Gå til innhold

Jenter uten lyst - generalisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker være en gjennomgangstone at kvinner generelt har mindre sexlyst enn menn. Er det egentlig tilfelle? Det som er trasig med en slik oppfatning, er at noen bruker det som unnskyldning til å ta tak i utfordringen i sitt parforhold. "Det bare er sånn - så slutt å mase på meg" eller "jeg har ei venninne som har det på akkurat sammen måten, du må bare finne deg i at kvinner har mindre lyst enn menn".

Jeg tviler på at det er slik, men synes det er både skuffende og forundrende at noen skjuler seg bak et slikt utsagn, og skyver problemet under teppe. 

Og hva så om det statistisk sett er riktig at kvinner har mindre sexlyst enn menn - det løser ikke problemet i ditt parforhold om det er ubalanse. Man burde bruke slik "forskning" til å ta tak i det og arbeide for å motbevise det.

Anonymkode: 5c05c...663

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har mer lyst, andre mindre lyst. Det går somregel I perioder hos de fleste. 

• Liker 4
Skrevet

De venninnene jeg har som har mindre lyst enn mannen har en mann som ikke løfter en finger for å tenne de og som forventer at de skal være klar til å bli penetrert det øyeblikket de tar initiativ til sengekos. 

Anonymkode: 08ffb...1d9

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

De venninnene jeg har som har mindre lyst enn mannen har en mann som ikke løfter en finger for å tenne de og som forventer at de skal være klar til å bli penetrert det øyeblikket de tar initiativ til sengekos. 

Anonymkode: 08ffb...1d9

Men sier det noe? Tar de opp problemet? Eller lar de det bare skure og gå?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Av erfaring er det vanskelig å ta samtalen «jeg synes du er kjip i senga».

De færreste tar den veldig konstruktivt.

Anonymkode: 46fb7...dfa

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Av erfaring er det vanskelig å ta samtalen «jeg synes du er kjip i senga».

De færreste tar den veldig konstruktivt.

Anonymkode: 46fb7...dfa

Men det er jo ikke det som er tilfellet? Det er jo mer "hadde vi vært flinkere til å ta bedre vare på hverandre, så hadde det blitt mer fart i halmen også". 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne med høy sex lyst. Men var gift med en mann som ikke hadde like høy, og han var veldig lat, og hjalp ikke til hjemme. Jeg får ta på meg halve skylden. For i starten da jeg var forelsket og det var bare oss 2, så elsket jeg å lage god mat til han, tok så og si alt husarbeid. Men så fikk vi barn, og jeg ville gjerne ha hjelp med barn og hjem. Men det ville han ikke. Jeg tok det jo opp en million ganger, vi gikk og i familieterapi. Har jo ikke lyst på en mann som ikke vil hjelpe til med noe. En annen ting var at jeg hadde mer lyst enn han, så jeg ble jo avist flere ganger, og jo lenger vi var sammen, jo oftere ble jeg avist. Og jeg prøvde virkelig å forføre han, med sexy undertøy og romantisk stemning, men ble avist gang på gang. Og da føler man seg dritt. Og jeg var like slank og fin som da vi ble sammen. Så var ikke noe sånn at jeg var svært endret. Vi gikk jo fra hverandre, for han var ikke villig til å prøve å endre seg. 

Anonymkode: d146d...f93

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en kvinne med høy sex lyst. Men var gift med en mann som ikke hadde like høy, og han var veldig lat, og hjalp ikke til hjemme. Jeg får ta på meg halve skylden. For i starten da jeg var forelsket og det var bare oss 2, så elsket jeg å lage god mat til han, tok så og si alt husarbeid. Men så fikk vi barn, og jeg ville gjerne ha hjelp med barn og hjem. Men det ville han ikke. Jeg tok det jo opp en million ganger, vi gikk og i familieterapi. Har jo ikke lyst på en mann som ikke vil hjelpe til med noe. En annen ting var at jeg hadde mer lyst enn han, så jeg ble jo avist flere ganger, og jo lenger vi var sammen, jo oftere ble jeg avist. Og jeg prøvde virkelig å forføre han, med sexy undertøy og romantisk stemning, men ble avist gang på gang. Og da føler man seg dritt. Og jeg var like slank og fin som da vi ble sammen. Så var ikke noe sånn at jeg var svært endret. Vi gikk jo fra hverandre, for han var ikke villig til å prøve å endre seg. 

Anonymkode: d146d...f93

Interessant dette med avvisning. Jeg ble stadig avvist av kona. Jeg innså at vi kunne ikke fortsette på denne måten, så i mitt (syke?) hode begynte jeg tenke negative tanker om henne, for å dempe sexlysten. Det fungerte veldig bra! Nå maser jeg ikke lengre, vi har sex når hun har lyst og tar initiativet (kanskje en gang i mnd), hun er happy for at jeg har sluttet å mase, og jeg er helt død innvendig. 

• Liker 2
Skrevet

Den kjipe fasiten er at når dama møter en mann som vekker begjæret i henne så har hun mye mer lyst enn hva de stakkars kjedelige eksene hennes noengang fikk oppleve. Menn flest er verken særlig sexy av seg eller vet hvordan de skal tenne en dame. Det er der problemet ligger. Ikke i biologien eller statistikken.

Anonymkode: 8d071...51f

• Liker 3
Skrevet

I et forhold så må damer ha overskudd til å ha sex. Hjelpe til med ev barn, hus og generelt ha det hyggelig sammen. Man kan ikke forvente at en dame som ikke får hjelp til barn og hus og ikke har en mann som gidder å gi kos, komplimenter ol skal ha lyst på sex. 

