AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #1 Skrevet 19. januar 2019 Datteren vår på 3 år kastet opp onsdag ettermiddag og natt til torsdag. Etter det har hun vært i grei form, men ikke hatt særlig matlyst. Ingen av oss andre er syke, hun har selvsagt vært hjemme fra barnehage og har heller ikke hatt nærkontakt med andre enn oss nærmeste. I dag kastet hun opp igjen. Det skjedde etter en hostekule, så jeg ble veldig usikker. Kan viruset blomstre opp igjen over 48 timer timer etter siste oppkast? Anonymkode: 4fa62...b48
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #2 Skrevet 19. januar 2019 Mange barn kaster opp slim når de hoster, da det er enklere for kroppen å kvitte seg med slim på denne måten. Har sett det 1000 ganger i barnehage. Så mest sannsynlig er dette grunnen, siden det kom etter en hostekule. Men følg med om hun spyr uten å ha hostet først, greit å holde 48-timers regelen, i så tilfelle.9 Anonymkode: 67977...4bb 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #3 Skrevet 19. januar 2019 Ja, bakterier på overlater kan overleve opp til fem uker hvis det ikke vaskes ordentlig (såpevann etterfulgt med klorin). Kan være at hun bare er litt var siden hun nettopp har hatt omgangssyke. Anonymkode: 8af7b...c37
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #4 Skrevet 19. januar 2019 Ja kjenner til mange tilfeller hvor det har blusset oppigjen selv etter 48 timer. Anonymkode: c9e81...97e
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #5 Skrevet 19. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren vår på 3 år kastet opp onsdag ettermiddag og natt til torsdag. Etter det har hun vært i grei form, men ikke hatt særlig matlyst. Ingen av oss andre er syke, hun har selvsagt vært hjemme fra barnehage og har heller ikke hatt nærkontakt med andre enn oss nærmeste. I dag kastet hun opp igjen. Det skjedde etter en hostekule, så jeg ble veldig usikker. Kan viruset blomstre opp igjen over 48 timer timer etter siste oppkast? Anonymkode: 4fa62...b48 Hoster barnet slik at det kaster op, så er hosten det du tar barnet til legen for, samtidig som du gjør legen oppmerksom på oppkast. Noen her inne har en oppfatning av at all form for oppkast er omgangsyke, det er det ikke alltid. Kontakt legevakten. Anonymkode: ada9f...4bb 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #6 Skrevet 19. januar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Ja, bakterier på overlater kan overleve opp til fem uker hvis det ikke vaskes ordentlig (såpevann etterfulgt med klorin). Kan være at hun bare er litt var siden hun nettopp har hatt omgangssyke. Anonymkode: 8af7b...c37 Hva med virus? Anonymkode: 1ffae...d8c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #7 Skrevet 19. januar 2019 Omgangssyke kan blusse opp igjen, så det kan være det. Det er også fullt mulig å hoste til man spyr, så det kan være det også. Siden det er helg trenger du ikke tenke på karantene igjen, men i ukedag hadde jeg holdt barnet hjemme en ekstra dag ihvertfall, selv om det kastet opp bare en gang. Omgangssyke er noe dritt, og hvis alle hadde overholdt karantenetiden hadde det ikke sirkulert så enormt som det gjør. Anonymkode: 8b70d...b47
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #8 Skrevet 19. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Omgangssyke kan blusse opp igjen, så det kan være det. Det er også fullt mulig å hoste til man spyr, så det kan være det også. Siden det er helg trenger du ikke tenke på karantene igjen, men i ukedag hadde jeg holdt barnet hjemme en ekstra dag ihvertfall, selv om det kastet opp bare en gang. Omgangssyke er noe dritt, og hvis alle hadde overholdt karantenetiden hadde det ikke sirkulert så enormt som det gjør. Anonymkode: 8b70d...b47 Andre kan bli smittet selv om det er helg, så hadde nok ikke droppet å holde barnet inne/ikke treffe andre fordi det er helg... Anonymkode: 67977...4bb
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #9 Skrevet 19. januar 2019 Antakeligvis har hun ikke vært kvitt viruset. Det er ganske vanlig at barn har en dag med opphold for så å kaste opp igjen. Anonymkode: 4a656...953
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #10 Skrevet 19. januar 2019 Min sønn på 3 kaster opp én til tre ganger opptil en uke etter at den initielle intense omgangssykefasen er over. Anonymkode: 7316c...874
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #11 Skrevet 20. januar 2019 Ja det kan det. Sønnen min kastet opp også ble han frisk igjen. Så ble jeg syk å kastet opp. Når jeg var frisk igjen dro vi til barnefaren å der begynte han å kaste opp igjen. Anonymkode: 42549...f4b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #12 Skrevet 20. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hoster barnet slik at det kaster op, så er hosten det du tar barnet til legen for, samtidig som du gjør legen oppmerksom på oppkast. Noen her inne har en oppfatning av at all form for oppkast er omgangsyke, det er det ikke alltid. Kontakt legevakten. Anonymkode: ada9f...4bb Her hoster jeg gjerne til jeg kaster opp når jeg er skikkelig forkjølet,men drar jo ikke til lege av den grunn! Her tok jeg en hostetabellett å da sluttet jeg å hoste så mye at jeg kastet opp. Anonymkode: 42549...f4b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #13 Skrevet 20. januar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hoster barnet slik at det kaster op, så er hosten det du tar barnet til legen for, samtidig som du gjør legen oppmerksom på oppkast. Noen her inne har en oppfatning av at all form for oppkast er omgangsyke, det er det ikke alltid. Kontakt legevakten. Anonymkode: ada9f...4bb Skulle jeg kontaktet legevakten hver gang barna kastet opp hadde vi ikke gjort annet.. Mine kaster opp hvis de får halsbetennelse, hostekule, drukket for mye melk, osv. Minsten får oppkast og feber uten noen grunn. Sjelden det er omgangssyken. Anonymkode: 6e570...d1a
Applehead Skrevet 20. januar 2019 #14 Skrevet 20. januar 2019 Tiåringen min kastet opp med 58 timers mellomrom. Ikke unormalt.
OPIgirl Skrevet 20. januar 2019 #15 Skrevet 20. januar 2019 På 19.1.2019 den 8.56, AnonymBruker skrev: Ja, bakterier på overlater kan overleve opp til fem uker hvis det ikke vaskes ordentlig (såpevann etterfulgt med klorin). Kan være at hun bare er litt var siden hun nettopp har hatt omgangssyke. Anonymkode: 8af7b...c37 Omgangssyke er et virus. 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå