AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #1 Skrevet 19. januar 2019 Her er det minus tre og snøstorm. Det har snødd en halv meter i natt😮 Har holdt katten inne i natt, for jeg blir så bekymra🙈 Katten er sterkt uenig og mener jeg er altfor streng og overbeskyttende (ja, jeg har diskutert dette med ham i hele formiddag😂)! Ungene har heller ikke fått gå ut i dette været. Vurderer å slippe ham ut nå. Hva hadde dere gjort? Vil bare legge til at ene katten min forsvant på vinteren på en sånn dag for noen år siden, så jeg er vel litt vel engstelig, men det kan jo være noe annet enn været selvfølgelig.. Anonymkode: 112f5...ff2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #2 Skrevet 19. januar 2019 Hadde holdt ham inne så lenge det var snøstorm. Anonymkode: cc168...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #3 Skrevet 19. januar 2019 Samme her, hadde holdt katten inne. Han kommer ikke langt i dyp snø uansett, men det kan hende han forsøker og roter seg opp i noe, faller ned i hull som er dekket av snø osv. Anonymkode: 256e2...0c7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #4 Skrevet 19. januar 2019 Åååh, jeg er glad dere er enig med meg! Da kan jeg fortsette å stole på magefølelsen min😅 Jeg har lurt litt ang temperatur. Han er en stor og sterk hannkatt, men jeg er redd for poter og ører i kulda. Hva er kuldegrensa for å holde ham inne? Hvis det er fint vær mener jeg:) Anonymkode: 112f5...ff2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #5 Skrevet 19. januar 2019 Apropos hull... En gang fann jeg en kattunge under en sånn rist midt i veien. Sto og mjaua desperat, tror den har vært der lenge! Fikk den løs og fann eieren. Den må ha krypt nedi et hull en annen plass og gått gjennom de gangene og ikke funnet veien tilbake eller noe.. En annen gang fann ungene en død katt nedi et hull😢 Hi Anonymkode: 112f5...ff2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #6 Skrevet 19. januar 2019 Minus 24 grader i dag. Katten er ute noen småturer, men kommer fort hjem igjen. Anonymkode: 81d60...835 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #7 Skrevet 19. januar 2019 Holder dyra inne på vinteren om jeg ikke er der og kan slippe dem inn. Bor på Hedmark så de fryser fort og vil inn. En katt som ikke har utviklet vinterpels vil jeg tro har temmelig lav kuldegrense, det kommer også an på om det blåser eller ikke. Mine katter er ikke ute mer enn et par timer på dagen når det er under -5, de liker det bare ikke. Men jeg har en hankatt (eller hadde, aner ikke om han lever en gang, har ikke sett han siden ifjor vinter) som jeg ikke får kastrert fordi han er halvvill, redd og aggressiv, og han kom vassende i snøen en gang det hadde vært en periode med ned mot -20C. Har aldri sett så tykk pels på noen som på den katten, men han bor nok delvis ute/delvis i fjøs rundt omkring, har aldri sett noen kuldeskade på han. Anonymkode: 083b9...d26 1
Leo Skrevet 19. januar 2019 #8 Skrevet 19. januar 2019 Mine katter er godt voksne kastrerte hunnkatter som ikke roter seg bort i noe tull, så de får gå ut og inn som de vil uavhengig av vær og temperatur. (Unntaket er nyttårsaften. Da er luka stengt fra ca. kl. 16 til det verste har gitt seg etter midnatt). Vi har katteluke og når det er dårlig vær og/eller kaldt er de ikke ute mer enn noen minutter om gangen. Voksne, friske katter som er ute frivillig og kan gå inn når de vil tåler fint noen turer ut selv i dårlig vær og på kalde dager. Det som er viktig er å passe på at de kommer seg inn igjen og er man engstelig så kan man jo rett og slett være med dem ut en tur. 1
Gjest månedrømmer Skrevet 19. januar 2019 #9 Skrevet 19. januar 2019 Min holder jeg inne , viss jeg ikke er hjemme , i kulde eller vind. Han har en fast rute og vi vet hvor han går snøen sladerer. Men han liker ikke å være ute når det er kaldt så han er bare ute i 10 min fleste ganger og 1 time mitt på dagen.
