Gå til innhold

Orginal konfirmasjonspresang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å tenke på konfirmasjonspresang til fostersøstera mi, som konfirmeres borgerlig i mai.

Har ikke lyst til å kjøpe smykker eller lignende "dill" til henne,- heller noe hun har bruk for/ glede av på en annen måte.. Finner jeg ikke på noe bra, blir det penger, men det hadde jo vært gøy med noe litt spesielt.

Men så har jeg så dårlig fantasi,- noen som har ideer?

Videoannonse
Annonse
Gjest skindeep
Skrevet

Hva med en album.. med bilder av henne fra ny-født til nå? Med forskjellige bursdagskort, julekort (om dere har samlet på det).. eller andre ting som betyr noe for henne.

Heter det Scrapbook kanskje?

Eller lag en sang til ho?

Gjest lilletroll
Skrevet
Hva med en album.. med bilder av henne fra ny-født til nå? Med forskjellige bursdagskort, julekort (om dere har samlet på det).. eller andre ting som betyr noe for henne.

Heter det Scrapbook kanskje?

Super idè!! Blir en original og flott gave som hun kommer til å ha glede av resten av livet!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke om det er noen idè til deg, men jeg husker selv når min lillesøster var konfirmant. Jeg kom over et stort, nydelig maleri hos Abels Kunsthandel i Osl. og jeg ble så glad - for jeg tenkte at 'dette!' var den perfekte gave til henne :P

Siden, når jeg fortalte venner og familie hva jeg hadde tenkt å gi henne, fikk jeg kun - og inget annet enn 'Å nei!, det må du ikke finne på!!' og ditto kommentarer. Etter hvert ble jeg desverre overbevist.

I ettertid dog, angrer jeg som bare det på at jeg ikke fulgte hjertet mitt.

Det var et stort, nydelig maleri som het 'Lofoten'. Abstrakt i forskjellige blåtoner, og man forsvannt villig inn i det.

Men da vet jeg i det minste hva hun kan få ved senere anledninger :Nikke:

Gjest skindeep
Skrevet

Uff det var dumt!

Jeg hadde blitt glad for å fått et maleri i konfirmasjonsgave!

Det var en god ide!

Gjest Anonymous
Skrevet
Uff det var dumt!

Jeg hadde blitt glad for å fått et maleri i konfirmasjonsgave!

Det var en god ide!

:murvegg:

Sånn kan det gå når man ikke følger hva man tror på. Men jeg tror jeg lærte noe av det, og det er fint :)

Hun kan nok få ting ved senere anledninger også :kose:

Gjest Gitte
Skrevet

jeg fikk koffert ;) den har kommet godt med den... og et smykke fra farmor som hun hadde fått av sin mor når hun ble konfirmert. (ikke veldig originalt, men utrolig koselig)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva slags interesser hun har!

Jeg fikk symaskin og ble kjempeglad for det.

- Stormkjøkken? (hvis hun liker å gå på tur)

- Ettbindsleksikon? (hvis hun er nysgjerrig av seg)

- Klokke?

- Gitar?

Koffert var en god ide!

Skrevet

Koffert eller bag på hjul er alltid veldig praktisk.. og ikke noe man vanligvis kjøper selv.

Skrevet

Et skikkelig smykkeskrin er en flott gave.

Eller sånn kabinkoffert. det fikk jeg til konfirmasjonen og den brukes flittig.

Gjest Espera
Skrevet

Min yngste bror fikk golf-kurs (Green card) av meg og broren min.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg fikk hest i konfirmasjonsgave. he he..bortskjemt kan du si,men jeg hadde stor glede av hesten i mange mange år..ja ja. jeg synes den ideen om fotoalbum med bilder og kort og sånn var glimrende... eller et flott maleri som passer for henne.. :)

Skrevet

Jeg fikk en kjempefin rosemalt kaketine til konfirmasjonen som jeg egentlig ikke skjønte helt hva jeg skulle med...

Men nå er jeg kjempeglad for den. Står navnet mitt og "anno" det året jeg konfirmerte meg.

Ellers fikk jeg malt poselensvase av bestemor og bestefar (bestemor malte den) med dato og hilsen bestemor og bestefar og en koselig hilsen. Det har vi fått alle barnebarna i forskjellige varianter som klokke, vase, smykkeskrin bla.

Kjempehyggelig og spesielt å ha.

Skrevet

Jeg har pleid å gi ryggsekk, med oppfordring om å komme seg ut i verden. Sånn ordentlig stor og ryggvennlig interailsekk.

Det er noe alle har bruk for. Komfirmantene har blitt veldig glade og de har brukt dem flittig. Selv ble jeg mest glad for sovepose da jeg ble konfirmert. Den har vært på mange hytteturer den.... *mimre*.

Skrevet

Hvis hun får bunad til konfirmasjonen kan det være en ide med smykkeskrin til søljene. Det finnes spesiallagde skrin i tre med ulik dekorasjon (kan sikkert bestilles med dato).

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet ike om hvor mye du hadde tenkt at det skulle koste.

Hva med en gave som hun har hele livet?

En kaketine i tre som er malt. med hennes navn på og dato/år.

Under kan du få malt på hvem gaven var ifra og hvilke anledning.

her er det en som lager noen virkelige flotte. hun tar 1000 kr. stk.

hun reiser mye rundt. Kjent for hvor fine de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...