Gå til innhold

Forex bank - veksle penger - Hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Var på jentetur i jul og sitter igjen med ca 265 euro, og tenker å gjøre det om til norske kroner (er student, så har mer behov for kr enn euro) 

kan jeg bare dra til forex bank og få det gjort om? Hvordan fungerer det? De lurer meg vell ikke og gir meg mindre kr enn det jeg skal ha? Og er det mulig å be om kontant? Aldri gjort det før, så litt småredd jeg aldri får pengene inn på konto.

Anonymkode: bf781...bc6

Skrevet

Du kan gå i en hvilken som helst bank og veksle valuta. Gjør du det i din egen bank, får du pengene på konto. I andre banker får du kontanter i hånda.

Anonymkode: 4faed...ad2

• Liker 1
Skrevet

Du kan dra og veksle, de har sine kurser og lurer deg ikke. Men du vil få dårligere kurs når du veksler tilbake enn da du kjøpte sedlene. Du kan veksle til deg cash. Skal du tilbake til et euroland vil det lønne seg å heller beholde pengene uvekslet, men det går jeg ut fra du har tenkt på. 

Anonymkode: ea0d5...3cf

Skrevet

Først måtte du betale 2-3% for å veksle norske kroner til euro da du tok dem ut, og hvis du veksler kontanter tilbake til norske kroner må du betale minst 4-5% og i noen tilfeller så mye som 10% for det. Hvis du skal på tur igjen til et euroland om ikke altfor mange år lønner det seg å beholde dem.

Anonymkode: 64b90...459

Skrevet

Forex har ganske høy vekslinggebyr, unngå de.

Anonymkode: 8ecba...f16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...