kariannemor Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Fikk plutselig lyst på sjokolade i bryllupskaka vår Noen som har linker til sider med oppskrifter og bilder..
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 vi skal og ha sjokolde på bryllupskaka vår.. 1 etasje m sjokolade og 2 m marsipan
Olifant Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 I danmark er det populært med sjokolade mousse og hindbær (bringebær) fromage, det tror jeg vi skal ha! .... :oops: .... jeg tilhører en av de som (nesten) ikke synes det er kake hvis det ikke er sjokolade jeg da...
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 .... .... jeg tilhører en av de som (nesten) ikke synes det er kake hvis det ikke er sjokolade jeg da... Så enig så enig... Marsipan liksom. Skal det være kake skal det være sjokolade Ser for meg med hvit sjokolade utenpå jeg... Funker det da tro?
Gjest gjesta Skrevet 6. april 2005 #6 Skrevet 6. april 2005 Fikk plutselig lyst på sjokolade i bryllupskaka vår Noen som har linker til sider med oppskrifter og bilder.. JAAA! NAM. det vil jeg også ha!!
Gjest Soon Mrs S Skrevet 6. april 2005 #7 Skrevet 6. april 2005 Fikk plutselig lyst på sjokolade i bryllupskaka vår Noen som har linker til sider med oppskrifter og bilder.. Vi har bestilt fransk sjokoladekake til bryllupskake, det vil si kake alla brownies på en måte. og Kaken kommer til å ha sukkerpaste som overtrekk Slik ser kaken vi har bestilt kaken vår
Gjest gjesta Skrevet 6. april 2005 #9 Skrevet 6. april 2005 Vi har bestilt fransk sjokoladekake til bryllupskake, det vil si kake alla brownies på en måte. og Kaken kommer til å ha sukkerpaste som overtrekk Slik ser kaken vi har bestilt kaken vår Den var skikkelig FIN! Søt
kariannemor Skrevet 6. april 2005 Forfatter #10 Skrevet 6. april 2005 Vi har bestilt fransk sjokoladekake til bryllupskake, det vil si kake alla brownies på en måte. og Kaken kommer til å ha sukkerpaste som overtrekk Slik ser kaken vi har bestilt kaken vår Den så kjempe god ut!! Kan du gi noen detaljer om hva den inneholder.. Bor langt ut på landet jeg skjønner du og bakeriene her har ikke hørt om annet enn marsipan til bryllupskake!
Martha Stewart Skrevet 7. april 2005 #11 Skrevet 7. april 2005 Vi skal ha sjokolademoussekake fra Pascal - nam! Gleder meg! Eneste bekymringen min er at jeg skal miste matlysten den dagen pga all spenningen, slik at jeg ikke orker kake... Her er oppskrift på en flott sjokoladekake og detaljert fremgangsmåte + bilder. Her er enda en kake, med fondant, som man f.eks kan fylle med sjokolade. (Fondant = sukkerpaste)
Gjest Lullu ikke innlogget Skrevet 7. april 2005 #12 Skrevet 7. april 2005 Vi hadde sjokoladekake i alle etg. Eller dvs. sjokolademousse. Den var UTROLIG god. 1 etg: Sjokolade og ameretto (konjakk) 2 etg: Sjokolade og vanilje 3 etg: Sjokolade og cappucino Den var veldig stilig også, med hvit og mørk sjokolade som pynt. Sto på stativ av børstet stål. Om jeg husker rett, betalte vi rundt 2 000,- for kake til 55/60 personer. Ble nesten ikke noe igjen av kaken. Var 70 gjester. http://www.favoritkonditori.no/ Kaken vår!!
Sweetpea Skrevet 7. april 2005 #13 Skrevet 7. april 2005 Vi hadde sjokoladekake i alle etg. Eller dvs. sjokolademousse. Den var UTROLIG god. 1 etg: Sjokolade og ameretto (konjakk) 2 etg: Sjokolade og vanilje 3 etg: Sjokolade og cappucino Den var veldig stilig også, med hvit og mørk sjokolade som pynt. Sto på stativ av børstet stål. Om jeg husker rett, betalte vi rundt 2 000,- for kake til 55/60 personer. Ble nesten ikke noe igjen av kaken. Var 70 gjester. http://www.favoritkonditori.no/ ÅÅååå Blir skikkelig kakesulten eg no!! Har òg tenkt å ha tre etasjers sjokoladekake med sukkerpaste utenpå, samme fyll som du har, utenom den med konjakk .. det blir nok bringebærmousse eller noke sånt istedenfor!! Men er tre etasjer litt lite til 100 gjester da kanskje? Synes 2000 var billig faktisk, tror vi må ut med en del mer enn det... :-? Kaken vår!!
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #14 Skrevet 7. april 2005 http://www.favoritkonditori.no/ Men er tre etasjer litt lite til 100 gjester da kanskje? Synes 2000 var billig faktisk, tror vi må ut med en del mer enn det... :-? Kaken vår!!
Sweetpea Skrevet 7. april 2005 #15 Skrevet 7. april 2005 Uffda!! Puttet visst teksten min innimellom linkene i innlegget når eg kopierte det, slik at eg fikk kaken vår midt inni teksten.. sorry! Var ikkje meininga å "stjele" kaka deres!! Jo, tror nok det holder plenty å bestille kake til 80.. er nok allltids noen som ikkje smaker på den !! Og så blir det som du sier kanskje mange som tar små biter! Er jo en del kaker på sånne dager gjerne, og skal en smake på "alt" uten at klærne sprekker så...
:-) anna Skrevet 7. april 2005 #16 Skrevet 7. april 2005 Vi hadde bryllups-sjokoladekake i tre etasjer. var helt nydelig og pynta med skarprøde marsipanroser. Bestilte den hos den lokale bakeren der jeg kommer fra. (lite sted på Sunnmørskysten) og hun var lykkelig over å få lage noe annet enn det vanlige. Kaka var helt fantastisk, og ble faktisk oppspist. (Det var ca 40 andre kaker også)
kariannemor Skrevet 7. april 2005 Forfatter #17 Skrevet 7. april 2005 Takk for mange gode tips! Nå er kaka bestilt - 3etg med sukkerbunn- sjokolade mousse og sjokolade trekk over... I'm in heaven!! Er nok fare for at kjolen sprekker i løpet av kvelden her ja...
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #18 Skrevet 7. april 2005 Inspirasjon for alle sjokoladeelskere der ute: http://www.choccywoccydoodah.com/
Sweetpea Skrevet 7. april 2005 #19 Skrevet 7. april 2005 Inspirasjon for alle sjokoladeelskere der ute: http://www.choccywoccydoodah.com/ YUMMI!!!!! UTROLIG lekre kaker!!!
Lotte20 Skrevet 13. april 2005 #20 Skrevet 13. april 2005 Vi hadde en kjempegod sjokolade i bryllupskaka vår. Den bestod faktisk av Toro langpanne-mix (en og en halv pose tror jeg) Delte kaka i tre. Dynka med no' godt...husker ikke helt...likør/cointreau eller cognac tror jeg det var. Fylte med sjokoladekrem, aprikossyltetøy og bananskiver. Oppå la vi et tynt lag sjokoladekrem og et marsipanlokk. Deretter en mørk sjokoladeglasur som stivnet på toppen! Fikk masse skryt for denne, så dette med Toro- mixen er fortsatt en godt bevart hemmelighet.... Så ikke si no' da jenter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå