Champagne Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Lillebroren min skal konfirmeres til våren. Jeg har aldri bodd sammen med han og han bor på en annen kant av landet, så jeg kjenner han ikke så veldig godt. Har vel i gjennomsnitt møtt han 2 ganger per år. Jeg har ikke peil på hva jeg skal kjøpe i presang. Har prøvd å spørre han, men han har kun greid å komme opp med to ønsker; penger og pilotsolbriller. Jeg har egentlig ikke lyst til å gi han penger. For det første vil jeg gjerne kjøpe en ting til han som han kan ha resten av livet, og for det andre har jeg ikke særlig mye penger (er student) og føler jeg må gi 1000 kr for å ikke virke gjerrig. (Pleier å gi han 400 til jul/bursdag). Om jeg kjøper noe er det ingen som vet prisen.. Solbriller er vel heller ikke helt vanlig å gi i konfirmasjonspresang? Dessuten er det vel litt vanskelig å finne ut om de passer til han om han ikke er med og prøver? Og det er vel litt dyrt? Jeg har spurt om han kunne tenke seg smykker, slipsnål, mansjettknapper, kniv osv, men det kunne han IKKE tenke seg. Det eneste som han mente kunne være ok, er barbermaskin. Noen som vet hva det kan koste? Har virkelig ingen peil på hva jeg skal kjøpe, trenger så sårt noen råd!! Prisklasse: fra 500 og max 1000. Helst så nærme 500 som mulig...
wok Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Jeg vet ikke helt prisen på disse tingene jeg foreslår, men her er noen forslag: Koffert/bag Sovepose Oppslagsverk, ettbinds leksikon f eks Kunst Tollekniv Lommeur/klokke Sølvtøy Årssett med frimerker eller mynter (er ikke det noe som vil stige i verdi, og ha en viss samleverdi hvis man har de interessene?) Turutstyr hvis han er friluftsmann
Mrs. K Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Leser han bøker? Ringenes Herre Haikerens guide til Galaxen Hilsen Trille
nallemaja Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 barbermaskin er jo kult å få da! finner mange til under 1000kr! gavekort på en dag på nermeste go-cart-bane? jeg hadde blitt skuffa hvis jeg hadde fått sølvtøy til komfen min, og jeg er JENTE...stakkar gutter som får sølvskjeer...sukk eller du kan kjøpe aksjer i et fond for 1000kr i hans navn! Det er jo litt tøft da! Hadde en venninne som fikk det i gave, og hun pratet om det hele tida, og følte seg innmari kul!(og så kan han jo være heldig å tjene på det)
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #6 Skrevet 6. april 2005 i stedet for den tradisjonelle slipsnålen kan du jo heller gi et slipskjede. Det er moderne og det vil han bruke på alle anledninger senere i livet. Min sønn fikk et slikt og han ble storfornøyd.
Gjest skindeep Skrevet 6. april 2005 #7 Skrevet 6. april 2005 Liker han fotball? Hva med billetter til en kamp, så kan du kjøpe ved et sånn klubbskjef attåt, eller fotball trøye!
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #8 Skrevet 7. april 2005 Har hørt at mange som bor i/nær en by gjerne får medlemskap i et boligbyggelag. Kanskje ikke det de blir mest glad for i øyeblikket, men noen par år senere ser de den store nytten og verdien i å ha et bra nr. når man skal inn på boligmarkedet! Tror at f. eks. BOB (Bergen) betaler man kun en engangsavgift frem til man er 18 (som da er det man gir i gave), og deretter velger mottaker selv om man vil fortsette å betale ca. 200-300 kr. året.
Champagne Skrevet 7. april 2005 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2005 Tusen takk for mange gode tips! Skal ringe pappa og høre om det er noe av dette han kan tro lillebror vil like å få.
flowerpower Skrevet 7. april 2005 #10 Skrevet 7. april 2005 Da nevøen min ble konfirmert i fjor, ga jeg han et grovt sølvkjede, og det bruker han hver dag! Veldig mange gutter som bruker sånt nå, både i basketball/fotball - og andre miljøer.
Champagne Skrevet 7. april 2005 Forfatter #11 Skrevet 7. april 2005 Jeg også tenkte på et sånnt kjede, for min fetter som er like gammel bruker sånn. Men jeg spurte min bror om han kunne tenke seg deg, og fikk et klart "NEI, jeg bruker da ikke smykker!"
mrs williams Skrevet 10. april 2005 #13 Skrevet 10. april 2005 Jeg gav min lillebror en pulsar klokke til konfirmasjonen hans i fjor. Han ble så glad går med den hver dag og er veldig redd for å miste den, fikk den jo tross alt av sine to søstre..he he
Gjest Dalwhinnie Skrevet 10. april 2005 #14 Skrevet 10. april 2005 Jeg har gitt bort både leatherman (kniv/multiverktøy) og maglite (lommelykt) i konfirmasjonsgave til gutter. Begge deler har vært vellykket.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #16 Skrevet 11. april 2005 Lommebok er praktisk, for konfirmantene er ganske opptatt av å telle pengene de får på den store dagen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå