Gå til innhold

Hvordan vet man at man er pen?

Anbefalte innlegg

Gjest Vanilje99
Skrevet

Ja, hvordan vet man at man er pen? Altså er klar over at dette er ganske overfladisk, og at slikt alltid er subjektivt, men ja, hvordan vet man at de fleste synes en er pen (ihvertfall litt over gjennomsnittet)? Og til dere som er "konvensjonelt attraktive", stemmer det at folk behandler dere generelt bedre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske konvensjonelt pen, kanskje en 8'er på skalaen. Det vet jeg fordi jeg har speil, og heldigvis ingen vrangforestillinger eller spiseforstyrrelser. Jeg har også en veldig sprudlende personlighet, som trekker opp for de som møter meg irl, men er ikke så fotogen (bruker veldig lite tid på selfies, bytter profilbilde på FB annahvert år ca). 

Jeg kler meg etter kroppen min (slank timeglass), bruker lite, men flatterende sminke, trener mye og er opptatt av farger på klær og sminke f.eks.

Blir stort sett behandlet veldig bra, kan få ting gratis og andre fordeler, men utnytter det ikke på en negativ måte. ;)

Søsteren min er en 10'er, altså mer attraktiv enn meg rent objektivt, men hun er mer reservert og ikke så smilende og imøtekommende som meg, så jeg tror jeg har flere fordeler enn henne selv om hun er mer fotogen. Hun har også dårlig selvtillit og tendenser til nevroser rundt mat og kropp, så hun har ikke et realistisk syn på seg selv. :( Hun ville nok vurdert seg selv som en 5/6'er, selv om hun har fått tilbud om modelljobber flere ganger.

Så det varierer nok. Det er desverre mange vakre kvinner som ikke ser det alle andre ser. :(

Anonymkode: 97d1c...cc8

• Liker 6
Skrevet

Jeg får høre det... stadig vekk. Både fra venner og fremmede. Jada. Vet ikke alltid hva jeg skal svare. Men takk, er jo hyggelig at folk synes jeg er pen 😊

• Liker 1
Skrevet

Man har øyne og speil. Også får man det bekrefta av andre også.

• Liker 2
Skrevet

Hva andre folk syns om det må du gi blanke f*aen i. Det viktigste er du SELV syns du er pen. 

Anonymkode: 29f05...41e

• Liker 4
Skrevet

Får ofte høre at jeg er søt og pen eller sexy. Ofte sjekket opp, men jeg føler meg ikke så fin likevel. På en god dag kan jeg være søt, men det er i det lengste.

Jeg er likevel hyggelig mot alle, positiv og sprudlende, kanskje det drar meg litt opp? Syns det er viktigere å være en god person enn å være pen. Vil heller høre at jeg er smart, tøff, sterk enn pen og søt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er pen. Det vet jeg både på grunn av tilbakemeldinger fra andre og at jeg føler meg pen. Da jeg var yngre så jeg ikke at jeg var pen, men det var nok på grunn av at jeg ble mye mobbet og slikt. 

Dessverre har ikke det å være pen gjort at jeg har fått et godt liv. Asperger syndrom og flere psykiske lidelser i tillegg til mye mye dårlig behandling av andre, traumer og et liv som har falt i grus. Føler meg ofte veldig tjukk og slikt, men jeg er ikke det. Er slank og grenser mot tynn. 

Det at jeg er pen gjør at jeg får oppmerksomhet av menn og dessverre har jeg ikke blitt behandlet bra. Har en fæl tendens til å falle for feil menn. 

Så jeg vet helt ærlig ikke om det å være pen har gitt meg noen fordeler. Jeg kan være ganske morsom og sjarmerende, men jeg kan også være stille, tilbaketrukket og sosialt klumsete. 😛

Anonymkode: b3f38...97a

• Liker 3
Skrevet

Mann her, har aldri følt meg noe pen egentlig. Men derimot nå, i en alder av 45 har jeg fått mer og mer oppmerksomhet av begge kjønn faktisk. 

Så min reise har vært fra å være middelmådig ish 4-5 på skalaen til nå en 8’er på skalaen. Føler meg fortsatt ikke som 8, men skjønner at jeg er det basert på komplimenter jeg får. 

