Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Ja nå er jeg så utrolig lei svart hår, og har lyst å bleike dem ned og farge mørkebrune, men føler det ikke er så lurt med dreads...

Om fargen blir ujevn, det har ikke noe å si, håret mitt er jo ujevnt som fy, så jeg bryr meg ikke så mye om det. Men håret kan ikke dette av eller lignende da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hvordan i all verden skal du få fordelt farge og blekemiddel jevnt da? Det håret som er innerst vil jo sannsynligvis ikke komme i kontakt med fargestoffene, så resultatet kan bli ganske fargerikt (men på den annen side er det vel usannsynlig at du tar ut dreadsene; rett og slett klipper dem av etterhvert?)

Gjest gjest1
Skrevet

De skal nok ikke tas ut med det første nei, og om det skulle skje, er det jo ikke verre enn å bare farge det som var inni på nytt egentlig, tar jo ikke mer enn en time av livet mitt det :)

Men tror ikke de skal ut, trives my mer med dreads, har alltid hatt problemet med utstikkende ører, men nå går jo håret alle veier og dekker over det

pluss at jeg slipper det evige stresset med å fikse håret hver morra :oops:

Men tror du det vil sette seg i dem? Hår er jo hår uansett

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror også at hår er hår :) (men jeg trodde også at å bleke hennafarget hår ville gi fine, gylne striper.... :oops: )

Gjest gjest1
Skrevet

Hennafarget? :klø: ååå jeg har så altfor lyst på lysere hår nå, det har vært sort i 3 år siden jeg farget det sort som dum 16-åring, og det passer ikke til mitt hvite tryne heller... tror lysere hår ville gjort meg mye bedre jeg! Sukk, min originale farge jeg hadde til jeg var 15 år kunne jeg drept en gris for å få tilbake, det var så blandet av masse rare farger og gyllent og trallala makan heller! Farger håret mitt til helga skal jeg!

Gjest Gjesta
Skrevet

Henna er plantefarge som gir rødtoner i håret, men som funker på en annen måte enn kjemisk farge. Man kan ikke gå over med kjemisk farge etterpå-eller bleking, og derfor fikk venninna mi knalloransje striper.

Hvis det er en trøst, kjenner jeg ikke min naturlige farge, og har også svart hår. Skal til frisøren neste uke, og planen er en slags mørkebrun (som mørk sjokolade), kanskje med noen striper.

Gjest Fruktfat
Skrevet

hvor lenge har du hatt dreads?

vil ikke anbefale å farge dreads, du får ikke skylt ut fargen ordentlig.

når du har hatt de en stund, merker du at de begynner å lukte, det er fordi de ikke tørker inni, og råtner.

er frisør, og har kollegaer som har klippet ut dreads på kunder, og jeg skal si deg at det ikke er mye hyggelig og reint...

Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet

Dreads blir skikkelig ekkelt etter en tid fordi håret ikke kan holdes rent. Stanken av voksen som brukes til tvinning sammen med talg som skilles ut fra hodebunnen er fæl.

Dreads på jenter ser bare uflidd og stygt ut.

Gjest seroxata
Skrevet
Dreads blir skikkelig ekkelt etter en tid fordi håret ikke kan holdes rent. Stanken av voksen som brukes til tvinning sammen med talg som skilles ut fra hodebunnen er fæl.

Dreads på jenter ser bare uflidd og stygt ut.

Det er iallefall IKKE sant! dreads ser innmari kult ut, kunne nesten tenkt meg det selv, hadde det ikke vært for at jeg farger håret mitt i nye farger annenhver uke, og det hadde blitt stress med dreads

Gjest gjest1
Skrevet

Å herregud da kvinne (kjerring?) jeg spurte ikke om HVA SOM SER PENT UT, dessuten har jeg ikke et fnugg voks eller noe i håret mitt, og det lukter akkurat nå herbal essenses... fyren min har hatt dreads i 3 år og han lukter enda ikke som en uteligger, så tror nok du tar feil der, gud hvor provosert jeg blir av slike folk som skal komme og vite ting "Hei jeg er ny bruker, jeg er kommet for å fortelle DEG hvordan du skal se ut for jeg er så flidd" :roll::roll::roll:

Dreads er pent, jeg er fin med dreads. Nok om det. Svar på det ¤#/%¤&$£@£@ spørsmålet heller du.

Og god morgen.

Skrevet

Jeg vil bare si GO FOR IT! Har hatt endel "uheldige" episoder med håret selv, men en kan alltids få rettet det opp igjen på en eller annen måte. Har farget dreads en gang, det gikk helt greit det. Men blekemiddel er jo litt vanskeligere å få fordelt jevnt da... Uansett, lykke til! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg hadde dreads, bleika jeg håret lysblondt (riktignok fra lysebrunt i utgangspunktet!) med hjemmebleking. Funka som fy, det så jevnt ut mens dreadsa var i. Men jeg så ut som en skilpadde da jeg klipte av dreadsa hos frisøren, så da løp jeg hjem og farget det en gang til.

Så kjør på, Spidey! Det blir sikkert bra! :-)

Gjest gjest1
Skrevet

Kult :kul: Setter igang med en gang jeg, og skulle alt gå gæli, tar jeg på meg ei lue og blakker meg på hårfarger/bleikemiddel inn til byen igjen. Er redd for at det kan bli ujevnt bal, men bruker da bare et speil for å se bak. Seroxata som skulle utføre denne utrolig viktige jobben har da sovnet :tunge1: og jeg er utålmodig, skal gi oppdateringer på hvor kult/jævlig det blir jeg!

Gjest gjest1
Skrevet

Nå sitter jeg da altså og stinker blondt! høhø! Begynner å lysne seg, men siden håret mitt er svart, er det lurest da å la det sitte i 50 min som det står er maximum på pakka? Ellers er jeg stygt redd jeg må løpe inn til byen igjen og kjøpe enda en pakke og det er jo bare kjedelig!

Gjest vampiss
Skrevet

huhu la det sitte så lenge du orker beibis!!!! for ekstra effekt, tre en plastpose over håret så det blir ekstra varmt og blekinga virker bedre.....

ærbødigst hilsen vampie med nesten avsvidd bleika hår! :heiajente:

Gjest gjest1
Skrevet

Jei begynner å bli blond nå da beibi ;---D :heiajente: plastpose huuu dette må jei prøve selv om mitt hue brenner opp nå da!

Gjest manic
Skrevet

Du har sittet leeeenge nå!!! Ikke overdriv å svi av alt håret...jeg blir nervøs når jeg leser sånt.. hår med konsistens som tyggegummi er ikke gøyalt! :o

Gjest gjest1
Skrevet

å jeg glemte å si har begynt på ny pakke nå ;---D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...