Gå til innhold

Å vekke den andre ved overnatting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt til min 7-åring at hun ikke får lov til å vekke besøket sitt når hun våkner veldig tidlig. Jeg har sagt at hun må la besøket få sove ut å vente til de våkner, da de trenger søvnen. Spesielt ettersom de ofte sovner seint og. Det er jo ikke akkurat slik at de sover til langt på dag uansett.

Innafor det, eller?

Anonymkode: e1962...c02

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, ja, SELVFØLGELIG!

Anonymkode: 9e258...147

• Liker 1
Skrevet

Ja det kan du si. Men tvilsomt om hun klarer å overholde det, det er jo såååå gøy med overnatting 😊

• Liker 2
Skrevet

Du må gjerne si det, men min 7 åring hadde i alle fall ikke greid å la være. Jeg forventer også at hun er ekstra trøtt når hun kommer fra overnatting hos andre.

Anonymkode: aa771...4b6

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt er det innafor, men jeg ville nok sett litt an hvor mye klokka blir uten at den andre våkner. :P Min sønn våkner i 7 tiden, hverdag og helg. Ofte tidligere hvis han har besøk, fordi han har sovnet sent, blitt overtrøtt og er litt gira. Jeg pleier å si at han får vekke besøket 8 eller 9 (litt avhengig av når de sovnet) hvis det er vanlig helg og ikke ferie.

De skal jo gjerne sovne igjen til kvelden også. ;) Han har en venn som gjerne sover til 13-14 om han får lov (gjør ofte det i ferier), og der hadde nok foreldrene fått problemer på mandagen om vi lot ham våkne av seg selv. 

Anonymkode: e702c...75b

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Helt greit å si det, men tror ikke du kan forvente at hun gjør det.

Når det er motsatt (at gjesten våkner først) synes jeg gjesten må få lov til å vekke den andre. Husker med gru overnattingsbesøk fra da jeg var barn, da jeg lå og ventet i timevis på at den jeg var på besøk hos skulle våkne 😂 Våknet alltid ganske tidlig, men turde ikke gjøre noe som helst alene på besøk hos andre, så jeg bare lå der og kjedet meg... 

Skrevet

Det er helt greit å si det, men tror ikke du kan forvente at det gjennomføres. Jeg forventer sene kvelder og tidlige morgener ved overnatting og heldigvis trenger ikke vi andre stå opp selv om vi har små gjester som våkner forskrekkelig tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...