Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står mellom disse to utdanningene. Har planer om å ta master i psykisk helsearbeid eller sosialfag, men trenger først grunn-utdanningen. Vet at begge disse utdanningene tilbyr slike masterstudium etter endt 3årig utdannelse.

Jeg velger den av de som har flest jobbmuligheter i Akershus og Oslo. 

Hva burde jeg gå for?

Anonymkode: 4c82d...e8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vernepleie. Du vil få jobber kastet etter deg, i forhold til en nyutdannet sosionom. Dette er grunnet medisinkompetansen i utdanningen. Svært ettertraktet!

Anonymkode: 75612...45a

• Liker 2
Skrevet

Vernepleie. Bredere utdanning og har medisinkompetanse

Anonymkode: af630...33f

Skrevet

Hva hvis man er sykepleier fra før og vil omskolere seg til sosionom? Da er det kanskje lettere å få sosionom-jobber.

Anonymkode: 152f0...1d0

Skrevet

Spørs litt hva du vil jobbe med. I helsesektoren blir vernepleiere ofte favorisert.

Anonymkode: 0ec74...af3

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva hvis man er sykepleier fra før og vil omskolere seg til sosionom? Da er det kanskje lettere å få sosionom-jobber.

Hvorfor skulle man gjøre det, tror ikke det finnes stillinger en sosionom kan få som en sykepleier ikke har mulighet til å søke på også.

Skrevet
1 minutt siden, Arth88 skrev:

Hvorfor skulle man gjøre det, tror ikke det finnes stillinger en sosionom kan få som en sykepleier ikke har mulighet til å søke på også.

Sykepleiere har jo ikke kompetanse til å jobbe innen barnevernet f.eks. vil jeg tro. Jeg er en av oss sykepleiere som vil bytte beite. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sykepleiere har jo ikke kompetanse til å jobbe innen barnevernet f.eks. vil jeg tro. Jeg er en av oss sykepleiere som vil bytte beite. 

Anonymkode: 152f0...1d0(

Barnevernstjenesten er jeg litt usikker på, jobber selv på NAV sammen med flere sykepleiere(er sosionom selv). Jeg tror ikke det er helt umulig å få jobb innenfor bvtj. som sykepleier, kanskje greit med litt erfaring innen saksbehandling eller jobb med barn. Om det er snakk om institusjon o.l er det overhode ikke noe problem.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo bare ta en master i sosialt arbeid? Sykepleiere kan komme inn her hvis man har 2 års yrkespraksis. Eller videreutdanning.

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo bare ta en master i sosialt arbeid? Sykepleiere kan komme inn her hvis man har 2 års yrkespraksis. Eller videreutdanning.

Takker for tips! Det skal jeg undersøke mer om. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...