Her om dagen var jeg i en klesbutikk hvor det kommer annen kunde bort til meg og spurte om jeg var med i dressmann sin reklame for hun synes jeg var så kjekk🤪 Herregud, ble helt satt ut jeg da🤷🏽‍♂️

Og som ny-singel så lover det godt for fremtiden da😜

Anonymkode: 79d13...c2c

• Liker 4
Gjest Vanilje99
Skrevet

Når andre pene folk sier at de synes du er pen, har det noe mer å si?

Skrevet

Først og fremst ser jeg det i speilet og på bilder. Videre er jeg påvirket av at det "alltid" har vært noe folk har snakket om til og rundt meg, vant til å være "hun pene". Komplimenter bidrar også, og det er en spesiell type komplimenter, nemlig sånne spontane "shit, du er pen"-utbrudd fra andre kvinner som betyr mest mtp å bekrefte det.

Jeg tenker at på mange områder blir jeg behandlet bedte, mens på noen områder blir jeg behandlet verre - uten at jeg skal sutre over det.

Anonymkode: 8a428...9e9

• Liker 1
Skrevet

«En har da speil», sier folk her..

Hjelper ikke meg så mye. Men mulig er det fordi jeg er gjennomsnittlig. Vet ikke. I noen speil og belysning syns jeg selv jeg er snasen, og så ser jeg i ett annet speil med annet lys og bare « hva faen er det der ? 😳 he he.

kommer også ann på humøret.

Masse folk som vil sjekke meg opp da. Men med ølbrikker mest mulig. så da så. Eldre menn syns vel alt ungt et attraktivt 

Nei jeg syns ikke det er lett å vite selv hvor en ligger på skalaen. Seg ut som en liten stivna katastrofe på foto ofte.. Og så noen ganger : wow. Ja iallefall litt.

og sånn går no dagan og jeg har andre bekymringer og gleder😉

Anonymkode: 400ac...58d

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg gammel, men da jeg var ung var jeg pen, ikke den peneste. Men jeg var veldig sprudlende, og hadde en flott kropp, så jeg fikk veldig mye oppmerksomhet. Fikk alltid høre hvor pen jeg var. Jeg har fått ting gratis, eller billigere. Jeg fikk tilbud om å gifte meg med en mann for 1 million. Jeg har fått hver eneste jobb, som jeg har kommet på jobbintervju til. Dessverre tror jeg at i en del jobber, så hjelper det mye at man er pen. 

Anonymkode: a40f7...a2d

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor så viktig å være pen?

Anonymkode: a1996...064

• Liker 2
Skrevet

Det finnes flere som ikke synes at de jeg selv anser som dødspene er spesielt pene, så skjønnhet er subjektivt, og avhenger rett og slett av hvordan du blir oppfattet. Man kan på en måte ikke belage seg på andres meninger når et menneske kan synes du er vakker mens et annet ikke synes du er noe spesielt, det blir misvisende. 

Jeg har fått høre mange ganger at jeg er vakker gjennom mesteparten av livet, har blitt sjekket opp ofte (også på gata), men jeg har og blitt kalt for stygg en gang (det påvirket meg veldig mye), og husker en sa at jeg så ut som en hore. På tross av at jeg aldri går i utfordrende klær, går tvert imot som regel med feminine kjoler. Går liksom opp for meg at folk vil oppføre seg ekkelt til tider uansett.

I det daglige er det uansett ikke så viktig å være pen. Mannen jeg er interessert i synes jeg er nydelig, så det gjør meg ikke så mye om Knut borti gata kanskje synes at jeg ser ut som et esel. Jeg vet at jeg ikke ser helt forferdelig ut, og folk smiler på trikken, er hjelpsomme og blide.

Litt OT: Jeg ser stadig kvinner som ikke er "instaperfekte", men som jeg synes er skikkelig sjarmerende og vakre, og jeg liker å fortelle dem det om det kommer opp naturlig. Er veldig koselig å se folk lyse opp :hjerte: Synes ofte ikke at kvinner er så gode på å gi hverandre ekte komplimenter, alt blir heller en konkurranse, så ikke så rart at mange kvinner har dårlig selvtillit heller, virker som menn backer hverandre mer opp. Jeg synes ikke en gang det å være instapen er noe fint lenger. Nei, jeg liker uperfekte skjønne mennesker som er unike og spesielle. Så da liker jeg vel meg selv også.

Dessuten, skjønnhet falmer. Om man bygger hele sin verdi på utseende vil man slite som gammel.