Vi tenker på en annen måte enn menn. Sex er ikke bare sex, men hvordan mannen er hele døgnet/uka/mnd har noe å si om vi ønsker å ha sex med han. 

Anonymkode: d6982...5a1

• Liker 20
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I et forhold så må damer ha overskudd til å ha sex. Hjelpe til med ev barn, hus og generelt ha det hyggelig sammen. Man kan ikke forvente at en dame som ikke får hjelp til barn og hus og ikke har en mann som gidder å gi kos, komplimenter ol skal ha lyst på sex. 

Vi tenker på en annen måte enn menn. Sex er ikke bare sex, men hvordan mannen er hele døgnet/uka/mnd har noe å si om vi ønsker å ha sex med han. 

Og dette, kjære alle menn, er sannheten.

Anonymkode: 43ce1...2cd

• Liker 7
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant, men selvfølgelig ikke den eneste grunnen. Ikke alle damer med lav lyst har er en latsabb av en mann som ikke bidrar.

• Liker 2
Skrevet

God sex gir meir lyst, dårlig sex gir mindre lyst. Til dømes egoistiske menn gjør meg tør på eit blunk.. 

Anonymkode: fd763...0bb

• Liker 5
Skrevet

Sannheten er at kvinner har høyere sexlyst enn menn.

Anonymkode: 122ab...7fa

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke sannheten.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke sannheten.

Jo i veldig mange tilfeller.
Det er mye sant i uttrykket "Menn må ha sex for å ha det bra, kvinner må ha det bra for å ha sex". En stresset og sliten dame som føler hun har eneansvaret for å holde orden på unger og hjem er ikke en dame med overskudd til å kaste seg i sengehalmen så snart hun har et ledig øyeblikk. Det er ikke så mye som skal til: en runde med støvsugeren i stua, rydde litt på kjøkkenet (gjerne etter å ha laget middag også) eller ta unna litt av skittentøyshaugen. Små overraskelser i hverdagen. Da vil man ofte oppleve en adskillig mer glad og stressfri dame som føler seg elsket, og det betyr mer tid og lyst på sex ;)
Nå er det sikkert mange menn som tenner på alle plugger og tenker at da får damene pinadø skifte dekk eller måke snø oftere, men det er ikke likestilling som er greia her. Poenget er at kvinner og menn takler stress forskjellig: menn kan gjerne ha sex for å stresse ned og menn har stort sett ingen problemer med å sette alle gjøremål på vent for å ha sex. Damer må stresse ned for å komme i stemning for sex, og damer er generelt dårlige på å bare skyve unna tanker og gjøremål for å ha sex. De nyter best sex når ting er unnagjort og de føler seg avslappet og stressfri.

Stress og en følelse av å aldri strekke til er veldig ofte hovedårsaken til manglende lyst hos damer i de tilfellene det ikke har noen medisinsk årsak.

Anonymkode: 40fbf...357

• Liker 10
Skrevet

Kvinner som aldri/sjelden har lyst er som regel sammen feil mann 😉

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, Caipiroska skrev:

Kvinner som aldri/sjelden har lyst er som regel sammen feil mann 😉

Dette. Men så er det kanskje 20 kvinner per 1 rett mann når det kommer til seksuell tiltrekning.

Skrevet

Jeg er kvinne og kjenner meg ikke igjen i det å måtte ha så mye overskudd for å ha sex. Jeg trenger ikke å ha alt på stell i huset eller sånt for å kunne ha sex. Synes det er rart egentlig, men vi er vel ulike rett og slett. Kan være at kvinner har mindre sexlyst generelt, men jeg har alltid hatt ganske mye sexlyst og opplevde alt for lite sex med han jeg var gift med. Så det gjelder definitivt ikke alle. Kan jo være at mange kvinner ikke har så lett for å nyte sex, enten generelt eller med akkurat han de er gift med. Hvis man ikke får nytelse av sex, tror jeg mange ikke gidder å ha det. Så begynner man å lage masse unnskyldninger for å slippe det, og så blir det jo et problem i parforholdet. Tror begge må være ærlige om hvordan de opplever sex og hva som trengs for at de skal nyte det. Spesielt gjelder det for kvinner virker det som. Mannen må jo være villig til å høre på det og følge det opp. En annen ting er at det er viktig å være ærlig i begynnelsen av forholdet om hvordan forhold man har til sex og hvor mye lyst man som regel har. Har du liten lyst generelt og ikke er så glad i sex så ikke finn en partner som er veldig glad i sex og har stort sexbehov. Der tror jeg mange går i "fella" med en partner uten at det er ment sånn fra den andre parten. 

Anonymkode: c9a7f...806

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker være en gjennomgangstone at kvinner generelt har mindre sexlyst enn menn. Er det egentlig tilfelle? Det som er trasig med en slik oppfatning, er at noen bruker det som unnskyldning til å ta tak i utfordringen i sitt parforhold. "Det bare er sånn - så slutt å mase på meg" eller "jeg har ei venninne som har det på akkurat sammen måten, du må bare finne deg i at kvinner har mindre lyst enn menn".

Jeg tviler på at det er slik, men synes det er både skuffende og forundrende at noen skjuler seg bak et slikt utsagn, og skyver problemet under teppe. 

Og hva så om det statistisk sett er riktig at kvinner har mindre sexlyst enn menn - det løser ikke problemet i ditt parforhold om det er ubalanse. Man burde bruke slik "forskning" til å ta tak i det og arbeide for å motbevise det.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I de fleste forhold respekterer man hverandre og forskjellig sexlyst gjøres ikke et problem ut av. Man aksepterer det og tilpasser seg hverandre. 

Anonymkode: e8873...26b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...