Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en vanskelig oppvekst og et vanskelig forhold til min mor. Nå er jeg ung voksen og har bearbeid mye, men jeg sitter tilbake med litt psykiske problemer som jeg nå jobber med. Spesielt etter at jeg kom i yrkeslivet så har jeg lagt merke til at jeg dras mot godt voksne, kvinnelige kolleger. Jeg tror jeg ubevist har blitt dradd mot dem sånn generelt, noen mer enn andre, antakelig fordi de representerer en motsatt figur av hva min mor var. Er jo litt flaut siden jeg tross alt er voksen, og jeg er redd de skal merke noe sånn utover at jeg som nyutdannet støtter meg på erfaringen de har. Og i mitt yrke så utviser vi mye omsorg for andre, men også hverandre da det er en krevende jobb. Så vi har et godt og nært kollegaforhold, og jeg er redd jeg skal trå utover dette.

Jeg vet de ikke kan erstatte mitt tapte forhold til min mor, så jeg lurer på om jeg på en måte må bli det som disse kvinnene representerer for meg, selv. Om dere skjønner? Men jeg synes det er vanskelig å plukke ut akkurat hva som gjør at jeg dras mot dem, virker som om de utløser et savn eller fyller et tomrom, uten at jeg kan helt sette fingeren på hva det er. Da kan jeg jo heller ikke forsøke å fylle det selv.

Noen råd? Noen som har lignende erfaringer?

Anonymkode: fee7b...cd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...