BMW 5-serie 535D Skrevet 19. januar 2019 #10 Skrevet 19. januar 2019 Slik det er her nå med godt under 20 grader så er han inne, ikke ellers. Han må ut til rundt 15 grader, har laget lune og varme plasser til han ute så null problem 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #11 Skrevet 19. januar 2019 I snøstorm eller når det bikker -10 grader ute. Har også varmekasse ute i tilfelle. Anonymkode: d41ac...f26 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #12 Skrevet 19. januar 2019 Mine (vestlandskatter) tar turen ut på trappa, ser miserable ut, og kryper tilbake til plassen under varmepumpen så snart gradestokken faller mot 5+. Men tar gjerne en tur ut i regnvær. Brorens (Lillehammer) katter er ute uansett temperatur. Har sine plasser, og vet godt hva de tåler av vær og temperatur. Men nekter å bevege seg ut om det regner. Nevnte katter på begge sider av landet har katteluke, og styrer dette selv. Anonymkode: e0f4f...794 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #13 Skrevet 19. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine (vestlandskatter) tar turen ut på trappa, ser miserable ut, og kryper tilbake til plassen under varmepumpen så snart gradestokken faller mot 5+. Men tar gjerne en tur ut i regnvær. Brorens (Lillehammer) katter er ute uansett temperatur. Har sine plasser, og vet godt hva de tåler av vær og temperatur. Men nekter å bevege seg ut om det regner. Nevnte katter på begge sider av landet har katteluke, og styrer dette selv. Anonymkode: e0f4f...794 Jeg har ikke katteluke, så er redd han kommer på døra uten jeg vet det og gå igjen. Varmekasse var lurt! Det skal jeg lage! Anonymkode: 112f5...ff2 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #14 Skrevet 19. januar 2019 Mine får gå inn/ut som de selv vil, så fremt jeg vet at jeg ikke skal bort. De er ikke veldig lenge ute når gradene kryper ned under -10, er som regel en runde rundt huset for å gå på do, ofte bråsnur de i døra. De har kattehus ute, som de kan søke tilflukt i tilfelle de er ute og jeg MÅ dra bort. De har tilgang til dokasser inne året rundt. Anonymkode: 625bc...b1f 1
Kvartz Skrevet 19. januar 2019 #15 Skrevet 19. januar 2019 Hvis det er storm så holder de fleste seg inne. 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 19. januar 2019 #16 Skrevet 19. januar 2019 Har ikke pus nå, men vokst opp med, og har hatt flere siden. Hvis ikke Skade, Syk o.l. -aldri. Pappeske med pledd, ute. Velger selv. a.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #17 Skrevet 19. januar 2019 Katten har isolert hus ute, men han er for det meste inne om vinteren. Han velger selv. Mjauer så høyt at vi hører han om han vil inn. Eller så varsler hunden. Katten har do inne om vinteren så han må ikke ut. Anonymkode: e653e...8ae
-venter- Skrevet 19. januar 2019 #18 Skrevet 19. januar 2019 Min må være innesperret natta om det er minus, ellers får den gå som den vil. 1
Fjaselina Skrevet 19. januar 2019 #19 Skrevet 19. januar 2019 Min likar best å gå på ute, så han vil ut nesten uansett ver. Men dersom det er skikkelig dritver, sjekkar eg etter få minutt om han er klar til å kome inn att. Og nokre gongar har eg nekta han å gå ut fordi eg ikkje kan vite om han kjem tilbake akkurat når det passar meg;)
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #20 Skrevet 19. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det minus tre og snøstorm. Det har snødd en halv meter i natt😮 Har holdt katten inne i natt, for jeg blir så bekymra🙈 Katten er sterkt uenig og mener jeg er altfor streng og overbeskyttende (ja, jeg har diskutert dette med ham i hele formiddag😂)! Ungene har heller ikke fått gå ut i dette været. Vurderer å slippe ham ut nå. Hva hadde dere gjort? Vil bare legge til at ene katten min forsvant på vinteren på en sånn dag for noen år siden, så jeg er vel litt vel engstelig, men det kan jo være noe annet enn været selvfølgelig.. Anonymkode: 112f5...ff2 Hun er stort sett inne hver natt. Slippes ut i kuldegrader, men er da hjemme til å slippe henne inn. Er inne når vi er borte noen timer og det er kaldt ute. Ikke slipp den ut. Anonymkode: 2f287...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå