Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som løper ute på vinteren - hva har dere på dere?

Jeg begynte å løpe regelmessig på sommeren, og har flyttet løpingen inn på mølle på vinteren, men merker at det ikke gir meg like mye. Så har lyst å løpe ute. Vet egentlig ikke hvorfor jeg automatisk tenkte at jeg ikke kunne løpe ute, for jeg bor i Stavanger, og her er det stort sett bart gjennom hele vinteren.

Men hvordan skal jeg kle meg til løping i 0-5 grader? Ullundertøy er gjerne ikke nødvendig? Vanlig tights og jakke holder kanskje?

Anonymkode: 8f8b9...122

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt tights, men hatt en tynn ullundertrøye på overkroppen under vindtett jakke. Ull varmer og puster godt selv om det er fuktig, så jeg syns det er genialt å løpe i på vinteren. 

Jeg pleier ha en tykkere genser i tillegg til ull-undertrøye. Tar den av underveis, og eventuelt på igjen om jeg ikke løper hele veien hjem.  

Anonymkode: 98b7f...54e

Skrevet

Mange her som løper mye mer enn meg, men jeg kler meg i hvertfall helt likt om jeg skal løpe eller "trimtur" på ski: Altså skidress (sånn Swix bukse og jakke) og et tynt ullundertøy-sett. Hvis det er opp mot 5 varmegrader så dropper jeg longsen, men tar en ull-boxer. Tynne ullsokker i joggeskoa. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Spørs litt på hvor langt du skal jogge og hvor lenge du skal være ute. Idag var det ca 1 grad og en del vind - jeg hadde på meg superundertøy med tynn vindtett bukse og tynn vindtett jakke. Jeg har også en refleksvest på som sikkert hjelper litt. Det holder for min del i 6 km (ca 30 km). Husk hodeplagg og hansker 🙂

Skrevet

Visst det er over 0° så har jeg på meg vanlig tights og t-skjorte med en tynn jakke over. Er det kaldere bytter jeg t-skjorten ut med en tynn ullgenser ,og hiver da som oftest jakken av etter en liten stund. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...