Gå til innhold

Pus som er livredd bur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pus er livredd for å være i bur, og prøver å klore seg ut hver gang. Hun blir kjempe stresset og har det ikke noe godt. Grunnet samlivsbrudd skal jeg flytte hjem hvor det tar 6 timer å kjøre, og kan ikke se for meg at hun komme til å ha det godt denne turen. Er det noe man kan gjøre for å hjelpe katten?

Anonymkode: 09dd4...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gå til veterinæren og få resept på beroligende medisin til henne, som hun kan få før bilturen starter.

Jeg flyttet fra Stockholm til Oslo for en del år tilbake, og hadde med meg katten både da jeg flyttet TIL Sverige og da jeg flyttet hjem igjen halvannet år etterpå. Katten min var helt hysterisk i bil og frika fullstendig ut. Hang i taket etter klørne eller raste rundt som en villmann i bilen om hun var løs. Bet seg til blods om jeg hadde henne i bur.

Da fikk jeg resept på Valium (av alle ting) av veterinæren. Ja, Valium, samme medisin som mennesker tar for uro. Veterinæren sa at Valium tåles utrolig godt av katter (de tåler det mye bedre enn hunder gjør). Katten min skulle ha en halv tablett før reisen ble påbegynt, og så en halv til om hun ble urolig igjen underveis. Vi måtte stoppe en gang og gi henne mer (turen tok 8 timer ca).

Anonymkode: bccd2...210

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...