Gå til innhold

Hva slags markering er vanlig når en slutter i en jobb etter 4-5år i fast stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags markering er vanlig når en slutter i en jobb etter 4-5år, fast stilling ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting

Anonymkode: 53066...8f3

• Liker 13
Skrevet

Jo synes man bør forvente kake om det er vanlig, evt ta med kake om det er vanlig. Blomster eller annen firmagave ville jeg også forventet. 

Anonymkode: 00653...328

Skrevet

Varierer nok veldig fra sted til sted og sikekrt også fra ansatt til ansatt. Der jeg jobber nå får alle kake og blomster når de slutter, men da jeg sluttet på min tidligere jobb etter å ha jobbet der i over ti år fikk jeg ingenting. Hverken kake, blomster eller tale. En kollega som hadde jobbet der 3-4 år sluttet et halvt år etter meg, og da var det felleslunsj, kake og gave. Sære greier. 

Anonymkode: fb85b...e65

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet som konsulent innen IT, utleid 6 mnd - 3 år i samme bedrifter. Har alltid fått tale, og kake eller gave ved slutt. 

Anonymkode: 28333...615

Skrevet

Hos oss er det gaveinnsamling, kake og en liten tale fra sjefen. 

Anonymkode: c8b83...d03

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er det kake i lunsjen, en liten tale fra sjefen med fine ord og en blomst til den ansatte. Samme skjer også når folk feirer runde bursdager. Noen ganger et morsomt påfunn, som å ha laget en liten film med klipp fra den ansattes "tabber" i årenes løp (uskyldige greier da). Vi jobber i media, så om man har blingset litt så har man det alltid i arkivet og det er artig å se igjen.

Jeg hadde reagert veldig om det ikke en gang ble sagt noen ord når en av kollegaene mine sluttet. Man har brukt flere år av livet sitt på å bidra til arbeidsplassen, og det bør det vises respekt for. 

Anonymkode: 76a28...b35

• Liker 1
Skrevet

Det har variert. Som regel ingen ting de plassene jeg har vært. Et sted jeg hadde trivdes veldig godt la jeg igjen konfekt og blomster til de andre da jeg dro. (Vi er bare en eller to på jobb og denne dagen var jeg alene.) Sjefen så jeg to ganger i løpet av min periode der, så en tale eller takk hadde jeg blitt svært overrasket over. Et annet sted var det kake på slutten av et felles møte. Noe jeg oppfattet etterpå var at det kunne se ut som de forventet tale fra meg. Men dette var min første "ordentlige" jobb, så dette skjønte jeg først etterpå. 

Anonymkode: 171f6...fa3

Skrevet

Vi går ut og spiser og spleiser på gave til den som slutter

Anonymkode: 001a3...36d

Skrevet

Kanskje vanlig i kontorjobber. Aldri opplevd dette, fikk aldri noe uansett. Ved runde tall etc, selv de som hadde jobbet der i 20år+.

Anonymkode: 23853...2ae

Skrevet

Du bør ikke godta noe mindre enn besøk av ordføreren og oppvisning med skolekorps og drillkorps. 

Skrevet

Vi gjør ikke noe, men dersom noen går av ved alder så får de noe fra kommunen da. Vi takker selvfølgelig avgåtte kollegaer for følget. Vi er en så stor avdeling at det rett og slett ikke er rom for å gjøre noe hver gang noen slutter. Da ville vi gått ut en gang i måneden.

Skrevet
11 minutter siden, ti10 skrev:

Du bør ikke godta noe mindre enn besøk av ordføreren og oppvisning med skolekorps og drillkorps. 

Hehe, minst! Kanskje besøk av Kongen også.

Uansett markering, så er det kun overfladisk.

Anonymkode: 23853...2ae

Skrevet

Varierer veldig, både fra sted til sted, avdeling til avdeling og person til person.

Jeg fikk en hel fest med mat og alkohol på jobbens regning, kake, taler, gave og film ene stedet jeg jobbet fire år. Nesten litt i overkant. Der jeg jobber nå er det litt mer sånn at folk sier takk for meg og lusker stille ut, men veldig forskjellsbehandling, noen blir markert og andre ikke. Om man for eksempel går til en konkurrent så får de gjerne bare smelt døren i rumpa av sjefen min.

Det er retningslinjer på jobben min om hva de spanderer eller ikke, tror nesten du må ha jobbet ti år+ for å få kake og gave på firmaets regning. Så blir litt på "privat" initiativ de andre avslutningene, man har vel rom for en avdelingslunsj eller spandere noen øl på firmakortet, men det er ikke noe de gjør for alle virker det som.

Anonymkode: 31581...27b

Skrevet

Da jeg sluttet i kommunen etter litt over tre år, var det gaveinnsamling, blomst fra arbeidsgiver og avslutning med kake og taler siste dagen. I tillegg hadde vi en liten "privat" markering på avdelingen jeg jobbet på samme uke.

Anonymkode: c650a...99e

Skrevet

Da jeg sluttet ble det felleslunsj, gavekort, dyr vin, blomster, kort og tale. Veldig stas. 

Anonymkode: 4e7f2...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...