem på en kopp te hos en venninne. Hun er noen år yngre enn meg, student og bor på en hybel som umulig kan være større enn badet mitt hjemme, stakkars. :o Men til saken, da vi satte oss ned på to trestoler i hybelen hennes for å nyte en god kopp te, oppdaget jeg at kruset (ja det var et stort krus det stod Vålerenga på ekte tekopper har hun ikke) var møkkete. Hun hadde sannsynligvis brukt kruset mitt til å drikke posesuppe av og et par små biter paprikaskinn var størknet fast rundt randen. Jeg ble kvalm av tanken på å drikke av noe som ikke var blitt ordentlig vasket. For alt jeg vet så kunne det godt hende hun bare hadde skylt kruset en gang med litt vann fra toalettet som hun delte med en ung mann fra Nigeria. Muligens var det også naboen hennes som hadde drukket av dette kruset på besøk hos henne. Jeg la også merke til at tallerkenene hadde fettflekker og det lå smuler på dem. Jeg unnskylte meg uten å ha tatt en eneste slurk av kruset og sa at det var noe ekstremt viktig på kontoret mitt på Gardermoen jeg hadde glemt å ta meg av tidligere på dagen og stormet ut av hybelen hennes mens jeg takket for meg. Et par timer senere ringte hun meg og virket nokså knust over at jeg måtte avbryte dette hyggelige besøket så plutselig. Jeg føler meg nesten litt slem også, å lyve for en god venninne som jeg så sjelden ser. Men jeg ble fysisk kvalm av tanken på å drikke fra det kruset. Skal jeg besøke henne igjen må jeg først gi henne en belæring på kjøkkenet angående hygiene og korrekte oppvaskrutiner.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 ...Eller ta med en flaske brus, og si du ikke har lyst på noe annet
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 Var det et vesentlig problem at naboen hennes var fra nigeria og kanskje hadde drukket av det kruset? Aids-smitte du er redd for da, eller? Kanskje hun ser dårlig, eller kanskje de har fryktelig liten varmtvannstank der så da det var hennes tur til å vaske opp sitt, så var det ikke mer vann igjen? Hvem vet.... min svigermor som ser dårligere med årene, vasker også opp dårligere, og hun er et petimeter så det er ikke dårlig hygiene det går på.
Gjest Gjesta Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Tulleinnlegg? Leste du tråden om fiktive brukere?
Gjest Violetta Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 Tulleinnlegg? Leste du tråden om fiktive brukere? Synes ikke det betyr noe, har opplevd noe lignende. Hvordan skal man egentlig reagere? Jeg ble satt helt ut selv jeg, visste ikke helt hva jeg skulle si. Endte opp med å nippe til det som var i det skitne glasset, men ble der ikke særlig lenge jeg heller... Skjønner ikke folk som har det så skittent hjemme hos seg selv.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. april 2005 #6 Skrevet 6. april 2005 Det verste var at det var et krus det sto "Vålerenga" på. For et lavmål. Det skal jo selvfølgelig stå FFK på det.
Omorosa Skrevet 6. april 2005 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2005 Ville bare bekrefte min sans for detaljer ved å nevne hvor naboen hennes kom fra da jeg attpåtil tok ham i hånden da jeg hilste på ham. Hyggelig fyr. Prøver du å insinuere at alle svarte mennesker har AIDS?? Naboen hennes kunne like godt vært bondetaus fra Ørsta for min del. Men dette har intet med saken å gjøre. Hva er det korrekte å gjøre når man havner i en slik situasjon? Skal man være "høflig" og gjøre noe som byr en imot eller fornærme verten?
Gjest GreenSky Skrevet 6. april 2005 #8 Skrevet 6. april 2005 Ring byvetrinæren. Han har stengt en del resturanter i Oslo, kanskje han kunne ta en alvorsprat med venninna di.
Gjest Gjesta Skrevet 6. april 2005 #9 Skrevet 6. april 2005 Jeg føler meg nesten litt slem også, å lyve for en god venninne som jeg så sjelden ser. Hvis hun virkelig er en god venninne så bør det vel gå ann å ta det opp? :klø:
Gjest skindeep Skrevet 6. april 2005 #10 Skrevet 6. april 2005 Du skulle bare sagt , "uff tror denne koppen er skitten jeg?" HVorfor skal vi ikke kunne si ting som det er? Er det uhøflig? Kan vel ikke være mer uhøflig det enn å servere en skitten kopp?
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #11 Skrevet 6. april 2005 Jasså så spammegjesten har fått seg nok et nick.
tommeline Skrevet 6. april 2005 #12 Skrevet 6. april 2005 En god venninne? Da er det vel ikke noe problem å si i fra på en alright måte. Er det første besøk hos svigers er det kanskje verre...
Gjest skindeep Skrevet 6. april 2005 #13 Skrevet 6. april 2005 åå.. *tenke tilbake på mitt første møte med sviger`s* :oops:
nallemaja Skrevet 6. april 2005 #14 Skrevet 6. april 2005 hvis dere er gode venninner så kan du jo bare spørre henne om hun prøver å spare inn på vaskemiddelbruken siden hun ikke vasker koppene sine...på en spøkefull måte selvfølgelig. eller si at du NEKTER å drikke te fra en vålrenga kopp! -eller kjøp nye te-kopper til henne i gave som du gir henne nestegang du kommer! eller gjør som jeg ville sakt: -oi, det sitter visst fast litt paprika på denne koppen, har du en annen en? går alltid bra, og ingen blir fornerma(men kanskje pittelittegranne flau)
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #15 Skrevet 6. april 2005 eller kjøp nye te-kopper til henne i gave som du gir henne nestegang du kommer! Og sørg for at det står Molde f.k i stedet , ha ha
Gjest Madeline Skrevet 6. april 2005 #16 Skrevet 6. april 2005 Er enig med de som sier at det beste er å si det som det er. Men litt humor kan ta brodden av noe som ellers kunne føles pinlig for dere begge. Er hun en god venninne så tåler hun nok det. Jeg ville blitt mer lei meg hvis venninna mi plutselig ble rar og fikk det travelt med å gå. Da hadde det vært bedre å høre sannheten.
Gjest seroxata Skrevet 6. april 2005 #17 Skrevet 6. april 2005 :o vålerenga? nei jøssenavn altså! si at du ikke tolerer slike tåpelige kopper, og be henne kvitte seg med han der fra niagarafossen eller hvor det nå enn var, og så gir du henne en kost og såpe og ber henne sette i gang! her gjelder det å være hard, men rettferdig!
Sheba Skrevet 7. april 2005 #18 Skrevet 7. april 2005 Hva faen er galt med Vålenga-krus da? Men å ikke vaske et slikt krus er skjending av den vakre enga-logoen, det er helt sikkert. Ta tak i den venninna di og sifra at effekter med VIF-logo på skal og må alltid være skinnende rene! (jippi - bare 4 dager til seriestart!!!)
Gjest Gitte Skrevet 7. april 2005 #20 Skrevet 7. april 2005 skjønner veldig godt at du syns det var ekkelt, men må si noe av innlegget ditt var rimelig usaklig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå