Søtpotita Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Driv på med masteroppgåva, og lurar litt på kor mykje hjelp ein skal få av veiledaren. Føler at det er veldig stor forskjell på kor mykje veiledarane er villig til å hjelpa. Den veiledaren eg har no føler eg at eg ikkje får noko spesiell hjelp frå. Og det er litt slitsomt sidan det er første gangen ein skriv ei såpass stor oppgåva, det er jo klart eg lurar på ein del ting! Men er redd for å masa også...Dette går utover motivasjonen også... Er det nokon her i same situasjon (eller som har vore i same situasjon) som kan fortella meg litt om kva veiledaren dykkar er behjelpelig med? Kva kan eg "kreva"?
Trudi Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Jeg er også midt i masteroppgaven. Vet at det varierer veldig hvor mye veilederen involverer seg. Min veileder vil at jeg skal finne ut alt selv, men han gir hint undervegs og lar meg ikke gå ut på ville veger. Vi har møte ca annenhver uke eller når det trengs. Det kommer helt an på hva slags fag du skriver oppgave om også. Jeg hadde en eksperimentell oppgave før jul og der fikk jeg en god del hjelp. Nå skriver jeg teoretisk oppgave og må klare meg mer på egenhånd. Det er jo tross alt studenten som utfører oppgaven. Men hjelp skal vi jo få!
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Hrmkreemt... :o Hjelp til å svelge agurker / utstyr?
Søtpotita Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Er fortsatt misfornøyd med veiledaren min... Er det vanleg å bruka meir enn 6 veker på å sjå gjennom førsteutkastet av innleiande del av oppgåva? Han har endå ikkje gitt lyd frå seg...Sjølv om eg ofte sender han mail. Endret 20. oktober 2005 av Årolilja
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2005 #6 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg kan ikke si annet til deg enn at dette er en velkjent problemstilling og det har det vært leenge. Jeg har møtt på en totalt uinteressert veileder ved UiO selv. Jeg trodde det beste om de vitenskapoelig ansatte og trodde de vcar redelige og flinke. Men de skuffet meg. De var totalt useriøse (de i eksamens"nemnda" og min veileder var uengasjert, klarte aldri å motivere meg til videre inspirasjon, manglet sosiale antenner og virket både rar og fjern. Hadde jeg visst da hva jeg vet nå, ville jeg gladelig ha betalt privat for å få profesjonell hjelp med oppgaven fra en kvalifisert pedagog som klarer å kommunisere og som kan mennesker! Det hadde vært verdt pengene.. Mine karakterer varierer og de er klart på topp når jeg har å gjøre med virtenskspelig personale som er engasjert, stimulerende, inspirerende og entusiastiske. Det har skjedd få ganger med de få gangene jeg har sett en bra foreleser/universitetslærer, husker jeg ham for livet!
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2005 #7 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg driver og skriver masteroppgave på BI. Vi har krav på totalt 10 timers veiledning. Det er derfor viktig å være godt forberedt til hvert møte slik at en får utnyttet tiden best mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå