Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Graviditeten min startet med brun spotting og litt blod. Jeg fikk 1-2 uker 3 dager etter ikm. Så gikk det en uke med litt murringer og en ny test ble tatt den sto det 2-3 uker på. Nå har jeg mistet alle symtomene mine (murriger og såre bryster) .. har jeg en ma?

Anonymkode: 9d0b4...4c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å si - HCG kan stige mye i mange uker med MA. Du får vurdere en ultralyd. 

Anonymkode: 5c68c...444

Skrevet

Jeg har akkurat vært igjennom dette. Digitale tester viste stigning, dro til legen når blødningene startet. Jeg hadde dessverre spontanabort. Det du burde gjøre er å dra til legen og måle hcg, deretter tilbake etter to dager for en ny prøve for å se om det er stigning. Som den over sier så kan hcg stige forde, men det skal da være en dobling for at det skal utvikle seg normalt. Om du er 6-7 uker på vei så vil ultralyd gi en indikasjon. Det er verdt det- For å se hvordan det faktisk står til. 

Men det er også veldig normalt å blø litt de første ukene, så det kan gå bra forde. Lykke til, håper det går bra med deg:) 

Anonymkode: 78f22...95b

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat vært igjennom dette. Digitale tester viste stigning, dro til legen når blødningene startet. Jeg hadde dessverre spontanabort. Det du burde gjøre er å dra til legen og måle hcg, deretter tilbake etter to dager for en ny prøve for å se om det er stigning. Som den over sier så kan hcg stige forde, men det skal da være en dobling for at det skal utvikle seg normalt. Om du er 6-7 uker på vei så vil ultralyd gi en indikasjon. Det er verdt det- For å se hvordan det faktisk står til. 

Men det er også veldig normalt å blø litt de første ukene, så det kan gå bra forde. Lykke til, håper det går bra med deg:) 

Takk for et utfyllende og nyttig svar! 

Jeg har ikke hatt blødninger etter positiv test , jeg har bare mangel på symtomer. Vet ikke om det er normalt og blø om jeg har en ma, blødde du? 

Jeg ska ta en ul første uken i februar tenkte jeg. Men jeg har en digital test hjemme, hvis jeg tar den neste helg så burde den vise 3+ , hvis den viser 3+ er det garantert ikke en ma da? 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et utfyllende og nyttig svar! 

Jeg har ikke hatt blødninger etter positiv test , jeg har bare mangel på symtomer. Vet ikke om det er normalt og blø om jeg har en ma, blødde du? 

Jeg ska ta en ul første uken i februar tenkte jeg. Men jeg har en digital test hjemme, hvis jeg tar den neste helg så burde den vise 3+ , hvis den viser 3+ er det garantert ikke en ma da? 

Det er mange som får litt blødninger når man egentlig forventer mens. Så jeg tenker du ikke skal bekymre deg. Hvor langt er du på vei? Jeg er ikke veldig erfaren på symptomer selv, men fått med meg såpass at symptomer er veldig variert. Noen får veldig mye, andre får noe, mens folk også ikke har hatt noe særlig. Er også de som får symptomene først uti uke 6-8. 

Altså det kan man aldri garantere for at det ikke er.  Ved en ma oppfatter ikke kroppen at embryoet har stoppet å utvikle seg, så da kan det gå en stund før man begynner å blø da kroppen skal støte det ut. 

Jeg kan love deg at jeg har googlet meg ihjel, noe som egentlig ikke er så lurt, ettersom at man får opp så veldig mye rundt sa, ma, kjemisk osv. Men det er jo gjerne fordi det er de som har opplevd det som skriver og spør om det. 

Tenker at nå er du gravid og lev som gravid og selvom ukene frem til ul føles som måneder så er det veldig deilig å komme på ul og få et svar på hvordan det står til:)

Skrevet

Jeg hadde en del symptomer mellom EL og IK, som roet seg etter IKM. I uke 5 kom symptomene tilbake. 

MA er vanlig så tidlig i svangerskapet, men det er også helt vanlig å ikke ha så mange symptomer. De fleste får skikkelige symptomer først i uke 5-6, noen senere og atter andre får det ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: 065e2...e27

Skrevet

Jeg er 6+2 , kjenner litt mensen murringer til og fra nå, kanskje det er nok symtomer for nå da? Hadde bare en forventning om at det kom til å bli så tydelig at jeg var gravid når jeg først ble det.. og det at symtomene blir mindre og ikke mer gjør meg bekymret. 

Skal prøve og slappe av noen uker til og se, tidlig ul skal jeg ha uansett :) 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...