• Liker 8
Skrevet

Man får jo høre det, så da blir det på en måte brent i hjernen. 

Som barn og tenåring (fram til 15-16) var jeg en litt nerdete, veldig usikker person. Farga håret mørkt, klippet tjukk pannelugg, brukte fæle briller med sort innfatning som ikke passa den lyse huden min, eide ikke klesstil. Ville være fin, men visste ikke hvordan. Det var et mysterium for meg.

Så ble jeg eldre og fikk skikkelig sans for fine klær, sminke, fant ut hva som kledde meg og min hudtype. Og etter det fikk jeg kommentarer hele tiden på hvor fin jeg var. Dro tilbake til hjemplassen en gang som 18-åring og møtte på en gammel klasse»venninne», og det første hun sa var: «WOW, så pen du er blitt! Kjente deg ikke igjen!»... Jeg ble jo glad av å høre det, men det fikk meg til å tenke litt. Har utseende så mye å si? Det såra meg litt også, at folk syntes det om meg, at jeg ikke var fin før. Men men, den tid var forbi. Jeg var en ung tenåring, og årene hadde gått. 

Blir behandlet bra, men vet ikke hva jeg skal sammenlikne med. Har sjelden opplevd å bli behandlet dårlig av andre. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så viktig å være pen?

Anonymkode: a1996...064

Det er ikke viktig 😉 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Vanilje99 skrev:

Når andre pene folk sier at de synes du er pen, har det noe mer å si?

Mer å si for hva da? Om man tror på det? Eller for selvfølelsen? 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske konvensjonelt pen, kanskje en 8'er på skalaen. Det vet jeg fordi jeg har speil, og heldigvis ingen vrangforestillinger eller spiseforstyrrelser. Jeg har også en veldig sprudlende personlighet, som trekker opp for de som møter meg irl, men er ikke så fotogen (bruker veldig lite tid på selfies, bytter profilbilde på FB annahvert år ca). 

Jeg kler meg etter kroppen min (slank timeglass), bruker lite, men flatterende sminke, trener mye og er opptatt av farger på klær og sminke f.eks.

Blir stort sett behandlet veldig bra, kan få ting gratis og andre fordeler, men utnytter det ikke på en negativ måte. ;)

Søsteren min er en 10'er, altså mer attraktiv enn meg rent objektivt, men hun er mer reservert og ikke så smilende og imøtekommende som meg, så jeg tror jeg har flere fordeler enn henne selv om hun er mer fotogen. Hun har også dårlig selvtillit og tendenser til nevroser rundt mat og kropp, så hun har ikke et realistisk syn på seg selv. :( Hun ville nok vurdert seg selv som en 5/6'er, selv om hun har fått tilbud om modelljobber flere ganger.

Så det varierer nok. Det er desverre mange vakre kvinner som ikke ser det alle andre ser. :(

Anonymkode: 97d1c...cc8

For noen er du en 10`er og for andre er du en 6`er. Du er ikke en 8`er for alle, hva man liker er svært individuelt.

Anonymkode: 45a75...30f

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir stort sett heller ikke behandlet dårlig, men er ikke pen. Det kan også ha noe med væremåte å gjøre. Jeg ser helt normal ut og får sjeldent høre at jeg er pen, men jeg er alltid høflig og hyggelig mot andre når jeg trenger hjelp eller skal spørre om noe. Spesielt før så ønsket folk alltid å hjelpe meg, men det tror var fordi de opplevde meg som litt hjelpeløs.

Stort sett er det menn som har behandlet meg dårlig de gangene jeg har opplevd det så mulig det sier noe om hvor attraktiv jeg er eller så er det det at jeg er reservert og kan virke avvisende som trigger dem.

Jeg merker i hvert fall at væremåte også har mye å si. Det er for eksempel stor forskjell mellom meg og min venninne i hvordan vi blir behandlet. Jeg blir ofte oversett siden jeg er reservert, stille og er nok ikke så smilende, men hun er glad, sprudlende og utadvendt og får derfor endel oppmerksomhet på byen for eksempel.

Anonymkode: 568a8...e89

• Liker 3
Skrevet

Så lei fokuset om det ytre. Lei av at folk måler seg i en penhetsskala. Start å leve! Dyrk noe annet og rett fokus utover. 

Anonymkode: df61c...f34

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...