Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innser det hver mnd når jeg logger inn i nettbanken min og ser budsjettet mitt er sprengt, er gift med 2 barn, jeg kjøper myye til de, jeg ser det selv, og gjemmer handleposer i skapet mitt så mannen ikke skal se hvor mye jeg bruker, ønsker å slutte, men vet ikke hvordan.

Anonymkode: 9bd01...c5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg innser det hver mnd når jeg logger inn i nettbanken min og ser budsjettet mitt er sprengt, er gift med 2 barn, jeg kjøper myye til de, jeg ser det selv, og gjemmer handleposer i skapet mitt så mannen ikke skal se hvor mye jeg bruker, ønsker å slutte, men vet ikke hvordan.

Enig i at du har et shoppeproblem hvis du må gjemme posene dine for mannen din. Jeg tror du bare får sette en strek og bestemme deg for at nok er nok! Unngå å gå innom kjøpesentere og andre butikker og finn på andre aktiviteter i stedet. Og sett deg små delmål, som f,eks: Denne uken skal jeg ikke shoppe. Og når du ser at det har gått bra, så setter du et nytt delmål, f.eks i februar skal jeg ikke shoppe osv Fortsett sånn, så skal du set at det går over etterhvert. Mye av shoppingen gjør man jo fordi man har kommet inn i en vane, man vet ikke hva annet man skal finne på. 

Og når barna trenger noe nytt, så sender du mannen din for å handle. Send med han både barna og en detaljert liste over hva de trenger. Skyld på at du skal vaske og ordne noe hjemme eller et eller annet, hvis du ikke vil innrømme dette ovenfor ham. Men det beste er kanskje å innrømme ovenfor han at du er litt for glad i å shoppe og at du derfor skal ha et års shoppingpause f.eks. Da har du forhåpentlig en som kan støtte deg litt og hjelpe deg.

Hmmm... nå ble jeg nesten forundret over hvor mange gode tips jeg hadde å komme med (syns jeg selv da😅), mtp at jeg nesten har svart belte i shopping selv 😅😂. Men jeg har aldri gjemt unna en pose for mannen min og det er kanskje det som er varselsignalet ditt om at du shopper for mye.

Lykke til! Dette fikser du 👍🏻😁.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som kan hjelpe deg er det jo mannen din.

Hvordan tror du han vil reagere om du legger frem problemet for ham og at dere sammen styrer pengebruken din?

Fjerne kredittkort og baserer kortet ditt på at han hjelper deg å kontrollere saldo på brukskontoen din?

Hvis han passet på deg, hadde du stoppet da?

• Liker 1
Skrevet

Bestem deg for noe annet du heller vil bruke de pengene på. 

Kanskje en helgetur?

Sett pengene over på en annen konto, så ser du det blir mer. 

Og du, ikke ta med deg kortet ut og ikke dra på et senter! 😊

• Liker 1
Skrevet

Ta her, jeg kjenner meg fortsatt skeptisk for å si det til mannen, er redd han kommer til å kjefte mye på meg for det, og overkontrollere det. begge barna er under 3 år, det er en rus å shoppe fine klær/dill til de, så jeg må gjøre noe.

har sparekonto og regningskonto, men det er jo så lett å flytte pengene mellom kontoer, har egentlig mest lyst til å spare til ferie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...